Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Even voorstellen

    Hallo,

    Ik zal me ook eens voorstellen.
    Ben dirk-jan en kom uit zeeuws vlaanderen.

    Heb bij ons binnen een valkparkiet en voor buiten had ik een tijdje een postduif (uit frankrijk die bij moest komen)
    Daar had ik een hok voor gemaakt maar hij is nu aantal dagen niet meer geweest, denk dat hij weer terug is.

    Nu kom ik informatie inwinnen over kwartels kijken of ik die in het betreffende hok kan doen.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Dirk-jan Bekijk Bericht
    Hallo,

    Ik zal me ook eens voorstellen.
    Ben dirk-jan en kom uit zeeuws vlaanderen.

    Heb bij ons binnen een valkparkiet en voor buiten had ik een tijdje een postduif (uit frankrijk die bij moest komen)
    Daar had ik een hok voor gemaakt maar hij is nu aantal dagen niet meer geweest, denk dat hij weer terug is.

    Nu kom ik informatie inwinnen over kwartels kijken of ik die in het betreffende hok kan doen.

    [COLOR="#0000FF"]Welkom Dirk-Jan,
    Wat de duif betreft kan je gelijk hebben, zijn immers postduiven.
    Wat er met de gemaakte kooi kan??
    Hangt veel af van de maten er van LXBxH.

    Voor Chinese dwergkwarteltjes is een goede vierkante meter voldoende.
    Een pol heide in een hoek wat zand en scharrel ruimte en je kan ook al kweken erin.
    Grotere kwartels vragen meer ruimte, maar dat zal je wel begrijpen.

    Alle kwartels gaan bij schrik als een helikopter omhoog, alleen veel sneller.
    Iets van vitrage iets onder het plafond maakt de klap wat zachter.[/COLOR]

    Opmerking


    • #3
      Welkom hier Dirk jan......
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Bedankt voor het welkom.

        Het is een soort konijnenhok idee met schuin aflopend dak. Voor en zeikanten hebben gaas, maar hij staat tussen onze bloembak en het huis (weet niet of ik foto's kan toevoegen)

        Het hok is 1,20 breed 50 diep en 70 hoog.

        Hier wil ik aan de onderkant nog een schuif in maken waar ik zand ik kan leggen en snel het hok kan verschonen.

        Ik zat te denken om er een klein nachthokje in te maken waar ik ze eventueel even in op kan sluiten als ik het hok verschoon.

        Opmerking


        • #5
          Welkom op vogelcafe Dirk-Jan.
          Je andere topic is nu ook zichtbaar (om 1 of andere reden was dit dus niet zo).

          Je kan via de paperclip (verschijnt via de reageerknop en dan naar "geavanceerd") bijlages toevoegen aan een bericht.
          Ook via externe (evt. gratis-)uploadsites kan dit natuurlijk, alleen is een mogelijk nadeel dat deze sites na verloop van tijd betaalsites worden of ophouden te bestaan.

          Opmerking

          Working...
          X