Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Monogaam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Monogaam

    Hallo,

    Misschien een rare vraag maar kunnen kanarie's ook monogaam zijn?

    Dit vraag ik omdat ik een stelletje hebt die dag en nacht bijelkaar zijn. Ze slapen zelfs tegen elkaar aan (wat wel een lief gezicht is).

    Mijn pop wil nog steeds een nestje, het vorige nestje is vorige week met 5 eitje's en al naar beneden komen zeilen dus alles was kapot.
    Ik dacht dat ze nu wel eens zou gaan stoppen maar ze wil gewoon weer een nieuw nestje waneer stopt dit. Het is onderhand het 5e nestje waarvan er dan in totaal 2 zijn uitgekomen.

    Ze ziet er verder goed uit niet verzwakt ofzo.

    Wat mijn opvalt is dat de zebravinken ook weer aan het bouwen zijn.

    Kunnen jullie mij over deze vragen antwoord geven.

    Jeroen

  • #2
    nieuw nestje

    Zolang ze de beschikking over nestgelegenheid en nestmateriaal hebben gaan ze wel door. Gewoon weghalen dus.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Hoi Henk,

      Dat is nu het probleem als ik het weghaal dan gaan ze alternatieven zoeken zoals takje's en andere spullen in de fles met drinkwater proppen.

      Jeroen

      Opmerking


      • #4
        Hallo Jerilo:

        Dus: gebruik een muizenflesje i.p.v. een drinkflesje.
        Kunnen ze lekker niks instoppen.

        Groeten,
        Wessel van der Veen.

        Opmerking


        • #5
          Hallo Jeroen!
          De kanaries zijn in deze tijd normaal in de rui.Door nestgelegenheid te geven
          in welke vorm dan ook houd je de rui op met gevolg,dat deze erg laat valt.
          Dus de adviezen opvolgen.Alles weghalen.
          Er is nog een andere mogelijkheid.De pop uitvangen en in een kooi
          in het donker zetten.Na verloop van enige tijd valt de pop dan in de rui.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            kanaries broeden door

            Hallo JERILO : Ik broed ieder jaar in de winter met 20 span kanaries.
            Als de jongen in het eerste nestje ongeveer 14 dagen oud zijn geef ik een nieuw nestkommetje met nest matriaal de pop zal dan weer beginnen met nest bouw, als dan de jonge uitgevlogen zijn neem ik man met de jongen en zet ze in een aparte kooi.De pop zit dan alweer te broeden nu moet ze het maar allen doen, zijn die jongen uitgevlogen dan zet ik ze in een baby kooi.
            Ik zorg er voor dat er geen draadje of stokken in de kooi aan wezig.is Eten de jongen zelf standig dan zet ik de pop eerst volledig apart daarna gaat ze terug in de voliere. Van de 20 popen zijn er dan maar 1 of twee die het nog eens in de voliere proberen ik haal dan het steeds weer weg ze geven het van zelf wel op.

            Groeten Jaap

            Opmerking


            • #7
              Over een ding is eenieder het wel eens alle mogelijkheden om te broeden
              weghalen.
              Het komt desondanks wel eens voor,dat er een pop is die desnoods in een hoekje gaat zitten en aan zichzelf wat veertjes plukt en daarop gaat zitten.
              Het probleem van doorbroeden komt juist ook voor bij poppen,die eigenlijk
              te vroeg in de broederij worden ingezet.Nadat ze 2 nesten hebben gehad
              begint het voorjaar en gaan de dagen alweer lengen.Overal zijn de buitenvogels druk bezig met paren en nestbouw.Ondanks het
              feit,dat de kanaries binnen zitten zijn ze daar toch erg gevoelig voor en willen
              weer aan een nest beginnen. De periode van het 2de nest naar de ruitijd
              is dan eigenlijk te lang .
              Het is jaren terug zelfs een soort mode geweest om met de Kerst
              of Nieuwjaar al jongen te hebben. Men is daarvan toch weer
              teruggekomen.Vogels die in het voorjaar geboren worden hebben voldoende tijd om tot volwaardige vogels uit te groeien voor de TT's.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                Iedereen bedankt voor de tips.

                Ik heb al het nestmateriaal weggehaald en heb de pop in een kooitje apart gezet zodat ze aan kan sterken ze was toch wel wat trager dan normaal dus toch een beetje verzwakt.

                Ik houd ze nu goed in de gaten.
                Alleen het mannetje is nu in de war want zijn liefie is weggehaald hij hoort haar wel maar ziet haar niet dus hij is in de war en is nu druk aan het zingen en roepen.

                Vanochtend lag er wel een eitje kapot op de bodem van de kooi gaat dat nu vanzelf over die eitje's die ze eruit perst?

                Jeroen

                Opmerking


                • #9
                  eieren leggen

                  Stopt vanzelf wel.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking

                  Working...
                  X