Mededeling

Collapse
No announcement yet.

catharina.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • catharina.

    ik heb een jong dat vanmiddag nog heel actief en nou was die helemaal stijf.
    toen ik dat andere jong pakte liepen er ook een paar beestjes de grote van bloedluis alleen was dat het niet het beestje dat er liep was grijs.
    weet je wat dat kan zijn?

  • #2
    beestjes

    hallo Coen , ikheb toch een vermoeden dat het bloedluisjes zijn , je moet ze eens platduwen enzien of er veel bleod uitkomt .anders heb ik geen gedacht wat het kan zijn.
    nestblokken en kweekkooien inspuiten met "ocepu ", is wel zer moeilijk verkrijgbaar

    Opmerking


    • #3
      het was ook bloed luis vandaag was dat andere jong ook dood gegaan toen hat ik het nestkastje er af gehaalt en toen was ghet een en al bloedluis daar heb ik ook voor gespoten

      Opmerking


      • #4
        bloesluis

        Hallo Coen , zitten er in de buurt van uw catharina's nog andere vogels , want normaal hebben catharina's eigenlijk nooit bloedluis

        Opmerking


        • #5
          bloedluis

          Als jij last van bloedluis heeft dan moet je het insmeren met U 2 en kijken of er kanarie,s in de buurt zitten want die hebben daar veel last van en je parkieten zo veel mogelijk uit de buurt houden maar smeer alles in met U2 de groeten de Grasparkiet

          Opmerking


          • #6
            ontsmetten

            veel beter is te spuiten met ocepou , werkt veel beter dan U2 , kan geen kwaad voor de vogels want die kan je er ook mee ontsmetten en eens je hebt gespoten gegarandeerd 3 maanden geen bloedluis meer

            Opmerking


            • #7
              Bloedluis

              Hallo Coen.
              Grijze beestjes in de blok kunnen inderdaad jonge bloedluizen zijn of vederluis. Dit kun je oplossen door ervoor te zorgen dat de blokken niet helemaal tegen de wand aan zitten. De eerste luizen zitten namelijk achter de blok en dan pas in de blok. Dit kun je doen door op de hoeken van de blok een schroefje met kop te draaien. Dit zorgt namelijk voor een luchtcirculatie achter de blok en hier hebben luizen een hekel aan. Deze zitten liever op een plek waar het niet tocht en lekker warm is. Ook de blokken goed ontsmetten met bv halamid. Succes Groet Goudvink

              Opmerking


              • #8
                er zitten ook kanaries bij en turquoisine parkieten maar de turquoisine parkieten heb ik al naar buiten gedaan want die woud3en nie broeden nu probeer ik het buiten

                Opmerking

                Working...
                X