Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kastanjeruglijster.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Het gaat steeds beter met het koppel krijg nu langzaam het idee dat het misschien toch nog iets gaat worden.
    Of ze nu wel of niet broeden dit jaar is een kwestie van afwachten maar ik vraag mij wel af of ze het hele jaar bij elkaar kunnen blijven??

    Opmerking


    • #17
      ik zou het risico niet lopen, aangezien je pop aardig te keer kan gaan.

      ik zou ze na het broedseizoen, scheiden, en pas weer koppelen voor het volgende seizoen.

      als je daar de ruimte voor hebt ?
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #18
        en wederom is mijn dank groot,dan denk ik dat ze na het seizoen bij iemand anders mogen gaan fladderen.

        Opmerking


        • #19
          Heb je geen ruimte om ze gescheiden te houden dan ?
          Voor hetzelfde geld heb je een uitstekend seizoen en wil je ze niet kwijt
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #20
            Nee geen fatsoenlijke. Ik vind het een prachtige vogel om te zien het probleem is je ziet ze zo weinig.Zoals gezegd is mijn voliere goed begroeid.
            Zo goed dat ik er in deze tijd van het jaar elke 4 weken een volle kliko groen uit moet verwijderen.
            En omdat het nog al rustige vogels zijn zie je ze dus zelden.Alleen vroeg in de ochtend als ze een uur echt actief zijn met vliegen.
            Garoeten theo

            Opmerking


            • #21
              Het gaat steeds beter met de lijsters de vrede is definitief getekend en de eerste pogingen tot nestbouw zijn begonnen.
              Ook de jappen zijn aan het nestelen en dat op 60cm afstand van de lijsters.
              In het begin ging de lijsterpop fanatiek achter de jappen aan maar daar is een einde aan gekomen.
              Tot zo ver gaat het dus goed met een aantekening,ik denk dat de man doofstom is want er komt geen geluid uit.

              garoeten theo

              Opmerking


              • #22
                ik zou dat nog even afwachten.

                van diverse mensen gehoord dat de blauwe bisschop zo hard kan zingen.

                maar het eerste seizoen, bij mij, heb ik m echt niet gehoord.

                maar het tweede seizoen, fluit hij volop......
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #23
                  Leuk. Bij mij ook de man zong niet. Nu al twee dagen zingt ie zachtjes en lange tijd. Denk dat hij oefent.

                  Opmerking


                  • #24
                    hoop dat het op een goede dag nog gaat gebeuren.Vandaag gezien dat de pop aan het nest is aan het bouwen.Vandaag iets nieuws ontdekt de pop die nog steeds de baas is heeft liever het levend voer uit ondiep water dan op de grond. op 1 staat aanbieden in ondiep water op 2 op(in) de volle grond Op 3 in een schaal. Maar dit maakt eigenlijk geen verschil w
                    met wat ik meemaakte met de jappen en de rode kardinalen.wat dan wel weer opvalt is dat als je maden in de voliere gooit deze binnen 1 minuut verdwenen zijn in de grond maar bij het uitkomen van de vliegen iedere vogel allert is

                    Opmerking


                    • #25
                      Kleine opdate hoe het gegaan is afgelopen maanden. Na de meeste adviezen die hier gegeven opgevolgd te hebben klikte het deze keer wel met de man.En al snel hadden ze een mooi nest in een conifeer met 3 eieren,helaas onbevrucht.
                      Een tijdje rustig in de voliere maar na een paar weken toch weer opnieuw activiteit ditmaal werd het een oud merelnest wederom drie eieren en dit keer wel bevrucht.Man zorgt goed voor de pop en voert ze op het nest en lost haar af.En ja wel na 17 dagen twee jongen en de 18 dag nummer drie.Man en pop voeren samen voorbeeldig.De vierde dag alles gaat voorspoedig totdat er die dag een pittig onweer losbarst met een paar klappen zo dicht bij dat er complete paniek in de kooi was.Tegen de tijd dat de rust is weergekeerd en de stress tot een normaal niveau is,zijn de jongen zo ver afgekoeld dat ze niet sperren. En de ouders zijn in dat geval niet te flauw dus hoppa drie jongen er uit gefllikkerd.Dus ook einde ronde twee.Ondertussen eind jullie dus ik verwacht er niets meer van.En geloof het of niet maar de man heeft besloten om te gaan zingen en ik moet zeggen dat klinkt heel aangenaam.Dat moet zijn vrouw ook gedacht hebben want na 14 dagen liggen er wederom drie eieren in het nest waarvan 2 bevrucht. En wederom na 17 dagen twee jongen en beide ouders doen hun plicht. Na 5 vijf dagen geringd wat nog niet meevalt met stijve reumavingers.Dag 7 zie ik nog maar 1 jong sperren. Daar gaat het voorspoedig mee en gisteren heeft het jong de sprong gewaagd en is de grote weide wereld van de voliere aan het verkennen.Jammer is wel dat er geen ring meer om zijn poot zit,maar daar gaan we nog wat op bedenken.
                      Voor een ieder die mij van advies gediend heeft nogmaals bedankt.

                      Opmerking


                      • #26
                        de aanhouder wint.....

                        volgend seizoen hopelijk nog beter.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking

                        Working...
                        X