Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gould koppel ruzie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gould koppel ruzie

    Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt. Maar een van mijn gould poppen is totaal veranderd tegenover haar man. Eerst was alles lief en leuk en ze accepteerden elkaar volkomen. Totdat ze gingen broeden, de man mag van haar niet meer op de eieren zitten. De eerste paar dagen ging het goed. Maar zodra de man nu zijn kop door de nestkast ingang steekt, komt ze er uit en jaagt hem na totdat hij in een hoekje op de grond zit. Daarna gaat ze weer snel op de eieren zitten.
    Is het nu verstandig om ze uit elkaar te halen? En wat zou hier de reden van kunnen zijn?

    alvast bedankt

  • #2
    Tja ik zou het eigenlijk ook niet weten, maar als het niet gaat dan kun je de man net zo goed weghalen.
    Of hij nou in de kooi zit en niks mag/kan doen dan maakt het niet uit als hij in een andere kooi gaat en misschien met een ander pop nog een nest begint.

    Opmerking


    • #3
      Ja daar heb je gelijk in. Ik denk namelijk ook dat bij eventuele jongen ,hij waarschijnlijk ook niet mee mag voeren.

      Opmerking


      • #4
        Heb je de mogelijkheid om de kooien op te delen? Dan zou ik er een tralie-schotje tussen zetten. Dan kan de pop nu alleen broeden, maar heeft ze hem toch nog in het zicht. Als de jongen dan uitgevlogen zijn, kan je de man er weer bij laten zodat hij kan meevoeren.
        Bekijk mijn vogels op:

        http://papegaaiamadine.webnode.nl/

        Opmerking


        • #5
          De kooien opdelen gaat helaas niet omdat de kooi al door de helft is en aan de andere kant een ander koppel zit te broeden. Ik kan wel de man in een tt kooi in het zicht van de kweekkooi neerzetten maar weet niet of dit ook kan.

          Opmerking


          • #6
            dat lijkt mij de beste optie. De pop brengt de jongen wel zelf groot. Je kan altijd nog kijken of je de man terug kan zetten als de jongen een paar dagen oud zijn en zien of de man mee wil voeren.

            Opmerking


            • #7
              Bedankt, ga wel kijken wat het wordt.

              Opmerking


              • #8
                [COLOR="#0000FF"]Als de pop dat karakter heeft, waarom zou je dit dan dwarsbomen?
                Goulds zijn prima in staat om zelfstandig een nest groot te brengen.

                We zien dit wel vaker trouwens dat dieren zich niet houden aan wat wij denken dat de regels moeten zijn.[/COLOR]

                Opmerking


                • #9
                  Ja, u heeft wel gelijk denk ik. Daarom lijkt mij dan ook het beste om de man de ruimte te geven in de vlucht met ruiende jongen.
                  bedankt allemaal.

                  Opmerking


                  • #10
                    Geen probleem succes!

                    Opmerking


                    • #11
                      De pop is helaas gestopt met broeden. De eieren waren wel bevrucht maar lagen vandaag er koud en verlaten bij. Ik wil de pop nog wel kans geven en dus mag ze weer een man uitzoeken. Dit doe ik omdat ik graag wil weten of de pop dit rare gedrag altijd heeft of dat dit een keer was. Ik ben erg benieuwd.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik heb nooit last gehad van dit soort zaken omdat ik met de Goulds in koloniebroed kweekte. Het voordeel is dan dat de poppen de mannen uit kunnen zoeken. Wij proppen normaal gesproken gewoon 2 vogels bij elkaar in een kooi en hopen dan dat het goed gaat. Vaak kan je natuurlijk niet anders als je in kooien kweekt.

                        Opmerking


                        • #13
                          Ja klopt, maar volgend jaar ben ik van plan om in grote broedkooien meerdere vogels te plaatsen en deze niet meer te scheiden. De vogels hebben zo meer ruimte en kunnen ook goed een eigen man uit zoeken. Een soort mini kolonie dus.

                          Opmerking


                          • #14
                            hoe groot worden deze kooien dan ?

                            als je bijvoorbeeld 3 koppels erin doet, en je houd rekening met een aantal jongen, moeten ze wel behoorlijk ruim zijn.
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                            Opmerking


                            • #15
                              Ja klopt Ton. Ik heb een paar kooien van een paar meter lang. Deze kan je dan weer opdelen in iets kleiner kooien. Als ik mijn goulds erin doet hebben ze genoeg ruimte. Ik haal meestal de jongen er ook uit om ze in een vlucht te laten ruien.

                              Opmerking

                              Working...
                              X