Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan iemand mij helpen met geslachtsbepaling ??

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kan iemand mij helpen met geslachtsbepaling ??

    Hallo allemaal,
    Kan iemand mij misschien helpen of ik inderdaad een koppeltje Jap. nachtegalen heb aangekocht ??
    Ik wil ze namelijk niet vangen in de voliere voor geslachtsbepaling nu, omdat dat veel stress veroorzaakt bij de vogels
    vandaar dat ik maar foto's gemaakt heb.
    ik begrijp dat niemand het met zekerheid kan zeggen door naar een fotootje te kijken, maar meer mensen weten meer dan 1 zeg ik maar.
    Alvast mijn dank voor een reactie.
    Mvg. Ben1
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Neem je laptop,ipad of mobiele telefoon ,ga naar www.google.nl en tik in zang japanse nachtegaal you tube, klik op een van de gevonden items en speel het dus af, de mannetjes van de japanse nachtegalen die je hebt zullen reageren met een zang en de popjes met een roep, simpeler kan niet en direct duidelijkheid

    Succes

    Opmerking


    • #3
      nummer a lijkt mij een man.

      van de ander is het niet te zien.

      wat Bobbie zegt werkt zeker.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Dank je wel Ton en Bobbie alvast voor je reacties.
        Ik had al een paar keer geluid afgespeeld om te luisteren naar reacties van ze.
        Van 1 weet ik nu wel zeker dat het een pop is maar ja.
        de tweede maakt af en toe wel een rollend geluid maar klinkt als een krijsend geluid dus geen zingend geluid.
        Ik heb ze vanaf april.
        Mvg. Ben1

        Opmerking


        • #5
          Voor zover ik het op de foto's kan zien lijkt het mij dat je 2 poppen hebt. Je kan dat zien aan het zwarte gedeelte aan het uiteinde van de onderkant van de staart. Bij de man, van de zelfde soort, is dat bijna 2x zo groot.

          Aan de andere kant is het mijn ervaring dat alleen mannen krijsen. Poppen maken alleen een geluid als van Tee-Tee-Tee, soms 3, 4 of 5 maal achter elkaar. Om er zeker van te zijn moet je de man horen fluiten. De zang van de Japanse nachtegaal is niet bijzonder spectaculair maar wel hard.

          Let ook even op de intensiteit van het verenpak. De kleuren van de man zijn niet feller dan die van de pop of andersom. Is dat wel het geval dan heb je 2 verschillende soorten Japanse nachtegalen. Het zelfde geldt voor het zwarte gedeelte onder de staart. Bij de ene soort is dat groter of kleiner dan bij de andere soort.

          Voor informatie over soorten gebruik je hier de zoekfunctie. Ik meen dat Josley er eens iets over geschreven heeft.

          Opmerking


          • #6
            Dank je voor je reactie Euphonia.
            Die op foto B staat is definitief de pop, die maakt inderdaad het geluid vanne Tee-Tee-Tee.
            En die van Foto A die krijst heel af en toe (klinkt alsof ie verkouden is zeg maar).
            Ik ga straks even via de zoekfunctie kijken Euphonia, mijn dank nog
            Mvg. Ben1

            Opmerking


            • #7
              Afgaande op de foto,s sluit ik mij aan bij euphonia, het lijken mij dus 2 poppen te zijn omdat de zwarte strook aan het uiteinde van de onderkant van de staart bij beide vogels hetzelfde is dwz even smal.
              Bij mannetjes is die strook duidelijk breder. Geen 100 procent zekerheid omdat ik af moet gaan op een foto. Het laten horen van de zang en de reactie daarop van de vogels geeft zoals al aangegeven duidelijkheid

              Opmerking


              • #8
                Ik ben er al uit, het zijn 2 poppen.
                Topic mag wat mij betreft gesloten worden.
                Dank aan degenen die gereageerd hebben.
                Ben

                Opmerking

                Working...
                X