Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zieke pimpelmees

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zieke pimpelmees


  • #2
    Niemand?

    Opmerking


    • #3
      Alhoewel ik geen verstand heb van pimpelmezen. Wat algemeen opmerkingen. De beste stap is altijd door dierenarts laten onderzoeken. Heb je gedaan heel goed dus.
      Een vogel extra warmte geven helpt kan zich dan op zijn herstel richten. Meestal met behulp van een zieke kooi. Echter de temperaturen zijn momenteel hoog te noemen.

      Bij mijn Goulds zie ik dit gedrag ook ( bij sommige) als ze in de rui zijn. weet niet hoe dat bij pimpelmezen is.

      Succes

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen Bekijk Bericht
        Alhoewel ik geen verstand heb van pimpelmezen. Wat algemeen opmerkingen. De beste stap is altijd door dierenarts laten onderzoeken. Heb je gedaan heel goed dus.
        Een vogel extra warmte geven helpt kan zich dan op zijn herstel richten. Meestal met behulp van een zieke kooi. Echter de temperaturen zijn momenteel hoog te noemen.

        Bij mijn Goulds zie ik dit gedrag ook ( bij sommige) als ze in de rui zijn. weet niet hoe dat bij pimpelmezen is.

        Succes

        Dank je wel. Het gedrag is nogal veranderd van de betreffende pimpelmees. Heel vreemd. Ik dacht dat het einde in zicht was door het bolzitten en slapen, maar de volgende dag was die hele stemming omgeslagen in drukte en een enorme eetlust (ook niet normaal, hij wappert zelfs met z'n vleugels als schooigedrag om pieren)
        Dit houdt sindsdien aan tot nu, dus ik heb geen flauw idee wat ik ermee aan moet. Normaal lijkt het me niet in ieder geval. Ik ga op reis over 2 weken en dan geef ik de normale zorg even uit handen, erg vervelende timing dus nu met dit rare gedrag.. Vandaar de hoop dat iemand hier er misschien iets in herkent of tips kan geven.

        Opmerking


        • #5
          Echt niemand? Het gedrag is nog steeds hetzelfde.. Word er een beetje moedeloos van.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door featherfeather Bekijk Bericht
            Echt niemand? Het gedrag is nog steeds hetzelfde.. Word er een beetje moedeloos van.
            Wij kunnen geen van allen in de vogel kijken, helaas.
            Misschien een orgaan wat niet goed werkt.
            Of misschien een oude vogel.
            Misschien last van de temperatuurschommelingen.
            Kan van alles zijn.
            Anders toch nog een keer met de vogelarts bellen dat de vogel nog steeds niet in orde is en wat er verder aan de hand kan zijn (wel vermelden dat zij een mestonderzoek gedaan hebben wat in orde was, voor als ze niet meer weten over welke vogel het gaat).

            Groetjes, Chantal
            http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

            Opmerking

            Working...
            X