Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het verschil !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Het verschil !


  • #2
    Dit vond ik op de site van de NHDB
    De Coromandelkwartel (Coturnix delegorguei ) is nauw verwant aan de Harlekijnkwartel, is even groot en lijkt wat k leur en tekening betreft ook sterk op de Harlekijnkwartel. Ook de manier van houden en fokken van deze k wartelsoort is vergelijkbaar met die van de Harlekijnkwartel.
    Deze kwar tel is wel wat nerveuzer dan de Harlekijnkwartel. De Coromandelkwartel kwartel komt voor in India, Oost-Pakistan tot Birma en Thailand.
    De naam Coromandel is afkomstig van de plaats waar de eerste dieren werden ontdekt, de Coromandelkust.
    Bij deze kwartelsoort kennen we geen andere kleuren dan de wildkleur.
    Als je onder zijn latijnse naam zoekt Coturnix coromandelica kom je aantal foto's tegen van de coromandelkwartel (regenkwartel).

    Waarschijnlijk heb je wel de Harlekijn, aangezien de Coromandel hier niet veel voorkomt. Maar wie weet
    Groeten,

    Arjan

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor je reaktie !

      Ik denk inderdaad dat het hier om een harlekijn gaat, maar tijdens mijn zoektocht op internet kwam ik op verschillende sites foto's tegen waar als onderschrift de ene keer harlekijn kwartel en de andere keer coromandel kwartel stond geschreven en dit bij dezelfde foto ! Vandaar dat ik enigzins in verwarring ben gebracht.

      Opmerking


      • #4
        Kan je anders misschien een foto maken van de haan.
        Misschien kunnen we aan de hand daarvan zekerheid geven.

        Heb ondertussen nog even gezocht op internet en een site gevonden waar foto's van beide soorten op staan.
        http://coromandelkwartel.blogspot.co...l_archive.html
        In archief mei 2006 staat de coromandel en in juni 2006 de Harlekijn
        Groeten,

        Arjan

        Opmerking


        • #5
          Ik heb toch nog even een paar foto's gemaakt. Ik denk dat het de harlekijn is of heb ik het mis.
          Bijgevoegde Bestanden

          Opmerking


          • #6
            Dat is inderdaad een Harlekijn.
            Groeten,

            Arjan

            Opmerking

            Working...
            X