Mededeling

Collapse
No announcement yet.

appelvinken/goudvinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • appelvinken/goudvinken

    hallo,

    heb 3 maanden terug een koppel europese appelvinken gekocht en sta nu op het punt om een koppel goudvinken te kopen.
    nu is mijn vraag of ik deze vogels bij elkaar kan doen,omdat ik een gemeenschaps voliere heb en niet de mogelijkheid heb om ze appart te zetten.
    en kan ik ze tijdens het kweken volgend jaar ook bij elkaar laten?
    wie heeft hier ervaring mee.

  • #2
    Neen!!! niet doen!

    als je voliere niet groter als 4 op 4 meter is zullen je goudvinken het geweten hebben! Groter is ook moeilijk, als je grote voliere ( 10 op 3 meter) kan je wel appelvinken, goudvinken, putters, sijzen, barmsijzen enz. bij elkaar zetten. dan zijn je appelvinken veel te duk met rivalen wegjagen dan achter 2 goudvinken jagen. Ze jagen de goudvinken gewoon dood! Appelvinken gewoon bij elkaar is al erg genoeg laat staan met andere vogels.

    Stuur me A.U.B eens een mail flepke92@hotmail.com dan kun je je adres geven want ik heb ook appelvinken, dan kunnen we met elkaar blijven communiceren en als je niet te ver woont kunnen we eens afspreken?

    Groetjes Ben, Appelvink
    Ben Cretskens
    Appelvink

    Opmerking


    • #3
      hallo Ben.

      had al zo,n vermoeden dat dat niet goed zou komen.
      kwekers waar ik ben geweest hadden ook alle soorten apart zitten.
      het gaat mij niet zo zeer om het kweken maar wel om het welzijn van mijn vogels.zijn er ook soorten die wel bij de appelvinken passen of zijn appelvinken gewoon te dominant om er andere vogels bij te laten.

      Opmerking

      Working...
      X