Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kwartels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kwartels

    ik heb eieren laten uitbroeden in de broed machine er kwamen toen 6 jonge kwartels uit maar na een paar dagen waren ze dood ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan toen de jongen uit kwamen heb ik ze in een bak gezet met een lamp er boven voor de warmte ik heb ze unie verzeel voer gegeven en water in een bakje met steentjes er in wat heb ik verkeerd gedaan

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door karkiet
    ik heb eieren laten uitbroeden in de broed machine er kwamen toen 6 jonge kwartels uit maar na een paar dagen waren ze dood ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan toen de jongen uit kwamen heb ik ze in een bak gezet met een lamp er boven voor de warmte ik heb ze unie verzeel voer gegeven en water in een bakje met steentjes er in wat heb ik verkeerd gedaan
    Hallo,
    Zelf heb ik nog weinig ervaring met het uitbroeden van kwartels maar wel met het uitbroeden van kippen eieren. Wellicht heeft de lamp te hoog of te laag gehangen? Heeft u de temperatuur op hoogte van de kwartels gemeten? En zelf geef ik altijd kuiken opfokvoer. Volgens mij is universeelvoer niet helemaal geschikt om jonge kwartels mee groot te brengen, maar wellicht weet iemand anders het hier wel of dit geschikt is of niet maar mij inziens niet.
    Gr Andre

    Opmerking


    • #3
      kwartels

      Kuikenopfokvoer is prima. Strooi maar op de grond, af en toe even reinigen en water geven in een z.g. kippenwaterbak. Klein model. Regelmatig verversen.
      Een warmtelamp kan je prima maken met een klein emmertje. Maak een gaatje in de bodem voor een fitting, snoer met stekker eraan lamp er in en hang het geheel een klein stukje boven de bodem. Je zult zien dat het werkt.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door karkiet
        ik heb eieren laten uitbroeden in de broed machine er kwamen toen 6 jonge kwartels uit maar na een paar dagen waren ze dood ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan toen de jongen uit kwamen heb ik ze in een bak gezet met een lamp er boven voor de warmte ik heb ze unie verzeel voer gegeven en water in een bakje met steentjes er in wat heb ik verkeerd gedaan
        IK denk 2 voertechnische zaken:
        - de eerste dag leven de kuikens op de dooier, dan nog neit voeren, wel water of in de broedmachine laten zitten met de juiste luchtvochtigheid.
        - Geen tropenvoer/universeelvoer maar opfokvoer (die ook voor fazanten gebruikt wordt) iets fijnmaken de eerste dagen.
        Temperatuur zal het niet aan gelegen hebben want dan verkleumen ze als het te koud is. ALs ze het te warm hebben gehad > 40 graden, dan heb je niet genoeg ruimte dat ze wegkunnen onder de lamp

        Opmerking

        Working...
        X