Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Catharina's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Catharina's

    Hoi,

    Ik wil misschien mijn Turquoisine parkieten vervangen door Cathatina parkieten.

    Ik heb nooit last gehad maar mijn huidige turq man is nogal agressief, ik verdenk
    hem er zelfs van dat hij een paar kanarie jongen heeft vermoord.

    Kan dat?

    Ik lees zo hier en daar dat het goed kan, toch vraag ik het omdat mijn vogelboer
    er tegen is, geen idee waarom?

    Groet Dree

  • #2
    Een Turquoisine kan inderdaad nogal agressief uit de hoek komen. Vooral tegen kleinere vogels en andere neophemasoorten. Ze zijn heel wat vinniger van karakter dan bijvoorbeeld de bourkesparkiet.

    Catharinaparkieten zijn wat gematigder van gedrag, ze zouden geen problemen mogen opleveren in een gezelschapsvoliere.

    Opmerking


    • #3
      Ja ik, nee niet ik maar de jonge net uitgevlogen bourkes hebben ook altijd nogal last van hem,
      probeer je te leren vliegen komt dat groene monster steeds achter je aan. Er is tot nu toe nooit
      een bourke jong gewond geraakt ofzo en ik zag dat ze heel snel en heel goed leren vliegen dus
      in dat opzicht zag ik geen probleem, totdat ik dit voorjaar dus een paar dooie net uitgevlogen
      kanaries voor mijn voeten had liggen en hij zelfs zijn eigen net uitgevlogen jong vreselijk aanviel.
      Tegenover de bourke mannen is hij ook wel agressief maar ondanks dat die zeer vredelievend zijn
      staan die wel hun mannetje.

      Voor degenen die dit lezen en van plan zijn Turquoisines te gaan houden.. het is trouwens de
      eerste keer dat ik dit in deze mate meemaak in de 6 jaar dat ik ze heb en ik heb verschillende
      mannen gehad, ik denk dat het een uitzondering is. Tegenover alles wat goed kan vliegen doet hij niks.

      Nog een reden waarom ik ze weg doe is dat ze niet zo sterk zijn, of ik heb pech dat kan ook.

      Doeg Dree

      Opmerking


      • #4
        Wegdoen dat beest. Opruimen zou nog beter zijn.

        Opmerking


        • #5
          Ik zal overleggen met mijn vogelhandelaar...
          Z'n nek omdraaien kan altijd nog :O

          Dree

          Opmerking

          Working...
          X