VogelCafé Forum  

Ga Terug   VogelCafé Forum > Vogels > Tropische vogels
Registreer FAQ Ledenlijst Foto album Markeer forums als gelezen

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 03-03-08, 17:15   #11
dijkkamp
Senior lid

dijkkamp's Avatar

Citaat:
Toch, zelfs als het klopt is het eigenlijk niet als oorzaak aan te duiden. Bij 99% van de kwekers komt het namelijk niet voor.
en dan bedoel je kwekers met spitsstaarten

Oud 04-03-08, 19:06   #12
gebbinkjes
Senior lid

gebbinkjes's Avatar

Hallo Kenny

Ondertussen heb ik ook een nieuw recept geprobeerd voor het eivoer. Het recept is afkomstig van Koen Ik moet zeggen, het werkt wonderbaarlijk. De vogels nemen tot zeker 3 keer zoveel eivoer op. Het recept bestaat uit een mengeling van Orlux exoten eivoer en grizo geel. Dit wordt rul gemaakt met gekookte couscous. Ik vul dit aan met meelwormen in stukjes geknipt. Ze zijn er werkelijk gek op.

hallo even een vraagje wat is grizo geel heb hier nog nooit van gehoord en van welke firma is dit,mooie site trouwens

m.vr.gr. harry

Laatst aangepast door gebbinkjes : 07-03-08 om 20:55.
gebbinkjes is niet online   Met citaat antwoorden
Oud 04-03-08, 21:29   #13
koene
Senior lid

koene's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door gebbinkjes Bekijk Bericht
Ondertussen heb ik ook een nieuw recept geprobeerd voor het eivoer. Het recept is afkomstig van koen. Ik moet zeggen, het werkt wonderbaarlijk. De vogels nemen tot zeker 3 keer zoveel eivoer op. Het recept bestaat uit een mengeling van Orlux exoten eivoer en grizo geel. Dit wordt rul gemaakt met gekookte couscous. Ik vul dit aan met meelwormen in stukjes geknipt. Ze zijn er werkelijk gek op.

hallo even een vraagje wat is grizo geel heb hier nog nooit van gehoord en van welke firma is dit,mooie site trouwens

m.vr.gr. harry
Leuk om te horen dat ze er dol op zijn.
Ik heb het recept voor de liefhebbers ook op m'n site geplaatst
http://www.freewebs.com/veugelkoer/tipstricks.htm

Met Grizo geel bedoel ik het gele kanarie-eivoer van de firma Grizo en zou afkomstig zijn uit Italië, volgens mijn plaatselijke dierenhandelaar (als ik het google vind ik een bedrijf uit Pittem, Belgie). Dit eivoer geniet m'n voorkeur omwille van z'n textuur, maar een ander eivoer zal ook wel volstaan.

Laatst aangepast door koene : 04-03-08 om 21:38.
koene is niet online   Met citaat antwoorden
Oud 05-03-08, 20:41   #14
Kenny
Lid

Zoals Koen zegt, gaat het hem vooral om de vorm van het kanarie-eivoer. Want die grizo geel gebruik ik ook niet, het is eigenlijk gewoon kanarie-eivoer van cédé. Eivoer voor kanaries is blijkbaar iets fijner waardoor er minder ruwe brokken in het eivoer zitten en de vogels het makkelijker opnemen. Deze tips kreeg ik zoals reeds gezegd van Koen, en het blijkt nog te kloppen ook Straks pas ik dit eventjes aan op mijn website, kwestie van toch zo correct mogelijk te zijn.

@koen: Wordt het eivoer niet te nat wanneer het ingevroren wordt en nadien ontdooid? Ik had er ook al op gedacht om dit te doen, maar ik vreesde dus voor het hetgeen ik hierboven aanhaal.

Mvg
Kenny
Kenny is niet online   Met citaat antwoorden
Oud 05-03-08, 21:23   #15
koene
Senior lid

koene's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Kenny Bekijk Bericht
@koen: Wordt het eivoer niet te nat wanneer het ingevroren wordt en nadien ontdooid? Ik had er ook al op gedacht om dit te doen, maar ik vreesde dus voor het hetgeen ik hierboven aanhaal.
Je voegt toch niks toe door in te vriezen
Oud 05-03-08, 22:41   #16
Kenny
Lid

Dat is waar, maar er is toch altijd ijsvorming. Anders moesten we nooit een diepvriezer uitkuisen. Nu, uit je antwoord kan ik wel afleiden dat het inderdaad niet te nat wordt. En dat is wat ik wou weten

Groeten
kenny
Oud 05-03-08, 23:59   #17
koene
Senior lid

koene's Avatar

De potjes zijn volledig afgesloten dus daar kan geen extra ijsvorming bij
Oud 06-03-08, 22:36   #18
dijkkamp
Senior lid

dijkkamp's Avatar

Citaat:
Citaat:
Toch, zelfs als het klopt is het eigenlijk niet als oorzaak aan te duiden. Bij 99% van de kwekers komt het namelijk niet voor.

en dan bedoel je kwekers met spitsstaarten
Henk Dijkkamp
dijkkamp is niet online   Met citaat antwoorden
Oud 06-03-08, 23:53   #19
Henk3
Stamgast

Henk3's Avatar

Wink vraagstelling

Henk D. misschien had je dan ook een vraag moeten stellen maar dat heb je niet gedaan, In je tekst doe je alleen een constatering naar mijn idee omdat je er geen vraagteken aan toe had gevoegd.

Misschien zo: En dan bedoel je kwekers met spitsstaarten?

Vriendelijke groeten,
Henk3.

Mijn website.

www.splendidparkietenenfotografie.tk
Henk3 is niet online   Met citaat antwoorden
Oud 07-03-08, 12:13   #20
Kenny
Lid

Citaat:
Origineel gepost door Henk3 Bekijk Bericht
Henk D. misschien had je dan ook een vraag moeten stellen maar dat heb je niet gedaan, In je tekst doe je alleen een constatering naar mijn idee omdat je er geen vraagteken aan toe had gevoegd.

Misschien zo: En dan bedoel je kwekers met spitsstaarten?
Inderdaad, ik dacht gewoon dat Dijkkamp mijn stelling wat nuanceerde. Nu, ik kan dat natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat het bij 99% van de spitsstaartkwekers niet zo is. 99% wil dan ook gewoon zeggen "bijna niemand", want ik heb het nog nergens gelezen of gehoord, behalve dan van Knofje.

Ik tracht nu ergens een causaal verband te zoeken tussen de oranje snavel en een tweede, verklarende factor. Het is inderdaad zo dat het begonnen rond de tijd dat de pop haar eerste ei legde. Maar dat is geen verklaring voor die oranje snavel (want andere kwekers hebben dit niet voor, op enkele na). Dus moet de oorzaak ergens anders zitten. Aan voeding denk ik niet direct, omdat mijn zebravinken bijvoorbeeld dezelfde voeding krijgen en de snavels worden niet lichter. Misschien is de pop gewoon vatbaarder voor kalktekort, of neemt ze minder vitamine D op dan een andere vogel (gebeurt bij mensen ook).

Voorlopig kan ik natuurlijk niet al teveel experimenteren, want ze zitten volop in de kweek. Na de kweek probeer ik eens met een ander soort voeding. Vanaf april gaan ze normaal gezien ook meer zonlicht krijgen, wat ook weer een positieve invloed is. Ik hou jullie alvast op de hoogte

Groeten
Kenny
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:35.

Forum software: vBulletin Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd, VogelCafe.nl