Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleur jongen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kleur jongen?


  • #2
    Wit dons wordt een aqua, turquoise of *blauw*. Dit moet van beide ouders komen. Je groene pop is dus zeker split voor een van deze kleuren. Als een van de ouders een DD vogels is dan hebben alle jongen een D factor.

    Opmerking


    • #3
      volgens mij heb je dit dubbelgeplaatst
      groeten gijs

      Opmerking


      • #4
        Bedankt! Ik zou het erg leuk vinden als er toch blauwe jongen uit komen. De derde die is uitgekomen is ook een wit donsje.

        @Forpus: ik wist niet waar ik hem moest plaatsen, dus heb ik dat voor de zekerheid maar op beide plekken gedaan.

        Opmerking


        • #5
          De kleurtjes komen nu goed door! Kunnen jullie aangeven welke mutaties jullie zien? Moeder is groen, vader dd turquoise. Rest (splitten, violetfactoren) onbekend.

          Mijn gok: D groen opaline pop (eerste donslaag oranje, tweede okergeel)


          Mijn gok: D turquoise (zonder en met flits) (eerste en tweede donslaag wit)



          Mijn gok: D turquoise ef violet (zonder en met flits) (eerste donslaag wit, tweede donkergrijs)

          Opmerking


          • #6
            De eerste is een opaline D groen violet pop, Tweede opaline violet pop en derde violet. Dit kan een man of pop zijn.

            Opmerking


            • #7
              Hartstikke bedankt. Mag ik vragen hoe je aan de groene ziet dat het een violetfactor heeft? En aan de tweede dat het opaline is? Door de lichte staart? Ze is veel lichter dan de normale violet, komt dat door die opaline? Ik zie zelf niet echt goed verschil tussen haar kleur en een gewone d turquoise. Vooral bij de foto met flits (die in de link!)

              Opmerking


              • #8
                De violetfactor maakt de lichaamskleur veel donkerder.

                Bij de tweede vogel zie je de grijze kop en de bleke staart. De grijze kop is jeugdkleed van een opaline. Daarnaast is de stuitkleur gelijk aan de lichaamskleur. Ook de algemene lichaamskleur is veel lichter dan bij een niet-opaline vogel.

                Opmerking


                • #9
                  Helder! Alleen de stuitkleur is bij de tweede nog niet goed te zien toch of zie ik iets anders aan voor stuit? :P

                  En bij de derde, dus niet opaline, is de stuitkleur toch ook gelijk aan het lichaam? Of is/wordt dat net een ander tintje?
                  Dat wordt trouwens echt een mooitje. Heel fors is ze (ook de zwaarste, maar is de jongste van deze drie).

                  Opmerking


                  • #10
                    Stuitkleur bij de tweede vogel is inderdaad nog niet zichtbaar maar is meer een algemene herkenningsteken.

                    Bij de derde vogel is de stuitkleur violet, de kleurslag zelf is ook violet. Had het een groene vogel geweest dan had de stuitkleur nog steeds blauw c.q. violet geweest.

                    Opmerking


                    • #11
                      Ah oke bedankt

                      De lichaamskleur van de vierde komt nu ook door. Lijkt dezelfde te worden als die van de opaline violet.

                      Ik heb nog een ander soort vraagje. Overal lees ik dat twee poppen niet samen gaan, geldt dit ook als er twee vanuit het nest samen blijven?

                      Opmerking

                      Working...
                      X