Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste dag eivoer geven?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Wat betreft het voeren van vogels is natuurlijk eenieder vrij.
    Op dit kanarieforum gaat het over kanaries en ik kan je verzekeren,dat zonder
    extra toevoegingen aan het eivoer nesten van 4 a 5 kanaries heel normaal zijn.
    Witlof is een goede groente. Wat betreft vernieuwing heeft in de loop van de tijd broccoli min of meer de plaats van het blaadje sla ingenomen.
    Straks krijgen we weer vogelmuur en paardenbloemen.Groeien gelukkig bij mij
    in de tuin. Even afspoelen en afdrogen.
    Allemaal een beetje off-topic.Maar ja moet af en toe kunnen.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #17
      Ik fok uitsluitend met 100% gezonde vruchtbare kanaries,die nesten hebben van 5 a 6 eitjes. Na het 5de eitje wordt het totale legsel in het nest gedeponeerd. Mijn gemiddelde ligt momenteel op 5 en een 3de ronde komt er dus niet aan te pas.
      Na 24 uur wordt een topmerk eivoer gevoerd.Hierin zit alles wat de jongen
      nodig hebben om voorspoedig op te groeien.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #18

        Opmerking


        • #19
          Beste Teunis!
          Als je mijn stukken goed hebt gelezen weet je dat ik ca.36 jaar kleurkanaries
          heb gefokt en na een onderbreking i.v.m.veel aangeboden werk ben ik verder gegaan met Waterslagers en verder Timbrado's. Bij elkaar dus zo'n 44 jaar.
          I.v.m. leeftijd en gezondheid fok ik niet meer zo veel vogels als vroeger.
          Alleen 100% gezonde vogels uit vruchtbare stammen worden ingezet.
          Eitjes schouwen heb ik gedaan toen ik voor het eerst kanaries had.
          Daarna nooit meer. De reden is,dat ik in de praktijk,bijna nooit onbevruchte eitjes heb gehad.Ook kijk ik nooit hoeveel jongen er zijn.Dat zie ik wel als ik ga ringen. 3x per dag wordt eivoer van topmerk gegeven.
          Maar nogmaals elke vogel,die maar iets mankeert, vuile pootjes,geen mooie
          ontlasting,geen heldere lokroep van de pop enz.enz. wordt geeilimineerd.
          Ik heb dus nooit een vogel aangehouden omdat hij zo mooi was of zo mooi zong of van een bekende fokker afkomstig was.
          Ook ik heb wel eens een miskoop gedaan,waarbij bleek,dat de vogel toch niet
          aan mijn eisen voldeed.Deze vogel mocht dan niet mee doen.
          Het gemiddelde van 4 of 5 jongen is bij mijn methode heel gewoon. Er zijn er genoeg,die een gemiddelde van 3 jongen heel mooi vinden.Ik dus niet.In mijn jonge jaren heb ik via de kanarieverenigingen in Rotterdam veelvuldig kontakt gehad met werkelijk grote fokkers van kleurkanaries,Waterslagers en Harzers.
          Aantallen zo groot als ik nooit heb gehaald en jij waarschijnlijk ook nooit zal halen.
          Van hen heb ik veel geleerd en e.e.a. in de praktijk gebracht/veranderd.
          De serieuze fokkers hielden er geen vogelhospitaal op na.Ook de diverse voedermethoden zijn door mij persoonlijk toe- c.q.aangepast en daaruit heb ik het beste gehaald.Vergeet niet,dat er geen internet was en er dus veel persoonlijk kontakt was! Je had alleen maar te maken met kanariefokkers en hun methoden.
          Eivoer zelf maken doe ik al jaren niet meer. Toen een van de grootste merken pas op de markt was,heb ik een analyse bij een instituut laten uitvoeren.
          Dat pakte zo goed uit,dat ik gelijk ben opgehouden met eitjes koken,honing,
          beschuitmeel enz. Uiteraard komt er nog meer kijken voor de fok van kanaries.
          Mijn vogels zijn altijd gewild omdat eenieder weet,welke eisen ik
          stel .
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #20

            Opmerking


            • #21
              Beste Teunis!
              Allereerst is het fijn,dat we elkaar begrijpen.
              In de buitenvoliere is een gemiddelde van 3 tot 3,5 normaal.
              In de broedkooi moet dat gemiddelde gewoon hoger zijn 4-5. Ook 6 jongen
              in een nest is niet spectaculair.Je moet dan wel een pop hebben waar je het 6e jong kan bijleggen,omdat die het niet zal redden.
              Het is cruciaal,dat je de juiste mannen c.q. poppen hebt. Je hoeft dan ook minder vogels aan te houden.
              Momenteel ben ik met iets anders bezig en zal je verdere vragen dan ook t.z.t. graag beantwoorden.
              Ik wens je een goede broederij toe en zal op BirdWeb je verslag met
              plezier lezen.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking

              Working...
              X