Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grasparkiet kopen indien mozambiquesijs in woonkamer aanwezig is verstandig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • grasparkiet kopen indien mozambiquesijs in woonkamer aanwezig is verstandig?

    goedemiddag
    ik heb al jaren een mozambiquesijsje in de woonkamer, kooitje hangt aan het plafond.
    nou wilde ik graag voornamelijk omdat de kinderen het al heel lang zo graag willen een jong tam grasparkietje kopen.(ik vind het zelf ook helemaal geweldig trouwens) Alleen paar jaar geleden had ik dat al gedaan maar dat werd geen succes want de parkiet ging alleen maar de hele dag op de kooi van de mozambiquesijs zitten, die vogel zitten irriteren omdat ie gefrustreerd was dat ie er niet bij kon. Resultaat: parkietje had geen interesse meer in mensen maar alleen maar in de sijs en de sijs fladderde gestressd in zn kooitje rond omdat die parkiet er de hele dag op zat, geen succes dus, daarom parkietje maar weggedaan.
    Nou vraag ik me af dat als ik een gekortwiekt parkietje neem of dat dan wel werkt of is dat dan juist nog zieliger omdat die dan de mozambiquesijs de hele dag hoort en ziet en er dan dus niet bij kan komen? Of is dit gewoon te doen, ik ben bang dat dat dus juist zielig is voor die parkiet?
    En om mijn mozambiquesijs na al die jaren weg te doen is ook geen optie..
    Hoe kan ik het nou regelen dat de kids toch hun langverwachtte tamme grasparkietje kunnen krijgen en de sijs niet weg hoeft?
    Tips gevraagd!!

  • #2
    ik ben erg tegen het kortwieken van vogels, omdat een vogel op de aarde is om te vliegen en niet om te kruipen.

    denk dat het ook aan de parkiet lag dat hij steeds naar je sijs ging.

    mischien is hier wel geen oplossing voor te vinden en moet je kiezen?
    groeten gijs

    Opmerking


    • #3
      hallo Gijs, ik denk ook dat het niet gaat werken en mijn sijs doe ik voor geen goud weg, ben al jaren aan mn vogeltje gehecht, hij mag ook dagelijks heerlijk zijn vleugels strekken en vrij rondvliegen door de woonkamer, wat ie geweldig vindt
      Dus ga ik nu maar op zoek naar een ander vogeltje wat wel samen gaat, die ook redelijk tam te krijgen is..
      Heb ooit een keer een gouldsamadine buiten gevonden en tijdelijk opgevangen, die was tam! Vloog rond in huis, kwam op je hoofd of schouder zitten en stapte op je vinger.
      Is dit een uitzondering geweest of zijn deze mooie vogeltjes redelijk makkelijk tam te maken? Want dan zoek ik verder naar zo'n vogeltje want ik denk dat ik die met een gerust hart samen met mijn sijsje rond kan laten vliegen, beetje zelfde formaat..

      Opmerking


      • #4
        Tamme parkietjes uit de dierenwinkel e.d. zijn waarschijnlijk uit de handopfok, en aangezien dat vanaf 1 juli 2014 verboden is zul je ze nog moeilijk kunnen kopen denk ik.

        Een mozambiquesijs die ze leven lang alleen is geweest, accepteert geen andere vogels meer, zelfs niet van zijn eigen soort.

        Ik zou het lekker zo laten en de kinderen lekker een tam ratje geven.
        Last edited by populier; 20-10-2014, 15:46.
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #5
          hahaha is ook een optie idd

          Opmerking


          • #6
            ja er zijn ook een hoop knaagdieren die erg aanhankelijk kunnen zijn, zoals een hamster of een ratje
            groeten gijs

            Opmerking

            Working...
            X