Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Weghalen van de man

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Weghalen van de man


  • #2
    Jongen weghalen.

    Jeroen,

    Het koppel met de twee jongen zit nu gehuisvest in een broedkooi? Als dat zo is zou je de man met de jongen (als die minimaal een dag of 20 zijn) misschien in een andere kooi kunnen zetten om verenplukken te voorkomen. Wel even opletten of de man de jongen blijft voeren. Voert hij niet dan ben je verplicht om de jongen bij de pop te laten. De pop zal namelijk door willen gaan met een volgend legsel en daarvoor met veel plezier (veel poppen) de jongen kaal plukken om nestbekleding te verzamelen.
    Dat de man weer regelmatig op de pop zit is dan ook normaal.
    Als je geen nest meer wil dan moet je de gelegde eitjes weggooien. Zodra de jongen uit het nest zijn het nest weghalen.

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      Rui

      Ze zullen zo ook wel een keer in de rui vallen en dan is het toch wel gebeurt. Het is al aardig laat in het seizoen om nu nog door te gaan met de kanariebroed.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Bedankt voor de antwoorden,

        Daarom wilde ik ze niet meer op een nestje zetten vanwege de rui en ik het gewoon al te laat vind.

        Dus als ik het goed begrijpt kan ik nu beter het popje weer terug zetten in de grote vlucht (de jongen en de man laat ik dan in de aparte kooi zitten).
        Maar ik moet er dan wel opletten dat de man de jongen blijft voeren.

        Jeroen

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Hoi,

            Ik heb het broedkoppel in een gewone kamer kooi naast het nachthok hangen.

            Ik merk inderdaad dat het vrouwtje weer wil beginnen met een nestje en de 2 kleine uit het nest probeert te duwen.

            Jeroen

            Opmerking


            • #7
              goed gekomen

              Alles is goed gekomen.

              De kleintje's zijn nu 1 maand oud en heb ze samen met de ouders in de grote voliere gezet. De kleintje's blijven nog wel veel in het nachthok maar gaan af en toe buiten kijken.

              Ze vinden het geweldig.

              Bedankt voor jullie reactie's,

              Jeroen

              Opmerking


              • #8
                Nou dan

                Hartelijk gefeliciteerd beste jerilo. Ga zo door en je hebt zo een hok vol.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking

                Working...
                X