Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Weer eens wat anders dan een koekoek.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Weer eens wat anders dan een koekoek.

    Publieke omroep met wettelijke taken op het gebied van informatie, educatie, cultuur, jeugd en diversiteit. De NTR maakt speciale programma’s voor alle doelgroepen.


    De grote honingspeurder, een Afrikaanse vogel die verwant is aan de spechten, worden geboren met vlijmscherpe moordwapens.
    Nog voordat de ogen open gaan vermoord dit jonge vogeltje alle andere nestgenoten.
    De oudervogels leggen hun eieren in een nest van de dwergbijeneters.
    Door de eieren die in het nest gelegd zijn door de dwergbijeneters kapot te prikken proberen ze te voorkomen dat hun uitgekomen jong concurrentie zal hebben van de jongen van zijn pleegouders.
    Het legsel van de dwergbijeneters hoeft niet altijd compleet te zijn wanneer de grote honingspeurders hun toekomstige nageslacht uit handen geven, dus geheel voorkomen dat er nestconcurrenten zullen zijn kunnen ze niet.
    Het jong wordt geboren met een zeer scherpe snavel en is zo sterk en aggressief dat het zelfs een gat in de tong van een mens heeft gemaakt.

    "Als de moordpartij voorbij is, keert de rust weer en voeden vader en moeder bijeneter hun onvrijwillige adoptiekind op als of het hun eigen kroost is. De haken aan de snavel van het horrorkind verdwijnen langzaam, omdat ze geen functie meer hebben."

  • #2
    Cool! Bedankt voor het posten

    Opmerking


    • #3
      Nou.... cool..... ik vind het nogal gruwzaam.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
        Nou.... cool..... ik vind het nogal gruwzaam.
        dat is nu de natuur en die weet het beter dan wij als mensen

        Opmerking

        Working...
        X