Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste blackface

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mijn eerste blackface

    Zegt u het maar
    kan ik hier mee verder
    zo ja wat voor pop moet ik hier tegen zetten
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Het is sowieso al een toer om een vogel van een foto te beoordelen maar is wel heel erg moeilijk. Ik heb hem even binnengehaald en wat lichter gemaakt. Dan blijkt dat het zwart op de buik veel verder moet doorlopen. Ondanks dat de rest van de vogel wel goed is zeg ik toch: niet verder kweken.
    De zwarte buiktekening is typerend voor de blackface en als dat ontbreekt zal dat ook zeker bij de nakomelingen te zien zijn.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Hans bedankt voor de uitleg.
      Is er iemand die een goede foto heeft van een blackface man.
      Bij voorbaat dank christ

      Opmerking


      • #4

        Hierbij je foto. (fotograaf is - denk ik - Ton de Bruijn)
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #5
          Hans bedankt voor de foto.
          Nu zie ik wat je bedoelde met het zwart op buik moet verder doorlopen.
          Het is een groot verschil met die van mij
          Maar door mijn vogel op vogelcafe te zetten ben ik weer iets wijzer geworden.
          Hans bedankt.
          Groet christ

          Opmerking


          • #6
            Blackface

            Christ, ik zou deze vogel nog niet zo vlug weg doen, oke het zwart moet nog wel verder gaan doorlopen, maar kijk even wat de vader of moeder voor buikkleur had, en ik zou er een grijze pop op durven zetten met veel borsttekening, dan bestaat er echt wel de kans dat de jonge mannen beter doorgekleurd zijn. Voor de rest is het een mooie vogel dus als je ruimte heb zeker wat proberen.

            Opmerking


            • #7
              Waarom een pop met borsttekening? Dat is nieuw voor mij.
              Je gaat dan mankenmerken in kweken in je lijn welke je bij de poppen altijd blijft zien.
              Volgens mij kan je het beste een grijze pop met een bruine buik gebruiken.
              Groeten,

              Arjan

              Opmerking


              • #8
                blackface

                Voor zover ik begreep hebben we het hier over de vogel van Christ, zou het zonde vinden om deze weg te doen en heb er wel een pop met mankenmerken voor over om hem goede jongen te laten geven, inderdaad bij een ander zou je een pop met zo'n donker mogelijke buikkleur zetten, maar dit is de moeite van het proberen waard en als je het netjes in de boeken bijhoudt wat je doet, zal je ook weten wat je later kan doen met de vogels, ik zou b.v de poppen alleen als reserve houden of naar de handel die hier uit komen, en alleen met de mannen verder gaan, maar dat is mijn idee.

                Opmerking


                • #9
                  jouw eerste blackface

                  Christ dit vind ik geen verkeerde blackface zeker niet als dit je eerste is .ik zou hem ook zeker niet weg doen hij is inderdaad te licht van kleur op de buik maar wel te gebruiken voor de kweek een pop met borst tekenig raad ik niet aan. een pop met een donkere buik is beter alleen deze poppen laten vaak borsttekening zien dus meestal ontkom je hier niet aan .wat ik zou doen is het volgende, ik zou deze bl.fc.man op een bl.fc. pop zetten het nadeel hiervan is .het formaat word minder en deze paring vererft lethal d.w.z. dat 25% van de jongen afsterft in het ei 25% is grijs en 50% is bl.fc. deze paring komt erg ten goede van de kleur en tekening het formaat komt later wel met een paring bl.fc.x gr. de getoonde vogel is inderdaad gemaakt door Ton de Bruin in 1991. hij werd toen kampioen in Veenedaal een dag na de keuring op de openingsdag ging hij dood . hoe weet ik dit, hij was nl. van mij. groet Bertus

                  Opmerking


                  • #10
                    mensen bedankt voor de uitleg.
                    Ik zal het eens proberen wat hier boven geschreven staat.
                    Bouwmeester, wat de ouders betreft, de buikkleur van de man loopt redelijk zwart door , de pop is dood.

                    Opmerking

                    Working...
                    X