Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Jeuk problemen zebravinken

Junior lid René zebravink's Avatar
    Thanks
    0

Jeuk problemen zebravinken

Beste vogelvrienden,

Wie heeft ervaring en kan me eventueel helpen met het volgende.

Heel mijn zebravinken bestand zo'n 25 stuks hebben ontzettend veel last van jeuk, het lijkt wel of ze helemaal onder het ongedierte zitten, tevens zijn ze geheel kaal onder de vleugels, bij de pootjes, op de rug en op het buikje. De grote veren hebben ze wel, maar wanneer je blaast of de vleugels omhoog haalt zijn de donsveren weg. Ik zit al ongeveer een half jaar met het probleem. In eerste instantie dacht ik aan parasieten, de kooien goed gereinigd met U-2 vloeibaar, de vogels meerdere keren behandeld met U-2 op spray, 404 spray en ivermectine. Dit mocht helaas niet helpen. Tevens ben ik totaal al twee keer bij de dierenarts en één keer bij een vogelarts geweest, deze constateren ook geen ongedierte of huidschimmels.
    De laatste keer bij de dierenarts heb ik een aantal veren op kweek laten zetten en een ontlasting test laten doen, hier is ook niks uitgekomen. Mijn inziens kan dit geen voeding probleem zijn, ze hebben volop vers water, maagkiezel, grit, elke dag verse voer, om de dag eivoer en bijna elke dag groente en fruit. Tevens krijgen ze elke dag badwater ter beschikking met de laatste tijd appelcederazijn erin.

Tips en adviezen zijn welkom.

Alvast bedankt.
    Groeten René
    Laatst gewijzigd door René zebravink; 18-02-2017 om 22:18.

Junior lid René zebravink's Avatar
    Thanks
    0
    Niemand ervaring hiermee?

Senior lid Yoran's Avatar
    Thanks
    4
    Heey René

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt of van gehoord maar misschien moet je eens denken of je niets hebt veranderd aan de ruimte waar je ze houdt vlak voor het probleem begon. Het zou milieu gebonden kunnen zijn.
    En anders moet je de zebravinken een keer wassen of als je dat zelf niet kan aan een kweker vragen om dat voor jou te doen en alles nog eens grondig reinigen op dezelfde moment, zelf gebruik ik green7, goed middel om o.a. bloedluis te behandelen of voorkomen.

Ik hoop dat je er snel vanaf geraakt en nog veel succes!!

Grtjs Yoran
    Zebravinken, Chinese dwergkwartels, diamantvinken, kanaries, blauwfazantjes en kleine cubavinken

Soortgelijke onderwerpen

1. Jeuk bij goulds
    Door pecco in forum Tropische vogels
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 27-08-2012, 19:26
  2. Gouldamandine jeuk ?
    Door Avenger012 in forum Tropische vogels
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 18-07-2011, 22:14

Forum Rechten