Mededeling

Collapse
No announcement yet.

weten jullie dit??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • weten jullie dit??

    ik heb een vraag, ik wil bij mij in huis 2 zebravink mannen. Mijn moeder zegt dat 2 zebravinken al heel veel stof en veertjes afgeven. Is dat zo? want dit is de eerste keer dat ik zebravinken neem, want ik heb ook nog engelse standaard grasparkieten. Dus van zebravinken heb ik nog niet veel verstand!
    IK wil ze in een kooi die ik zelf maak van hout met alleen aan de voorkant gaas zodat ze rustiger zijn. Ik wil die kooi op mijn slaapkamer zetten die zeer ruim is maar mijn moeder zegt dat zelfs als ik de kooi elke zondag schoon zou maken ik stoflongen krijg. Is dit zo of niet?
    Hebben jullie enig idee hoe ik dit op moet lossen?

    greetz leander P.S stuur een e-mail naar leander_oonk123@hotmail.com

  • #2
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      ok

      ok dank je

      Opmerking


      • #4
        in een zebravink zit wel meer beweging in als een grasparkiet zodat mensen snel denken dat ze meer vuil maken.
        dit is niet helemaal waar een zebravink geeft echt niet meer stof af als een andere vogel.
        Maar om ze op je slaapkamer te gaan houden raad ik af je ligd daar wel 8 uur per dag bij.
        Is er geen mogelijkheid om een kooitje te maken voor buiten aan de muur.bevalt je dit goed kun je het nog uitbreiden naar een voliere.

        Succes
        Met vriendelijke vogelgroeten, Richard
        website: http://members.home.nl/vogeltrek/

        Opmerking


        • #5
          het ligt er ook aan hoe lang je ze wil houden. Ik heb mijn kanaries dan in de zomer wel op mijn kamer gehad met de deeur dicht maar welliswaar wel met het raam open. De deur ging alleen open als ik er bij was omdat mijn kat er op zat te azen. Dus het scheelt voor een paar weken of totdat ze er niet meer zijn, want ken een vinkje die is al 15 ziet er dan niet meer echt als een vinkje uit maar hij leeft nog steeds

          Opmerking


          • #6
            ik ben denk ik wel het grote voorbeeld van dat je beter geen dieren op je kamer kan houden.
            Ik heb zelf 19 vogels, 2 cavia's en een konijn op me slaapkamer.
            Ik merk dat ik vooral na het schoonmaken last heb van de stof, niezen, kuchen enz. Daarom verschoon ik alles op dezelfde dag, daarna stofzuigen en goed luchten (geen tocht natuurlijk).
            Wat ik wel wil gaan aanschaffen is een ionisator, die schijnt de stof enzo uit de lucht te halen.

            Opmerking


            • #7
              geen een vogel hoort in een kooitje!! je kan ze veel beter buiten in een volierre zetten!

              mvg, zeeland

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door zeeland
                geen een vogel hoort in een kooitje!! je kan ze veel beter buiten in een volierre zetten!

                mvg, zeeland
                Een volliere is ook een kooi !!!

                Opmerking


                • #9
                  oei oei

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sil86
                  ik ben denk ik wel het grote voorbeeld van dat je beter geen dieren op je kamer kan houden.
                  Ik heb zelf 19 vogels, 2 cavia's en een konijn op me slaapkamer.
                  Ik merk dat ik vooral na het schoonmaken last heb van de stof, niezen, kuchen enz. Daarom verschoon ik alles op dezelfde dag, daarna stofzuigen en goed luchten (geen tocht natuurlijk).
                  Wat ik wel wil gaan aanschaffen is een ionisator, die schijnt de stof enzo uit de lucht te halen.
                  wil je echt ziek worden . geen dieren op de slaapkamer, is niet gezond . je zal rap astma hebben .

                  Opmerking


                  • #10
                    kooien zijn vaak kleiner als een voliere en staan ook meestal buiten, die beesten hooren niet binnen, is slecht voor jouw en je vogels

                    Opmerking

                    Working...
                    X