VogelCafé Forum  

Ga Terug   VogelCafé Forum > Vogels > Kanaries
Registreer FAQ Ledenlijst Foto album Markeer forums als gelezen

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 16-01-10, 15:51   #1
Johan15

Help kanarie met dicht oog

Sinds een paar dagen heeft mijn kanarie aan één kant zijn oogje soms voor een deel dicht. Ik ben bang dat hij dood gaat, want soms vliegt hij tegen het etensbakje aan of valt hij van het randje. En hij zit ook als een bolletje op de grond. Ik vraag me af hoe dit komt en of het kwaad kan. Of gaat het vanzelf weer over.

In dezelfde kooi zit nog een kanarie die haar soms voert, maar hij doet soms ook gemeen tegen haar (pikt veren).
Kan het daardoor komen.
Alvast bedankt

Laatst aangepast door Johan15 : 16-01-10 om 16:11.
  Met citaat antwoorden

Oud 16-01-10, 17:58   #2
XaNaX
Senior lid

XaNaX's Avatar

Moest ik in jouw geval zitten, zou ik toch de kanarie met het gesloten oogje even apart zetten. Gewoon al om aanvallen te vermijden. Voorts is het vaak makkelijker voor een vogel om aan zijn voeding en drinken te geraken in een klein kooitje.

Een gesloten oogje kan wijzen op een ontseking... Maar hier is het zeker niets lokaals, want dan zitten ze niet dik...

Misschien is het vogeltje zwaar verkouden? Misschien is er een zware ontsteking onderhuids aan de gang?

Enige echte oplossing : de dierenarts. Die kan veel dingen controleren om zo naar een diagnose te gaan EN eventueel de juiste medicatie voor te schrijven. Vraag zeker ook info over besmettelijkheid en zeg dat er tot op heden een andere vogel bij zit. Misschien heeft deze ook preventief medicatie nodig.

Succes!
XaNaX is niet online   Met citaat antwoorden
Oud 21-01-10, 18:37   #3
florian
Junior lid

Smile

Ik heb vorig jaar het zelfde probleem gehad. De kanarie haar oog was toen ontstoken geraakt door het wrijven met de snavel tegen een onreine stok.
Ik heb toen zalf gehaald in de apotheker maar helaas enkele dagen later is zij gestorven. Ik raad je dus sterk aan om naar de dierenarts te gaan die kan dan het probleem vastellen en er alles aan doen om je kanarie te genezen.

p.s. veel beterschap aan de kanarie
florian is niet online   Met citaat antwoorden
Oud 21-01-10, 20:10   #4
Slot
Lid

Citaat:
De kanarie haar oog was toen ontstoken geraakt door het wrijven met de snavel tegen een onreine stok.
Ik heb toen zalf gehaald in de apotheker maar helaas enkele dagen later is zij gestorven.
ik denk niet dat hij dood is gegaan door een dichtzittend oogje
Slot is niet online   Met citaat antwoorden
Oud 21-01-10, 20:13   #5
Slot
Lid

maar nu weer ontopic sorry
Slot is niet online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:31.

Forum software: vBulletin Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd, VogelCafe.nl