Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drinkplaats voor vogels, met japanse kwartels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Drinkplaats voor vogels, met japanse kwartels

    Wij hebben in de voliere een goot waardoor water stroomt op zo'n 20-25cm hoogte. In het verleden was dit in de grond waardoor er geen (eventuele) problemen onstonden met het drinken voor kwartels.

    Echter zou ik nu graag weer enkele kwartels in de voliere hebben, echter weet ik niet op ze al dan niet via de houten boomstronk (rechts op de foto) het water kunnen bereiken.

    Wat denken jullie?
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Voor kleine kwartels zou je een trapje kunnen maken,zeg maar muizentrap idee,plankje met dwarslatjes.
    Voor grotere als virginische of californischekuifkwartels hoef je je geen zorgen te maken,die springen/vliegen dat wel.
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher Bekijk Bericht
      Voor kleine kwartels zou je een trapje kunnen maken,zeg maar muizentrap idee,plankje met dwarslatjes.
      Voor grotere als virginische of californischekuifkwartels hoef je je geen zorgen te maken,die springen/vliegen dat wel.
      Kwartels lopen zeer slecht over plank-trapjes, dit raad ik dan ook af.


      Wat je wel kunt doen is met bakstenen een trap maken, hier lopen ze bij mij wel overheen, zorg dat het breed is zodat ze geen vrije ruimte naast zich zien. Dit is bij de trapjes vaak het probleem. Door gewoon met bakstenen een wat bredere trap te maken zullen ze eerder de hoogte opzoeken. Het beste blijft echter gewoon een waterbakje op een stenen plaat/stoeptegel op de grond zodat ze vanaf de grond erbij kunnen. De meeste kwartels zijn gewoon geen klimmers.
      webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

      Opmerking


      • #4
        inderdaad een bredere trap maken van bakstenen of balken of zo, op een trapje lopen ze niet snel en op een helling al helemaal niet.
        groeten gijs

        Opmerking


        • #5
          Bedankt voor de berichten, ik zal er eens goed over na denken, of en hoe ik het wil gaan doen.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door ferdydg Bekijk Bericht
            Bedankt voor de berichten, ik zal er eens goed over na denken, of en hoe ik het wil gaan doen.
            Mischien een gekke vraag, maar waar komt het water uit de goot vandaan? Mischien dat je een aftakking (gewoon een pijpje in de goot!) kan maken die uitloopt in een lager gootje voor de kwartels.
            webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door aadje93 Bekijk Bericht
              Kwartels lopen zeer slecht over plank-trapjes, dit raad ik dan ook af.


              Wat je wel kunt doen is met bakstenen een trap maken, hier lopen ze bij mij wel overheen, zorg dat het breed is zodat ze geen vrije ruimte naast zich zien. Dit is bij de trapjes vaak het probleem. Door gewoon met bakstenen een wat bredere trap te maken zullen ze eerder de hoogte opzoeken. Het beste blijft echter gewoon een waterbakje op een stenen plaat/stoeptegel op de grond zodat ze vanaf de grond erbij kunnen. De meeste kwartels zijn gewoon geen klimmers.
              Dan had ik zeker weer speciale kwartels?
              Mvg,
              Kingfisher.

              Opmerking


              • #8
                Jonge kwartels kunnen al verzuipen in 3 centimeter water. Ik zou de goot vol storten met kiezels/grint zodat je maar weinig water in de goot hebt staan. Het water zal toch wel langs de kiezels lopen dus stroming heb je altijd wel.

                Opmerking


                • #9
                  Mijn harlekijnkwartels springen/vliegen regelmatig op/over 1 meter hoogte. En dat zijn bepaald geen grote kwartels.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door DeHeide Bekijk Bericht
                    Mijn harlekijnkwartels springen/vliegen regelmatig op/over 1 meter hoogte. En dat zijn bepaald geen grote kwartels.
                    Het gaat hier over jappanners, mijn eigen ervaring met jappen en chinese dwergen is dat zij echt niet graag de hoogte opzoeken, ondanks dat de jappen de grootste kwartels zijn. Harlekijn kwartels heb ik zelf nog weinig ervaring mee helaas
                    webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door aadje93 Bekijk Bericht
                      Het gaat hier over jappanners, mijn eigen ervaring met jappen en chinese dwergen is dat zij echt niet graag de hoogte opzoeken, ondanks dat de jappen de grootste kwartels zijn. Harlekijn kwartels heb ik zelf nog weinig ervaring mee helaas
                      Jappen zijn niet de grootste,virginische,gambel,californische,blauwsch ubben zijn allemaal stukken groter en zijn over het algemeen ook vliegende kwartels.
                      Mvg,
                      Kingfisher.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik denk dat hij bedoelt "de grootste van mijn twee soorten".

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Heusnoorn Bekijk Bericht
                          Ik denk dat hij bedoelt "de grootste van mijn twee soorten".
                          Ja,daar zat ik naderhand ook aan te denken,dat hij dat bedoelde.
                          Mvg,
                          Kingfisher.

                          Opmerking

                          Working...
                          X