VogelCafé Forum

Ga Terug   VogelCafé Forum > Vogels > Andere parkieten
Registreer FAQ Ledenlijst Foto album Markeer forums als gelezen

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 28-10-06, 23:20   #1
thomas
Junior lid

Exclamation zieke valkparkiet.

Hallo.
Ik heb sinds een week een jong valkparkietje van nu 6 weken oud.
In het begin leek alles goed te gaan maar na een dag of twee begon hij bol te zitten en veel tussen ze veren te pikken.
Ik dacht dus dat hij mijt zou hebben dus ik heb een kuurtje gehaald voor parkieten tegen mijt en spoelworm.
Nu bijna een week later is zn toestand alleen maar verslechterd.
Hij eet of niet, of in een keer heel veel. Drinken doet hij wel al is t maar een paar slokjes per dag. Hij zit nog steeds bol en is ook aan de diarree en soms eet hij ook zn eigen ontlasting op.Verder slaapt hij heel veel en hij zit niet meer op zn stok maar op de grond. Ik ben ook al langs de dierenarts geweest die mij een antibiotica heeft meegegeven.
Weet iemand mischien wat mn vogel heeft en hoe die weer beter word.
b.v.d Thomas.
thomas is niet online   Met citaat antwoorden

Oud 28-10-06, 23:37   #2
Mirjam
Senior lid

Mirjam's Avatar

Hallo Thomas,
Misschien moet hij nog een beetje wennen want 6 weken is nog wel jong hoor.
Hang er eens gierst in en een stukje droog bruin brood(met een houten wasknijper kun je die aan de tralies maken)
Heb je hem in een winkel of bij een kweker gekocht??
Misschien voelt hij zich alleen en dan wil een spiegeltje nog wel eens helpen en heel veel met hem/haar bezig zijn
Succes,Mirjam
Mirjam is niet online   Met citaat antwoorden
Oud 28-10-06, 23:46   #3
thomas
Junior lid

zieke valkparkiet

Hoi mirjam.
Ik heb hem bij een kweker gekocht.