Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoi wat moet ik doen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hoi wat moet ik doen

    ik heb dit jaar proberen te kweken met goudvinken na 4maal onbevruchte neste besloot ik een andere man te halen ik heb nu ook net zoals de andere keren de man zien betreden van de pop ze voerden elkaar en de man zat boven het nest te slapen dus het beste koppel dus ideaal dacht ik maar de eitjes weer onbevrucht NU IS DE VRAAG MOET IK DIT KOPPEL HOUDEN EN VOLGEND JAAR OPNIEUW EEN KANS GEVEN of moet ik de pop omruilen omdat ze zich niet laat bevruchten ze was oud genoeg 1jaar eerste kweekjaar van haar dus help me met raad aub
    is er niemand met raad of is het zo domme vraag

  • #2
    als het haar 1ste kweekjaar was mischien wachten tot volgend kweekseizoen of de pop gewoon ruilen

    Opmerking


    • #3
      popje ruilen met anders popje mischien met iemand anders...
      _____________
      Groetjes jan

      Opmerking


      • #4
        Misschien niet wat je wil horen maar vogels kweken niet "zomaar".
        Zord dat alles wat je kan doen klopt, dat de omstandigheden zo optimaal mogelijk zijn, je voeding, je huisvesting, de rust, de beschutting.

        In het algemeen, niet kweken ligt heel vaak aan de liefhebber, zeker niet alleen aan de vogels.

        Probeer eens... wat geef je je vogels precies te eten?
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door distel-kanarie
          popje ruilen met anders popje mischien met iemand anders...
          Dit zou de makkelijkste manier zijn, immers cultuurvogels kweken gaat niet altijd (meestal) vanzelf.
          Misschien is de pop gewoon te jong,datwil zeggen wel van 2007 maar nog geen 10/11 mnd. Pop Heeft 4 rondes gedaan die dan wel onbevrucht waren,maar ze liet zich ook nog koppelen aan een andere man.
          Met als gevolg nog een legsel.
          Deze jonge pop heeft het zwaar te verduren gehad,maar heeft wel haar plicht gedaan (al dan niet bevrucht.)
          Deze pop zou ik snel weer in goede conditie zien te krijgen voor de rui straks en zou haar zeker niet weg doen.

          gr john

          Opmerking


          • #6
            Ik zelf zou zulke vogels een tweede kans geven.
            Vorig jaar had ik een koppel barmsijzen die echt niets hadden gedaan,ze hadden zelfs geen nest gemaakt.
            Maar nu een nest van 4 jongen en ze zijn al met de tweede nest begonnen.

            Groeten Geert

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Roadworks
              Dit zou de makkelijkste manier zijn, immers cultuurvogels kweken gaat niet altijd (meestal) vanzelf.
              Misschien is de pop gewoon te jong,datwil zeggen wel van 2007 maar nog geen 10/11 mnd. Pop Heeft 4 rondes gedaan die dan wel onbevrucht waren,maar ze liet zich ook nog koppelen aan een andere man.
              Met als gevolg nog een legsel.
              Deze jonge pop heeft het zwaar te verduren gehad,maar heeft wel haar plicht gedaan (al dan niet bevrucht.)
              Deze pop zou ik snel weer in goede conditie zien te krijgen voor de rui straks en zou haar zeker niet weg doen.

              gr john
              daar kan je wel eens gelijk in hebben john
              _____________
              Groetjes jan

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Roadworks
                Misschien is de pop gewoon te jong,datwil zeggen wel van 2007 maar nog geen 10/11 mnd.
                Het topic is van 26-07-07 21:27 , dus een beetje achterhaald??
                Bijna een jaar geen reply en nu een hot item?


                Greetzzz

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Birdfarm
                  Het topic is van 26-07-07 21:27 , dus een beetje achterhaald??
                  Bijna een jaar geen reply en nu een hot item?


                  Greetzzz
                  Blij dat jij dan in ieder geval waker bent
                  Ikzelf had er geen erg in,maar ging mij ook meer om de reactie,die gegeven werd.
                  Cultuurvogels kweken gaat niet van zelf.
                  gr John

                  Opmerking


                  • #10
                    Cultuurvogels kweken gaat niet van zelf.
                    John daar heb je helemaal gelijk in.

                    Greetzzz

                    Opmerking

                    Working...
                    X