Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eieren van scholekster gevonden

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Eieren van scholekster gevonden

    Ik heb dit bericht gisteren ook getypt maar vind het nergens meer terug op het forum dus post ik het weer. Volgens mij is het bericht nml weg.

    Gisteren zagen mijn zus en moeder een scholekster in de bloembak van hun cateringzaak eieren leggen. Deze eieren hebben zij eruit gehaald omdat ze nooit in rust uitgebroed kunnen worden omdat er dagelijks zowieso 100 klanten door de deur gaan en de plantenbak soms verplaatst wordt.
    Ze dachten er eerst aan om de eieren kapot te gooien of op te eten, maar dat vonden ze sneu en willen het nu uitbroeden in mijn gemaakte broedmachine.

    Mijn vraag is nu of iemand ervaring heeft met dit soort vogels of in ieder geval weet welke temperatuur deze eieren nodig hebben om uit te komen?
    Klopt het dat ze 25 tot 30 dagen nodig hebben om uit te komen?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Die dieren wisten dat het zo druk was dagelijks en je had ze gewoon moeten laten liggen. Ze legt de eieren elke dag 1 en dus zat ze er ook bij drukte. Wat je nu gaat doen is bij wet verboden en wat ga je doen met scholeksters straks?

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Shia
      Ik heb dit bericht gisteren ook getypt maar vind het nergens meer terug op het forum dus post ik het weer. Volgens mij is het bericht nml weg.
      Dat klopt Shia, dat bericht is idd. weg gehaald, daar het ten strengste verboden is om eieren te rapen van beschermde Nederlandse weide vogels.

      Alleen bij hoge uitzonderling voor b.v. wetenschappelijk onderzoek kan je een vergunning aan vragen.

      Heb jij zo'n vergunning?
      Bijgevoegde Bestanden
      Groeten Michael

      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
        Dat klopt Shia, dat bericht is idd. weg gehaald, daar het ten strengste verboden is om eieren te rapen van beschermde Nederlandse weide vogels.

        Alleen bij hoge uitzonderling voor b.v. wetenschappelijk onderzoek kan je een vergunning aan vragen.

        Heb jij zo'n vergunning?
        Ow, dat wisten we niet. Die plantenbak staat er sinds kort maar wordt best vaak verplaatst. Dan vertel ik ze wel dat ze even moeten kijken of er meer ligt en het terug laten leggen.

        Opmerking

        Working...
        X