Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe moet dat nou verder in de toekomst?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Mogelijk is de groep per soort ook te klein??
    Wij wensen Uw alle veel wijsheid toe.
    The proof of the pudding is in the eating

    Opmerking


    • #32
      [[PHP]QUOTE=HansvdWeerdhof;3528]De reden van het importverbod is de vogelgriep. Niets meer en niets minder, feitelijk zijn er geen economische redenen, maar liggen er alleen medische redenen (en angst) aan ten grondslag[/PHP].

      Zeker Hans is de vogelgriep de reden en niet een economische reden.
      Maar er zijn wel economische reden om het verbod op te heffen. Het draait namelijk niet alleen om onze vogeltjes. Er bestaat buiten de import van vogels ook nog div. andere handel die door het verbod plat ligt.
      Oh, ja, onze en de belgie'sche in en exporteurs zijn beslist niet de grootste. Wel de best verdienende.
      Ben bij div. NL importeurs geweest, maar wat ik in Hongkong en Thailand zag !!!!!!! je geloofd je eigen ogen niet.

      Ik denk dat wel hele goede ideeën in dit onderwerp geoppert worden.
      Maar er is nog een grote stap om deze in de praktijk te brengen.
      En vooral wie? Hoop dat mensen van de bond en speciaalclubs dit onderwerp lezen en het op hun agenda zetten. Beter nog, er meteen werk van maken.

      Greetings Lucky

      Opmerking


      • #33
        Hallo,

        Misschien een beetje "off-topic"...maar; Lucky;
        maar wat ik in Hongkong en Thailand zag !!!!!!! je geloofd je eigen ogen niet
        The proof of the pudding is in the eating

        Opmerking


        • #34
          Zwartkopje.
          Over de laatste regel zou ik me maar de minste zorgen maken,we zouden ons wel eens kunnen moeten voorbereiden op de eerste 3 jaar van gesloten grenzen,van buiten de EU.
          Waar baseer je dat op??

          Want wat te denken van de verschillende Lonchura soorten Australische Prachtvinken,Aficaanse Astrildes.Jap.Nachtegalen en noem maar op.
          Denk dat de twee eerste soorten en de laatste geen probleem volgt.
          Nachtegalenkweek is zeer in opkomst, australiers worden allang niet meer ingevoerd en volop gekweekt en lonchura's dacht ik wel redelijk via de jap. meeuwenclub.

          serinus
          Tuurlijk, maar zo zou het alijd gaan. Maar wat ik al eerder aangaf is de importstop misschien net te vroeg gekomen/te lang. Het besef om te kweken was er wel, echter de noodzaak niet zo en ook ik ben makkelijk geweest. Niet alles op alles gezet om alle soorten die ik heb te kweken.
          Wel het laatste jaar getracht indiische muskaatvinken te kweken, een heel stel gekocht, allemaal mannen :-( Wel advertenties gezet maar geen resultaat. Denk dat het ook zo'n vogeltje is dat in gezelschapsvolieres zit met niet georganiseerde houders. Denk echter niet dat je die bereikt.

          Ik heb nog een alleenstaand popje ;-) en mijn ek's weigeren wat te doen.

          Het liefst hadik, en dat heb ik al eerder naa voren gebracht in andere fora dat de import anders was geregeld. Gewoon met quota en desnoods een afbouw.
          Nu is hij gestopt, volgens mij net te vroeg. Je zag steeds meer goede kweken(structureel) en ben bang dat die een beetje in kiem is gesmoord.

          Opmerking


          • #35
            Beste Ger,

            Je mag niet zomaar wat verkondigen. Het is menselijk, maar het is alweer zo een verhaal van iets horen zeggen, der nog een schepje bij doen , en het is zo.
            In Belgie kan IEDERE PARTIKULIER zijn vogels nog verkopen, waar en wanneer hij wil, hij dient zich enkel aan bepaalde voorgeschreven regels te houden. Alleen is er momenteel een verbod (zolang de vogeltrek voorzien is) dat de partikulier niet op de openbare markten op de openbare weg mag verschijnen. Verder kan iedere vogelverkoop of tentoonstelling met verkoopklasse gewoon doorgaan, als men zich aan bepaalde regels houd.
            En dat van die vogelhandelaars met hun gerust hart????? Ik kan er je onmiddellijk drie tot vier opnoemen die gesloten zijn of die nog enkel zaden en benodigdheden gaan verkopen, dus zo een macht zullen ze zeker niet gegrepen hebben.
            Dit even naast topic, maar toch wel belangrijk om weten.

            Opmerking


            • #36
              [QUOTE=tropic;3573]Beste Ger,

              Je mag niet zomaar wat verkondigen. Het is menselijk, maar het is alweer zo een verhaal van iets horen zeggen, der nog een schepje bij doen , en het is zo.
              QUOTE]

              Stukje van het forum van de KBOF:

              http://www.kbof.be/phpBB-2.0.16/phpB...topic.php?t=87


              Staan trouwens ook links op naar het FAVV (Federaal Agenschap voor de Veiligheid van de Voedselketen).

              Dus liever niet "zomaar wat verkondigen". Als particulier mag je momenteel enkel bij je thuis vogels verkopen. Vogelverkopen gaan niet door en tentoonstellingen met vogelverkoop zijn verboden!

              mvg

              Opmerking


              • #37
                vogels en gevogelte

                kijk eens op deze link van de nederlandsebond http://www.nbvv.nl/content.asp?page=70 er mag wel tt worden gehouden en er mogen wel vogels verkocht worden ,want gevogelte en vogels zijn 2 totaal verschillende dingen.
                m.vr.gr. Harry
                m.vr.gr. Harry

                Opmerking


                • #38
                  jongens, even twee dingen uit elkaar houden.....

                  In BELGIE mogen TT's gewoon doorgaan, maar alleen ZONDER verkoopklasse
                  Vogelmarkten zijn in principe ook niet mogelijk voor zover ik heb begrepen, want daar mogen alleen beroepshandelaren staan die papieren kunnen overleggen.

                  In NEDERLAND mogen alle TT's en vogelmarkten gewoon doorgaan, Ook TT's met een verkoopklasse zijn gewoon toegestaan.
                  kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

                  Opmerking


                  • #39
                    Dank u Hans om wel

                    Opmerking


                    • #40
                      Beste Allemaal.
                      Zolang de Asiaatse landen niet met een gedegen protectie systeem tegen de vogel griep komen blijft bij de EU de sleutel op de deur voor de importen van vogels uit die landen,dit geldt ook voor Africa.Lees Hans zijn artikel maar eens goed hoe de politiek zich in dekt tegen zulke gevaren,altans zoals zij dat zien.Brussel zegt, nee en alle landen van de EU bleren wie een kudde schapen ook NEE.rug vrij bij thuiskomst van de Excelentie's.
                      Ik begrijp heel goed dat voor velen van ons dat moeilijk te verhapstukken is maar span gewoon een proses aan tegen het EU besluit,en zie hoe ver we Komen,tegen die tijd dat we dat verloeren hebben zijn we 5 jaar verder.
                      Prober maar eens van de grond te krijgen een goed bescherming progamma in een van die landen.Stuur er maar eens 10 miljoen naar toe,en kijk maar eens wat erover is voor dat we aan de basis zijn waar de gift voor bedoeld is[voorbeelden ten over]maar hier geen politiek.
                      Trouwens wat te denken van al die organisaties die zwaar gesubsidieerd door ons aan natuur bescherming doen in de derde wereld,[of mogen we dat niet zeggen].
                      Toerisme met mooie natuur brengt veel meer op voor die landen,als dat die vernield word door onze zucht naar importen.
                      De vogelmarkten in Belgie zijn verboden niet meer en niet minder,onze ver:Gouldamadin Be,had de bedoeling ruim van te voren aangekondigd,om een markt te organiseren op 25-11-2006,is niet door gegaan vanwege een besluit van de Belgie'se regering,om alle vogelmarkten te verbieden per 11.09.2006.BNEC heeft voor twee weekenden geleden haar jaarlijkse show gehouden.voor het eerst in hun bestaan ZONDER vogelmarkt.
                      Vereenigingen mogen geen markten meer aanbieden aan de liefhebbers die ze gewoon waren door de jaren heen.
                      Partculieren verkoop zal uiteraard zijn toegestaan,maar wat ik bedoel is dat de gezellige kleine markten op de shows,in de kroegjes op de vroege Zondagmorgen zijn verdwenenen en dat vinden wij een eeuwige zonden.
                      GER

                      Opmerking


                      • #41
                        Christof,

                        Ik heb mijn fout ingezien, was even te snel gaan reageren, en wil hier zeggen dat je duidelijk gelijk hebt. Sorry voor mijn verkeerde info. 't ging inderdaad over dat kleine landje daar aan de noordzee

                        Opmerking


                        • #42
                          Beste Tropic

                          Oke we maken allemaal wel eens een foutje.
                          Trouwens in de Nederlanse grensstreek zijn nog op de zondag en zaterdag genoeg beurzen waar U alle van harte welkom bent.
                          Groeten GER.

                          Opmerking


                          • #43
                            Wat leuk

                            Beste mensen,

                            Ik heb niet alle berichten gelezen, maar ik snap de vraag.
                            Een database op internet waar men in kan zoeken en natuurlijk zich zelf kan aanmelden als kweker van een bepaald soort.

                            Nu heb ik op 28 december 2005 al een domeinnaam gereserveerd met de intentie om zo'n website te gaan maken.
                            En dan niet alleen met vogels maar ook andere soorten "kleinvee" (konijnen kippen, watervogels enz.).

                            De naam is WieKweektWat.nl, er staat nu nog helemaal niks op. Maar gezien de reacties hier zal ik dit "project" weer eens gaan oppakken.

                            Het meeste werk is het maken van de database met alle soorten erin vermeld.
                            Het idee is simpel, je meld je aan, geeft op welke vogels je hebt, en klaar ben je.
                            Ik wil het dan zo maken dat het systeem de e-mails verstuurd, net zoals op VogelMarktPlaats.nl. Je mag je telefoonnummer vermelden, maar dit is niet verplicht.

                            Nu de hamvraag.....
                            Welke gegevens zouden jullie allemaal in de databse willen hebben?
                            Ik dacht aan:

                            naam
                            plaats
                            provincie / land
                            e-mail
                            telefoonnummer
                            kweeknummer
                            soort(en) vogels

                            En eventueel een veld waarin mensen zelf iets kunnen vertellen en een foto kunnen plaatsen.

                            Ps, het verhaal staat en valt bij het aantal gebruikers die we hebben. Maar gezien de reacties hier is er wel vraag na.

                            Groetjes Peter

                            Opmerking


                            • #44
                              Bestaat zo'n site niet al. Ik dacht www.kwekerslijst.nl

                              Greetings Lucky

                              Opmerking


                              • #45
                                Lijk me ook het ras bij te moeten staan en de wetenschapelijke naam.
                                Verder misschien een mogelijkheid om een kweekverslag up te loaden?

                                Een reactieveld lijkt me ook handig

                                Opmerking

                                Working...
                                X