Pagina 125 van de 127 EersteEerste ... 2575115123124125126127 LaatsteLaatste
Resultaten 1.241 tot 1.250 van de 1269

Onderwerp: Veelkleuren of Coloria papegaai amadine - Erythrura Coloria

Stamgast BirdBreeder's Avatar
    Thanks
    35
    Wat een mooie foto! En wat een mooie jongen
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

Senior lid euphonia's Avatar
    Thanks
    44
    mooi altijd die fluoriserende papillen. Zijn deze papegaaiamadines van oorsprong ook holenbroeders net als de Gouldsamadines?

Senior lid
    Thanks
    4
    Ze zien er goed gezond eruit. Ze worden goed door het koppel verzorgd. Kijk uit naar groeifoto's.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    230
    mooi plaatje Hans, gaat goed zo.
    groeten Ton

Een van de twee jongen had vanochtend bij het ringen een opgeblazen krop waar enorm veel lucht in zat. Die heb ik toen doorgeprikt met een naald en de lucht laten ontsnappen. Vanavond was hij of zij nog in leven en had een gevulde krop, dus het lijkt goed te gaan. Hij of zij heeft natuurlijk wel een bijnaam; Michelin mannetje/popje.

Laatst gewijzigd door HansV; 21-02-2017 om 21:05.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Stamgast BirdBreeder's Avatar
    Thanks
    35
    Hoe doe je dat precies Hans? Ik heb het zover ik zelf weet nog nooit gehad maar als dit gebeurd moet ik wel snel kunnen handelen. Gewoon met zo'n hele dunne naald prikken en dan leegdrukken als die niet leegloopt?
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

Senior lid
    Thanks
    29
    Viel me al op aan de foto van gisteren, daar heeft één van de jongen ook al wat lucht in de krop. Ik heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt en wist eerlijk gezegd ook niet dat je de krop kon "lekprikken". Weer wat geleerd Hans!

Senior lid
    Thanks
    4
    Gelukkig kon je het diertje helpen. Heb je dat nog gedaan Hans ? Hoe gebeurd nou zoiets ? Heeft het jong teveel gehapt en lucht ingeslikt ?

Vond gisteren allebei de jongen dood op het nest. Allebei met een volle krop, maar ijskoud. Waarschijnlijk hebben de ouders de nestbezoekjes die ik moest doen om het jong te helpen als onrustig ervaren waardoor ze s nachts niet op het nest hebben doorgebracht. Jammer, maar helaas. Voor dit koppel zit het seizoen erop. Mogelijk dat ik morgen nog 3 jongen ring en dat er bij een ander koppel 3 jongen in het nest liggen.

@euphonia Naar ik heb begrepen zijn de coloria's holenbroeders.
    @birdbreeder Heb de lucht eerst geprobeerd uit de krop te masseren. Dat lukt niet, dus heb ik de krop geprikt. Een holle naald is het best, omdat de lucht dan goed kan ontsnappen. Ik heb wat lopen poeren met een gewone naald.
    @jobert het is zacht weefsel en groot snel weer dicht
    @loeky gewoon een naald onder een vlammetje gehouden om deze te steriliseren en vervolgens hup in de krop. Lucht komt waarschijnlijk door gistingsproces in de krop.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Senior lid
    Thanks
    4
    Oh, dat vind ik erg. Sommige vogels zijn toch erg gevoelig als het hun jongen betreft. Met zulke ouders kun je de jongen ook niet ringen vermoed ik.

Forum Rechten