![]() | ![]() |
| | #1 |
| Senior lid Geregistreerd op: 17-03-11 Berichten: 138 | hoe kan ik het geslacht bepalen? hallo, ik probeer via internet erachter te komen hoe ik het verschil kan zien tussen een kanarie pop en een mannetje. heeft iemand misschien duidelijke foto's hiervan? heb via google gezocht en ook op dit forum maar kan eigenlijk niet echt een goede foto vinden. ik weet dat je moet blazen maar waar moet ik dan naar kijken? kan iemand mij aan wat goede foto's helpen? __________________ Tim van Zelst |
| | |
| | #2 |
| Stamgast Geregistreerd op: 13-02-11 Locatie: Halle Berichten: 2.094 | Een popje heeft meestal een kleiner kopje dan het mannetje. Bij de pop staan de ogen op één lijn met de bek, bij de man staan die er iets boven. Een popje heeft vaak een iets dikker buikje, maar het is vooral plat. Bij de man staat het gat recht. Als je nog eens kanaries gaat kopen vraag je best aan de kweker om het te tonen want op de pc is het moeilijk te zeggen. __________________ zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel |
| | |
| | #3 |
| Senior lid Geregistreerd op: 17-05-11 Berichten: 165 | rammelen Mijn vader zei altijd: moet je hem/haar schudden. Als ie rammelt is het een mannetje. Wel goed luisteren natuurlijk. Zoals je weet drukt het koppel de cloaca tegen elkaar, althans een kanarie wel. Dus de cloaca van het vrouwtje ligt plat tegen de onderbuik naar achter terwijl de cloaca (of tap) van de man iets naar voren gericht is. Om het verschil te zien heb je geen foto nodig, alleen oefening. |
| | |
| | #4 |
| Senior lid Geregistreerd op: 07-05-08 Berichten: 360 | Op deze pagina vind je foto's plus uitleg. http://users.skynet.be/woutvgils/art...0en%20Pop..htm De bovenste foto is de man en je moet een stukje scrollen om de pop te zien. |
| | |
| | #5 | |
| Senior lid Geregistreerd op: 06-11-11 Locatie: Dongen Berichten: 174 | Citaat:
Dat is bij konijnen je had het verkeerde dier in je hand ![]() __________________ . Grt Hansko Lezen = Leren Leren = Proberen Proberen = Ervaring opbouwen http://kanaries.doodlekit.com | |
| | |
| | #6 | |
| Lid Geregistreerd op: 07-08-11 Berichten: 91 | Citaat:
Als je op deze manier u vogels gaat kopen of sorteren ga je heeeel vaak bedrogen uitkomen, vrees ik ! __________________ Oscar | |
| | |
| | #7 |
| Stamgast Geregistreerd op: 13-02-11 Locatie: Halle Berichten: 2.094 | Bedoel je om te vragen om het geslacht te tonen? Als beginnend kweker kan je dat toch vragen. __________________ zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel |
| | |
| | #8 | |
| Senior lid Geregistreerd op: 16-06-06 Locatie: Heerlen (Limburg) Berichten: 165 | Citaat:
het beste is van onder blazen en niet naar het kopje kijken __________________ Wat is een gloster toch een leuke vogel Groetjes Antoine | |
| | |
| | #9 |
| Stamgast Geregistreerd op: 13-02-11 Locatie: Halle Berichten: 2.094 | Nee, dat weet ik ook. Een kanariekweker die voor tentoonstellingen kweekt heeft me dat vertelt __________________ zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel |
| | |
| | #10 | |
| Lid Geregistreerd op: 07-08-11 Berichten: 91 | Citaat:
Blazen en observeren is de boodschap! Als beginnend kweker MOET je veel vragen ! Domme vragen zijn er niet , he Jeffrey ! __________________ Oscar | |
| | |