Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn Voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mijn Voliere

    Ik heb dus een voliere, 4x3x2.5m (lxbxh) met daaraan verbonden een verwarmd binnenhok van 4.5 m2. De buitenvlucht is half-overdekt en fors beplant. Zie mijn topic 'bouw voliere'.

    Na wat geselecteer heb ik volgende soortjes overgehouden waar ik mee voort wil :

    2-2 gouldamadine
    2-2 binsen
    1-0 tijgervink
    1-1 japanse meeuwtjes


    Binnenkort wil ik het bestand dus uitbreiden en aanvullen. Er komt zowiezo nog een koppel goulds bij. Ook ben ik een popje voor de tijgervink aan het zoeken.

    Hebben jullie ideeen welke interessante soortjes ik hier nog bij kan plaatsen ?
    Ik vind volgende soortjes wel mooi (en betaalbaar):
    - diamantvink
    - roodkopamadine
    - driekleurpapegaaiamadine
    - roodkoppapagaaiamadine
    - blauwfazantje
    - bandvink
    - mozambiquesijs
    - edelzanger
    - dornastrilde
    ...

    Ik weet dat sommige van de vermelde soorten een of/of verhaal wordt, maar vermoedelijk niet van allemaal .

    Een koppel japanse nachtegalen vind ik ook de max, alleen zou zulk koppel een stevige hap uit mijn vogelbudget nemen. Ik vraag me ook af of deze vogels als beginner aan te raden zijn in combinatie met kleine tropen.

    O ja, de temperatuur in mijn binnenhok zakt niet onder de 5 graden.

  • #2

    Opmerking


    • #3
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Dornastrilde zeker een leuk vogel en helemaal als je er meerdere neemt. Ik heb ze ook gehad en was er erg happy mee en vind ze ook erg mooi. Het is volgens mij momenteel wel een soort waar je vrij moeilijk aan kunt komen.

        Opmerking


        • #5
          Diamantvink gaat daar ook zeker bij. Zeer sterke vogels ook, ik heb zelf maar 1 koppel dat van het binnenhok gebruikt maakt en de helft komt van kwekers die ze binnen bij 15 tot 20 graden kweken.
          Juist zien dat je ze de tijd geeft om te acclimatiseren. Ze zeggen wel eens dat diamantvinken agressief uit de hoek kunnen komen maar bij mij valt dit al bij al heel goed mee, en bij jou hebben ze zeker ook ruimte genoeg.
          Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

          Opmerking


          • #6
            Zou een koppel bloemputters kunnen of is dat geen goed idee?

            Opmerking


            • #7
              Bloemputters zijn heel leuk, maar zeker niet makkelijk.

              Ze hebben gauw last van vocht, en ze worden daardoor vaak gekuurd.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                Putters gaan het niet worden.

                Heb gisteren een tooggesprek gehad en die man zei me dat wanneer je de mooiste zang wilt dat je dan een japanse nachtegaal man alleen moet houden.
                Klopt dit ?
                Last edited by Steve; 15-02-2018, 09:39.

                Opmerking


                • #9
                  Het klopt dat als je een man van een goede zangvogel alleen houdt, dat deze meer zingt.

                  Dit geldt voor alle zangvogels, nachtegalen, edelzangers, mozambiquesijzen, timbrado kanaries, ...
                  Allemaal goede zangers, het is maar wat je het liefste hoort...

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Steve Bekijk Bericht
                    Putters gaan het niet worden.

                    Heb gisteren een tooggesprek gehad en die man zei me dat wanneer je de mooiste zang wilt dat je dan een japanse nachtegaal man alleen moet houden.
                    Klopt dit ?
                    Japanse nachtegaal of shama lijster.

                    Alleen is niet nodig, met een pop zingt hij ook de pannen van het dak.

                    Heel wat goedkoper, de vink, ook een prachtige zang.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik ga voor een koppel mozambiquesijzen gaan denk ik. Nachtegalen ga ik nog een jaartje mee wachten. Edelzangers vind ik minder mooi dan mozambiquesijzen.

                      Ik mag ervan uitgaan dat die mijn goulds met rust laten, gelet op hun gele kleurtinten? Of is dit gedrag overdreven op Internet ? ☺

                      Opmerking


                      • #12
                        Tijdens de broed periode, kunnen ze fel zijn tegen andere gele vogels.

                        Maar, het zal per paar anders zijn, ook de ruimte zal meespelen.

                        Wel een geweldig zanger.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          En qua planten slopen ?

                          Opmerking


                          • #14
                            Mijn koppel deed dat niet.
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik heb ook een koppel mozambiquesijsjes gehad. Heel het jaar bij elkaar gehouden, en ze zaten bij de goulds. Heb nergens last van gehad geen agressie bij het koppel zelf en niet met andere vogels. Super leuke en gezellige vogels. Voor mij vogels die ik zeker weer een keer ga nemen. Maar natuurlijk moet je wel een goed koppel hebben. Het liefst jonge vogels die al een koppeltje zijn en misschien zelfs al eens jongen hebben gehad.

                              Opmerking

                              Working...
                              X