VogelCafé Forum

Ga Terug   VogelCafé Forum > Vogels > Europese cultuurvogels
Registreer FAQ Ledenlijst Foto album Markeer forums als gelezen

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 16-08-10, 15:57   #1
boomscout
Junior lid

Question hoe bepaal ik hoeveel ringen ik moet bestellen

Beste mensen,

begin dit jaar ben ik begonnen met deze hobby en dacht effe met een paar mussen te gaan kweken.. mis dus, zo werkt dat niet in nederland..

Inmiddels heb ik een paar koppels vogels, twee volieres en een hok met kweekkooien gebouwd en een administratieprogramma aangeschaft voor de nodige documentatie en wil volgend seizoen graag gaan kweken met mijn huismussen, vinken en het koppel aymara-parkieten.

Nu zit ik te kijken bij de NBvv en zie dat er nogal wat levertijd op de ringen is en moet ik op tijd deze bestellen. maar ik weet niet eens of het wel lukt om te kweken, laat staan hoeveel jongen ik ga grootkrijgen. hoe moet dat nu met ringen bestellen??? moet ik er teveel bestellen met het risico dat ik straks voor een tientje ringen kan weggooien of het risico dat ik jonge mussen zonder ring heb zitten? ik heb werkelijk geen idee. hoe doen jullie dat?

graag jullie werkwijze met dit vreemde euvel..

groetjes erwin
boomscout is niet online   Met citaat antwoorden

Oud 16-08-10, 16:08   #2
populier
Stamgast

populier's Avatar

Ja,daar heb je een probleem, want je hebt ook nog eens europese cultuurvogels in de vorm van de huismussen en de vinken en die moet in idd. geringd worden met ringen met breuklijn.

Nou kan je als het gaat lukken met de jongen, altijd een spoed bestelling doen, maar dan komen de ringen op 1 euro per stuk en dan moet je toch nog op een levertijd van 2 weken rekenen en dat kan te laat zijn.

Als je lid wordt, worden je eerste ringen dacht ik wel met spoed behandeld, maar betaal je de gewoon prijs van ik dacht 30 cent per ring.

Ik heb het eerste jaar dat ik begon ook teveel ringen besteld, je kan beter meer hebben dan later een probleem krijgen als je ze niet kan ringen met de daarbij behorende ringen..

http://www.youtube.com/user/treurpaapje
populier is niet online   Met citaat antwoorden
Oud 16-08-10, 18:08   #3
Ton
Stamgast

Ton's Avatar

teveel

je kan beter wat meer ringen bestellen, zeker voor de europese. stel dat je lekker gaat met de kweek, en je zou ringen tekort tekomen. dat wil je niet.

je kan per koppel aanhouden om 10 ringen te bestellen, meestal zit je dan wel goed.

en met een spoedbestelling, kan je nog wel eens te laat zijn, dat risico zou ik niet willen lopen.
Oud 16-08-10, 23:49   #4
Ton Koek
Stamgast

Ringen bestellen moet normaal inderdaad heel ver van te voren, mensen die wat langer vogels hebben zijn daaraan gewend.

Gelukkig is er een regel voor nieuwe leden:

Nieuwe leden
Voor nieuwe leden, die voor het eerst lid worden van de NBvV en dus ook voor het eerst een eigen kweeknummer krijgen toegekend, geldt eenmalig een voorrang om voor ringen in aanmerking te komen. Indien een nieuw lid hiervan gebruik wil maken, kan de ringencommissaris op een apart verzamelformulier, waarop duidelijk staat vermeld NIEUW LID, deze ringen bestellen. Deze ringen worden bij voorrang aangemaakt en uitgeleverd. Van deze faciliteit kan maar één keer gebruik worden gemaakt. Het eenmalig recht op snelle levering vervalt nadat het nieuwe lid drie maanden als lid ingeschreven staat. Een nieuw lid is iemand die gedurende drie jaar niet bij de NBvV aangesloten is.

Bron: website van de NBvV
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:58.

Forum software: vBulletin Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd, VogelCafe.nl