Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwartelhaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kwartelhaan

    Hallo allemaal,

    Ik heb in mijn voliere met Goulds een trio Chinese Dwergkwartels lopen (Natuurbroed;1 haan, 2 hennen).

    Nu zijn er op 23 Augustus bij 1 hen 8 kuikens uitgekomen, en is het andere hennetje op die dag gaan broeden op 10 eieren.
    Bij het uitkomen van de 8 kuikens, heb ik de haan apart moeten zetten omdat hij de hen achterna zat en de kuikens pikte en de lucht in gooide.
    Ik heb de bodem van de voliere in 2 gedeeld, met in elk deel een hennetje. De haan zit nu bij de 2e hen die aan het broeden is, en waar de eieren rond de 10e September uit moeten komen.

    Mijn vraag is: vanaf welke leeftijd (van de kuikens) kan ik de haan erbij terug plaatsen, of kan ik hem er maar het beste helemaal uit de voliere halen.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Lees eens mijn ervaring bij kweek van Ch dwerg kwartels , vraag gesteld door chickenhunter.
    dus U haan zou bij mij de kliko in gaan =onnatuurlijk gedrag!

    Opmerking


    • #3
      Klasse

      Hallo Tropic bird,

      Weet niets tot weinig van de dwergkwartels maar ik wilde je even complimenteren : wat ziet dat er schitterend en schoon uit bij jou !!
      Klasse !! Mooi gezicht die kleine kwartels scharrelend bij moeders.

      Succes met ze ! Ben nu wel nieuwsgierig naar de HELE voliere !

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door aussie
        Ben nu wel nieuwsgierig naar de HELE voliere !
        Dank voor het compliment.
        Zal binnenkort mijzelf wel even voorstellen in de daarvoor bedoelde rubriek.
        Met natuurlijk wat foto's.

        Opmerking

        Working...
        X