Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Soms twijfel je

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Soms twijfel je

    Soms twijfel je of je de zaken wel goed aanpakt.Eer gisteren was het nog een graad of 10 boven nul hier in het verre Tsjechie en het is zoals op zoveel plaatsen gaan sneeuwen en vriezen.Vanmorgen was ik bij de voliere waar nog een paar vogels buiten zaten,natuurlijk wel met nachthok,maar de kanaries zaten er bij als dooie mussen.Vannacht gaat de temperatuur naar ongeveer -20 en in 3 dagen tijd 30 graden verschil leek me iets te veel van het goede.
    Waarom ik twijfel,wel veel kwekers hier houden hun vogels buiten,ik heb persoonlijk daar nog geen ervaring mee en zeker niet met die temperatuur schommelingen.
    Persoonlijk vindt ik deze schommeling toch te veel voor de kanaries.Mijn gevoel zegt ,toch de garage maar in met temperaturen net boven 0.
    Wat is wijsheid in deze?

  • #2
    Soms Twijfel Je

    Laten we voorop stellen,dat twijfel in zo'n geval gezond is.
    Zitten je kanaries van jongsaf aan buiten en zijn ze goed gezond,dan kunnen ze ontzettend veel hebben en wel tot zo'n 20 gr.C onder nul. Ze moeten dan wel ook gevoerd worden met vette zaden. Hang evt. een spekzwoerd of vetbol in de voliere.
    Zaak is wel, dat het binnenhok vocht- en tochtvrij is. In het binnenhok zal het niet zo hard vriezen als daarbuiten.
    Gaan de kanaries het binnenhok in hang dan 's avonds voor de opening een jutezak en haal deze 's morgens weer weg.De kou is 's morgens altijd op zijn hevigst en dan is het belangrijk,dat de vogels in beweging zijn en gaan eten.
    Bij deze temperaturen natuurlijk geen badwater verstrekken. Als je niet kan voorkomen,dat het drinkwater bevriest, een paar keer per dag drinkwater verstrekken met druivensuiker. Bij kou gaan de vogels altijd hun veren uitzetten, dat is normaal.De lucht is dan isolatie.Dat zal je ook de vogels in
    de natuur zien doen.