Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe plexiglas bevestigen aan buitenzijde van de voliere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    @rkoppen, heb je missxchien een foto van die plaatjes? Dat lijkt me wel praktisch zodat het niet met bv erge storm toch wat eruit trilt.

    @Drum, wij willen ook 4 mm.

    @Ton, hoeveel mm per meter moet je dan rekening mee houden? Het moet natuurlijk daardoor niet te los in die profielen komen. Hoe dik is jouw plexiglas? Zal het daar ook mee te maken hebben?

    @fons, dank je wel voor je link van VD4!

    Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

    Opmerking


    • #17
      weet niet hoeveel procent het uitzet of krimpt, misschien kan je op een site van een leverancier dat achterhalen.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
        weet niet hoeveel procent het uitzet of krimpt, misschien kan je op een site van een leverancier dat achterhalen.
        Inderdaad, ik vraag nu hier dit terwijl ik weet dat ik dat ook bij een bedrijf kan vragen als we bestellen.
        Maar, er gaat plexiglas komen!!
        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

        Opmerking


        • #19
          Chantal, mijn platen zijn 4 mm dik. Gekocht via Marktplaats bij een bedrijf in Limburg. Het betrof platen met schoonheidsfoutjes (mij viel het niet op). De platen zijn verticaal bevestigd maar gaan bollen/ inzakken als ze in het midden nergens tegen aan rusten. Vandaar van links naar rechts om de 60 cm latten er voor.
          Last edited by G de Beer; 30-04-2015, 22:07.

          Opmerking


          • #20
            @ G de Beer, heb je toevallig nog een adres of website waar je deze besteld hebt?

            groetjes fons
            Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
            uit het restant de rest van het land.

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door G de Beer Bekijk Bericht
              Chantal, mijn platen zijn 4 mm dik. Gekocht via Marktplaats bij een bedrijf in Limburg. Het betrof platen met schoonheidsfoutjes (mij viel het niet op). De platen zijn verticaal bevestigd maar gaan bollen/ inzakken als ze in het midden nergens tegen aan rusten. Vandaar van links naar rechts om de 60 cm latten er voor.
              Kan ik begrijpen dat ze dan wat bol zouden kunnen gaan worden. Zeker als de lengte wat langer is.

              Dank je wel voor je uitleg!

              Die dingetjes waar rkoppen het over had lijken mij zodoende ook praktisch.

              Bij ons komt het plexigrlas in de lengte, net als bij Drum.

              Groetjes, Chantal
              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

              Opmerking


              • #22
                Ik zal een fotootje maken wordt pas eind volgende week. Zit midden in verbouwing en kan batterij oplader niet vinden voor fototoestel. Zit dan wel met het probleem hoe dat moet op nieuwe website.
                Er komt een vraag url en dan. Bij oude situatie kon je zoeken

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen Bekijk Bericht
                  Ik zal een fotootje maken wordt pas eind volgende week. Zit midden in verbouwing en kan batterij oplader niet vinden voor fototoestel. Zit dan wel met het probleem hoe dat moet op nieuwe website.
                  Er komt een vraag url en dan. Bij oude situatie kon je zoeken
                  Super en anders kan ik nog een keer gaan googlelen of met bestellen vragen.
                  Succes met de verbouwing!
                  http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                  Opmerking


                  • #24
                    test foto. Is binnenkooi plexiglas valt in het raam zwarte stipje is afsluitplaatje. Zoals gezegd foto volgt deze had ik nog
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door fons Bekijk Bericht
                      @ G de Beer, heb je toevallig nog een adres of website waar je deze besteld hebt?

                      groetjes fons
                      Helaas heb ik het adres niet meer kunnen vinden Fons. Ik heb ze in 2008 gekocht en het waren platen van 3 mm ( en geen 4 mm zoals ik eerder schreef) en 76 cm breed en 1,84 mtr hoog. Ze kostten toen € 12,50 per plaat excl op maat maken en verzenden. De advertentie stond destijds op vogelmarktplaats.
                      Het waren platen met af en toe een minuscuul luchtbelletje er in. Nauwelijks waarneembaar.
                      Kijk eens op marktplaats bij Plexinplex Doetinchem
                      Last edited by G de Beer; 02-05-2015, 22:57.

                      Opmerking


                      • #26
                        Jammer, want € 12,50 per plaat was wel aantrekkelijk

                        groetjes fons
                        Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
                        uit het restant de rest van het land.

                        Opmerking


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door G de Beer Bekijk Bericht
                          Helaas heb ik het adres niet meer kunnen vinden Fons. Ik heb ze in 2008 gekocht en het waren platen van 3 mm ( en geen 4 mm zoals ik eerder schreef) en 76 cm breed en 1,84 mtr hoog. Ze kostten toen € 12,50 per plaat excl op maat maken en verzenden. De advertentie stond destijds op vogelmarktplaats.
                          Het waren platen met af en toe een minuscuul luchtbelletje er in. Nauwelijks waarneembaar.
                          Kijk eens op marktplaats bij Plexinplex Doetinchem
                          Ben je niet in de war met lexaanglas,vindt erg goedkoop voor plexiglas maar ik kan me natuurlijk vergissen.
                          Mvg,
                          Kingfisher.

                          Opmerking


                          • #28
                            Nee het was plexiglas. De partij was afgekeurd en daarom was het zo goedkoop.

                            Opmerking


                            • #29
                              plexiglas is zeker aan de prijs en heeft ook enige nadelen.
                              Het weer gaat er sneller inzitten en is gevoelig voor krassen.

                              Je kunt ook overwegen (ga ik misschien ook doen) om voor enkel/dubbelglas en deze via profielen erin te schuiven.
                              Glas krast minder en kunt het ook makkelijker schoonhouden en op langere termijn denk ik beter.

                              Kan het natuurlijk mis hebben maar er staan volop glasplaten etc. op marktplaats voor spotprijzen.

                              Succes! en mocht ik wel glas nemen dan post ik uiteraard wel een foto van hoe en wat...

                              Marc.

                              Opmerking


                              • #30
                                ik heb gekozen voor plexiglas en niet voor echt glas, omdat ik te bang was dat het zou breken en aangezien we een hond hebben ben ik bang dat die er tegen springt en zo door de ruit heen gaat.
                                groeten gijs

                                Opmerking

                                Working...
                                X