Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roodkoppapagaaiamadines?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Roodkoppapagaaiamadines?

    Ik ben maar een beginnenende vogelliefhebber. Maar probeer al zoveel mogenlijk te lezen of exoten .
    Nu ivm gezelschapsvoliere , beschik ik over een kleine van 2m*1.3m*2.5m en daar zitte 2 koppels roodkoppapegaaj amadines in en 1 koppel bichenowkes. + op de grond een koppel harlekijn kwartels. Ik had van een bevriende kweker deze vogels gekocht en die kweekte ook in kolonibroed. maar zijn voliere is groter. want ik zie nu dat de 2mannetjes Roodkoppapegaaj amadines steeds achter elkander aan zitten. Ik heb ze nog niet zien vechten maar heeft iemand heir eravring mee? of best ze apart zetten de roodkoppapegaajamadines? ze hebben nu alle 3 al een nest gebouwen en 1 koppel heeft nu al 1 jong.
    De bichenowkes zijn zeer kalme vogeltjes. zitte rusteig naast elkaar en maken hun niet druk.
    Ik weet (van geleze te hebben) dat cubavinkjes, bandvinken, paddas en diamantvinken best apart in een vlucht kan gekweekt worden. Maar wat met roodkoppapegaajamadines? want de ruimt is niet zo groot nu dat kweekperiode eraan komt.

  • #2
    Sommige papegaai amadines verdragen elkaar wat minder goed tijdens het broedseizoen. Roodkoppen kunnen
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #3
      En de driekleur? Die zie je ook nog regelmatig. Te koop staan. En de forbes? Hoe zijn die in gedrag? Zijn ook zeer mooi met de blauwe kleur.Momenteel gaat het nog.maar 1ste koppel had maar 2eieren en maar 1bevrucht.het jong is nu 6dage. 2de koppel heeft de nest af.dus is kijke wanneer en hoeveel eieren er gaan komen.en de bichenowkes hebben nest ook af. Dus ik ga nog wat afwachten. Ben nog maar net begonnen met 2de voliere te bouwen.heb nog nog grote kooi.maaf zet ik ze liever niet in.tenzij het moet.wegens nesten roven of vechten....

      Opmerking


      • #4
        Bekijk mijn vogels op:

        http://papegaaiamadine.webnode.nl/

        Opmerking


        • #5
          Hej Hans , ja ik wil geen papegaaj amadines van verschillende soorten samen zetten. Wil wel jongen maar natuurlijk per soort zuiver e. Nog een vraagje u vertelde dat de Nonpareil(die zijn ook super mooi) en de coloria(ook zeer leuk moeten die met dna attest komen ? niet te zien het verschil in geslacht?) iets rustigere soorten zijn. Maar die zie je heel weinig te koop staan. en zijn ook direct een stuk duurder? ben maar beginnende vogelliefhebber en wil momenteel maximum 80€ aan koppel geven. en steeds iets duurder en moeilijker soorte he. Mijn idee is voor de volgende soliere koudkweek goulds kolonibroed en daar wat afrikaantjes en andere exote bij. (want wevers is precies af te raden ) en wil zo probere allemaal met hetzelfde ete te kunnen geven. Momenteel exoten mengeling + onkruidzaden + grit+ gekookte eierschalen +eivoer+ insectenpatee+ geweekte zaden + buffalokes.

          Opmerking


          • #6
            hallo,
            binsen of gouldamadines zijn ook hele mooie tropen met het zelfde voer
            Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

            Opmerking


            • #7
              Als papegaai amadinessen roodkop onderling in broedtijd wat agressief kunnen zijn, dan zouden ze dat ook kunnen doen naar roodkopbinsen, volgens mij.
              Groetjes, Chantal
              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door pieterh Bekijk Bericht
                Hej Hans , ja ik wil geen papegaaj amadines van verschillende soorten samen zetten. Wil wel jongen maar natuurlijk per soort zuiver e. Nog een vraagje u vertelde dat de Nonpareil(die zijn ook super mooi) en de coloria(ook zeer leuk moeten die met dna attest komen ? niet te zien het verschil in geslacht?) iets rustigere soorten zijn. Maar die zie je heel weinig te koop staan. en zijn ook direct een stuk duurder? ben maar beginnende vogelliefhebber en wil momenteel maximum 80€ aan koppel geven. en steeds iets duurder en moeilijker soorte he. Mijn idee is voor de volgende soliere koudkweek goulds kolonibroed en daar wat afrikaantjes en andere exote bij. (want wevers is precies af te raden ) en wil zo probere allemaal met hetzelfde ete te kunnen geven. Momenteel exoten mengeling + onkruidzaden + grit+ gekookte eierschalen +eivoer+ insectenpatee+ geweekte zaden + buffalokes.
                Voor 80 euro zal je de Nonpareil en Coloria niet kunnen kopen. Bij Coloria en de Nonpareil zijn de geslachten goed te onderscheiden. Op mijn website heb ik wat foto's van de coloria staan. Dan zie je duidelijk het verschil tussen man en pop.

                In de voliere zou je het misschien met de Forbes kunnen proberen.

                Mocht je bij jouw voliere niet een verwarmd nachthok hebben, dan zou ik niet aan de Afrikaantjes beginnen. Die hebben, uitzonderingen daargelaten, echt wat meer warmte nodig.
                Bekijk mijn vogels op:

                http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    hier enkele fotokes

                    dit is van de nest van mijn bichenowkes nog geen eitjes .......
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Opmerking


                    • #11
                      en hier de nest van mijn 1koppel roodkoppapegaajamadines met 1jong

                      Ze hadden ook maar 2 eieren , hopen dat ik deze op stok krijg en dat er nog mooie (lees grotere nestjes) gaan volgen...... drome mag he
                      Bijgevoegde Bestanden

                      Opmerking


                      • #12
                        leuk hoor, een spannende tijd je eerste jonkie.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          Slecht nieuws, ik had vandaag al geen geluid gehoord van het jong. En gibg ik nog eens kijken en moest vaststellen dat het enige jong overlede is. Reden? Ik heb gewoon zelfde ete en drinken voorzien als de andere dagen. En nu na 10dage gestorven....

                          Opmerking


                          • #14
                            Vaak is het zo dat nesten van 1 jonge vogel niet worden grootgebracht. Althans bij mij. Het lijkt wel of de ouder vogels snel willen overgaan op een nest dat groter is.

                            Gewoon een nieuwe poging wagen. Komt vast wel goed.
                            Bekijk mijn vogels op:

                            http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door pieterh Bekijk Bericht
                              Slecht nieuws, ik had vandaag al geen geluid gehoord van het jong. En gibg ik nog eens kijken en moest vaststellen dat het enige jong overlede is. Reden? Ik heb gewoon zelfde ete en drinken voorzien als de andere dagen. En nu na 10dage gestorven....
                              Wat sneu!!

                              Op een gegeven moment gaan de ouders steeds minder op het nest. Een jong alleen krijgt het dan toch sneller koud dan wanneer een paar jongen bij elkaar liggen. Zo'n jong verzwakt dan doordat het niet warm genoeg is, gaat minder sperren, krijgt minder eten en verzwakt nog meer. Zo denk ik dat het zou kunnen komen.

                              Groetjes, Chantal
                              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X