Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chinese Dwergkwartel Kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Chinese Dwergkwartel Kweek

    Ik zou het liefst mij kwartels laten broeden.(zo laat nog)
    Want iedere keer dat er eieren laggen werden ze weg gehaald.(muizen)
    Dus hoe kan ik dit het beste aanpakken, ze apart zetten in een hok?


    Grt,
    Tom

  • #2
    Hallo Tom
    Op de 1ste plaats ,moet je er voor zorgen dat de muizen verdwijnen!!!!
    Je kunt klemmen onder gaas zetten waar de muizen door kunnen en de vogels niet ,of vallen waar je ze levend in vang !! Of een kat nemen, had ik ook in Nederland, geen last van muizen en je eigen kat doet ook niets aan vogels, zeker niet ,wanneer je de kat in de hand neem en je laat een vogel hem in zijn neus pikken !! Deze methode werk 100 keer beter dan een emmer water want dan ziet de kat dat jij gooi en is bang voor jou en meestal 99 keer gooi je nog mis ook!!!!!!!!.
    Dat muizen de eieren weghalen geloof ik niet, ik heb hier op Curacao ook kwartels en last van muizen (nog) en ze leggen toch gewoon eieren welke blijven liggen, maak de haan ze niet stuk???.
    Ik heb zelf altijd heel goed kwartels gekweekt (natuurbroed), de kwartels hadden de mogelijkheid om achter een plankje te broeden,maar vaak zaten ze er gewoon voor, wel nestmateriaal geven en goed voer niet alleen ze als stofzuigers houden !!
    in de kweek moet bij mij de haan er gewoon bij blijven, hanen die de hen deden kaal plukken verdwenen in de kliko=onnatuurlijk gedrag en wanneer er jongen geboren waren kan je ze het beste in een bak zetten waar geen zand of bodem bedekking in is alleen maar voer en ik gaf ook extra pinky's en buffelowormpjes, hier zijn ze gek op en de haan moet deze pinky's en buffelo's in zijn bek nemen en ze aan de jongen geven, zodra ik een haan had die ze zelf op had ,kliko
    Dit klinkt misschien wel hard en vreemd, maar het is normaal dat zowel de haan als hen de jongen leren wat eetbaar is en wat niet ,dus moeten ze het eten in de bek nemen en aan de jonge laten zien dit moet je eten.
    Ik had uiteraard ook de probleem hanen aan de handel kunnen brengen en hier 50 eurocent voor kunnen vangen, maar dan is de kans groot dat ik er een ander en vaak een beginnende liefhebber met mijn ex probleem opzadel en dat wil ik niet, vaak zijn de hanen uit een broedmachine probleem hanen ,maar zeker niet allemaal, in het najaar gingen alle kwartels bij elkaar in 1 vlucht ,want na dat de broedrift is verdwenen, dit kan je zien bij de haan wanneer hij niet meer tapt, kunnen ze zonder problemen bij elkaar gehouden worden om in het voorjaar paars gewijs te zetten, je kunt ook meerdere hennen bij 1 haan plaatsen ,maar mij ervaring was en is dat ze dan minder snel tot broeden over gaan.
    je kunt nu ook de haan gewoon weghalen de kans is dan groot dat de hen alsnog gaat broeden en ze alleen groot breng dat kan ook, maar dan weet je niet of je een agresieve lijn bezit.
    succes
    Jan de Nijs ,Curacao

    Opmerking


    • #3
      Dank U

      Maar ze leggen nu niet meer dus heb ik een probleem.
      zou ik daar iets mee kunnen doen om ze te stimuleren om te gaan leggen?

      Opmerking


      • #4
        Nee daar kun je niets aan doen de vogels en dus ook de kwartels merken dat de dagen al zijn aan het korten bij jullie, dat betekend voor vogels ruien,want de winter komt er weer aan !!!, ook wanneer je ze binnen hou zien de de invloed van de zon, of je moet ze in een gesloten ruimte houden zonder enig daglicht en kunstlicht dan kan het wel !

        Opmerking


        • #5
          Ok

          als ik ze nu eens uitbroed met een machine,
          maar dan moet ik wel aan eieren komen (die bevrucht zijn).

          een tip??

          (bedankt voor alle info al!)

          Grt,
          Tom

          Opmerking


          • #6
            Kijk op vogelmarktplaats, hier worden eieren soms gratis aangeboden !!

            Opmerking


            • #7
              Als iemand?

              Als iemand hier zegt van ik gooi ze anders toch weg.
              en je woont een beetje in de buurt van Sint-Oedenrode.
              Dan zou ik het graag horen


              Mvg,
              Tom

              Opmerking


              • #8
                Hoe

                Ik broed nu kwartels uit in een machine.
                Zijn en nog speciale dingen die ik moet doen.
                ter voorbereiding??


                Mvg,
                Tom

                Opmerking


                • #9
                  Kijk hier maar even.

                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    ik heb ook kwartels buiten en heb ook last van muizen maar de eieren bij mij liggen er nog gewoon dusz dan pakt de muis de eieren niet
                    mvg roy (vogelfreak)
                    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik denk

                      Ik denk dat het wel waren want ik heb niks terug kunnen vinden(eierschaal ofzo) en als ik ze zag zaten ze binnen.

                      Opmerking


                      • #12
                        eieren weg

                        Ik denk eerder aan ratjes. Maar het zou kunnen dat muizen de smaak te pakken hebben gekregen en dus geleerd hebben dat er wat lekkers in die ronde dingetjes zit. Misschien dat ze er hun knagertjes in zetten en alles opvreten inclusief de schaal. Maar ik heb mijn bedenkingen. Er zijn meer rovertjes actief. Kijk de grondvloer eens na op gaten.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Wat is het beste?

                          Wat kan ik het beste aan jonge kwartels geven als je ze zelf moet groot brengen?


                          Grt,
                          Tom

                          Opmerking


                          • #14
                            Sivostart en vers drinkwater, aanbieden in platte lage bakjes (dekseltje) water eventueel met knikkers of grindkiezels (i.v.b. verdrinkingsgevaar), eventueel buffalowormpjes en witte meelwormen en vers groenvoer. Zie ook de andere topics voor opfok van kuikens. Suc6
                            Ohja, weet je zeker dat niet de haan of hen zelf de eieren stukpikken, dan komt die namelijk helemaal op en bij muizen en/of ratten zijn ze alleen aangevreten en leeg geslikt.

                            Greetzzz

                            Opmerking


                            • #15
                              Sivostart

                              Ik heb het gehaald maar het zijn best grote korrels.
                              dat krijgen die kleine beestjes toch niet weg ''denk ik''.

                              Opmerking

                              Working...
                              X