Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ZWOLLE vogelbeurs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #46
    Om half tien toegekomen,met E-ticket, recht binnengewandeld. geen seconde moeten aanschuiven.
    Perfect, en om kwart voor 2 vertrokken zonder problemen of file.

    Als er 9000 man was,(maar had het gevoel dat het toch iets minder was) dan is perfect logisch dat je niet iedereen op 10 minuten binnenkrijgt.
    Dat zou je toch moeten weten.
    Ben gewoon wat later gekomen. En dan kun je zo binnen.
    Heeft dan nog het voordeel, dat ik zo vroeg niet moet opstaan

    Opmerking


    • #47
      was vandaag op het nieuws dat ze 3 handelaren hebben aangehouden.

      meer dan 1100 afrikaantjes in beslag genomen.

      ze konden niet aantonen, hoe ze aan de vogels waren gekomen.

      zeer waarschijnlijk illegale import.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #48
        Maar ik las vandaag een stuk op internet
        dat particulieren zijn gewaarschuwd
        omdat ze vogels verkochten en ze niet geregistreerd stonden als handelaar

        Maar mag je dan helemaal je EK vogels niet verkopen via een beurs ?
        Dat is toch vreemd

        Dit stond er
        Ook waren er op de Zwolse vogelmarkt verschillende hobbykwekers die vogels verkochten, terwijl ze niet geregistreerd stonden als handelaar. Zij hebben een waarschuwing gekregen
        Europese Cultuurvogels

        Opmerking


        • #49
          Oorspronkelijk geplaatst door bermke Bekijk Bericht
          Maar ik las vandaag een stuk op internet
          dat particulieren zijn gewaarschuwd
          omdat ze vogels verkochten en ze niet geregistreerd stonden als handelaar

          Maar mag je dan helemaal je EK vogels niet verkopen via een beurs ?
          Dat is toch vreemd

          Dit stond er
          Ook waren er op de Zwolse vogelmarkt verschillende hobbykwekers die vogels verkochten, terwijl ze niet geregistreerd stonden als handelaar. Zij hebben een waarschuwing gekregen
          Wat is dat voor onzin? Je bent toch niet meteen een handelaar als je je eigen gekweekte jongen verkoopt?
          Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
          Vergeet niet te kijken op mijn site!
          http://birdbreeder.simpsite.nl/

          Opmerking


          • #50
            Ik denk dat we het eerder zo moeten zien: er komen mensen met vogels binnen zonder tafelruimte te hebben gereserveerd. Vervolgens gaan die mensen wel proberen om hun vogels te slijten. Zij staan dus bij de organisatie niet geregistreerd als handelaar (want geen tafelruimte gereserveerd). In mijn ogen is het in dat geval terecht dat ze een waarschuwing krijgen.

            Opmerking


            • #51
              Blijkbaar mag je niets meer verkopen dan kunnen ze de ouderwetse Rommelmarkten ook wel verbieden

              Dit is het artikel
              Volgens de NVWA zijn het waarschijnlijk wilde vogels die ziekten bij zich kunnen dragen. Ruim 1000 vogels zijn in quarantaine geplaatst.


              Dit stuk gaat over de NVWA
              Maar mischien heb je gelijk dat ze geen plek gereserveerd hadden
              Last edited by bermke; 21-02-2017, 21:13.
              Europese Cultuurvogels

              Opmerking


              • #52
                Sorry, we kunnen deze pagina niet meer vinden. Het lijkt erop dat de pagina niet (meer) bestaat of is verhuisd. Sorry, we kunnen deze pagina niet meer vinden. Het lijkt erop dat de pagina niet (meer) bestaat of is verhuisd.

                Zodra je een vogel verkoopt houd je 'Bedrijfsmatig huisdieren' en moet je je registeren.

                Opmerking


                • #53
                  Het zal mij benieuwen op welke wijze, waar en door wie de in beslag genomen vogels weer de markt op komen.

                  Opmerking


                  • #54
                    Oorspronkelijk geplaatst door HJ de Graaf Bekijk Bericht
                    http://www.rvo.nl/onderwerpen/agrari...sdieren-houden
                    Zodra je een vogel verkoopt houd je 'Bedrijfsmatig huisdieren' en moet je je registeren.
                    Wel verwarrend allemaal het is net of je op een kruispunt staat en op alle wegwijzers staat Rome.Wordt het niet is tijd voor jurisprudentie(proefproces).Wat is een bedrijf eigenlijk?

                    Opmerking


                    • #55
                      Oorspronkelijk geplaatst door HJ de Graaf Bekijk Bericht
                      http://www.rvo.nl/onderwerpen/agrari...sdieren-houden
                      Zodra je een vogel verkoopt houd je 'Bedrijfsmatig huisdieren' en moet je je registeren.
                      De tekst is daar niet eenduidig over en in de toelichting in Onze vogels van vorig jaar (?) werd aangegeven dat dit niet zo helder ligt. Ik kan me voorstellen dat de NVWA een strikte uitleg toepast, maar ik weet niet of die juridisch stand zou houden.

                      Opmerking


                      • #56
                        Volgens mij staat het er vrij duidelijk Bedrijfsmatig ben je zodra:

                        U fokt niet om de dieren zelf te houden als huisdier en ook niet voor uw familie en vrienden.
                        U verkoopt of levert de dieren af aan anderen dan familie en vrienden.
                        U vangt de dieren op tegen een vergoeding en u plaatst hiervoor advertenties.
                        U heeft ruimtes speciaal ingericht voor de opvang, handel of het fokken van de dieren.
                        U bent geregistreerd bij de Kamer van koophandel of u heeft een btw-nummer.
                        U adverteert.
                        U oefent de activiteiten uit om winst te maken.

                        Wat ik alleen niet snap is dat er voor honden en katten een uitzondering geld en als ik het goed begrijp mag je bijvoorbeeld 20 honden per jaar verkopen van € 500,- p/st zonder dat je bedrijfsmatig handeld maar zodra je bijvoorbeeld een paartje zebravinkjes of guppys verkoopt van ik noem maar eens € 5 per paar ben je bedrijfsmatig bezig.
                        Lijkt mij hoog tijd dat de bond eens wat juridische informatie gaat inwinnen

                        Opmerking


                        • #57
                          Waar moet je dan registreren als je geen bedrijf bent/hebt? Het begrip vriend lijkt mij niet te controleren.

                          Opmerking


                          • #58
                            Als dit allemaal zo is dan denk ik dat het wel eens einde hobby verhaal kan zijn voor veel liefhebbers. En daarmee misschien wel een hele winkelketen die om zou kunnen vallen mettertijd. Het zou ook nog kunnen leiden tot nog meer uitheemse vogelsoorten in de vrije natuur eventueel. Maar misschien zie ik dit hopelijk helemaal verkeerd. Voor mij wordt het allemaal steeds onduidelijker in iedergeval.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

                            Mijn website:

                            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                            Opmerking


                            • #59
                              Oorspronkelijk geplaatst door HJ de Graaf Bekijk Bericht
                              Volgens mij staat het er vrij duidelijk Bedrijfsmatig ben je zodra:

                              U fokt niet om de dieren zelf te houden als huisdier en ook niet voor uw familie en vrienden.
                              U verkoopt of levert de dieren af aan anderen dan familie en vrienden.
                              U vangt de dieren op tegen een vergoeding en u plaatst hiervoor advertenties.
                              U heeft ruimtes speciaal ingericht voor de opvang, handel of het fokken van de dieren.
                              U bent geregistreerd bij de Kamer van koophandel of u heeft een btw-nummer.
                              U adverteert.
                              U oefent de activiteiten uit om winst te maken.

                              Wat ik alleen niet snap is dat er voor honden en katten een uitzondering geld en als ik het goed begrijp mag je bijvoorbeeld 20 honden per jaar verkopen van € 500,- p/st zonder dat je bedrijfsmatig handeld maar zodra je bijvoorbeeld een paartje zebravinkjes of guppys verkoopt van ik noem maar eens € 5 per paar ben je bedrijfsmatig bezig.
                              Lijkt mij hoog tijd dat de bond eens wat juridische informatie gaat inwinnen
                              Er staat dat dit de indicaties zijn voor het bedrijfsmatig bezig zijn. Dus het is niet zo dat als je 1 van die zaken doet je meteen binnen de scope van deze regeling valt. Het is uiteindelijk een interpretatie van de situatie door individuele inspecteurs en daardoor kan het wel eens gebeuren dat gelijke gevallen anders beoordeeld worden. En het fokken voor het niet zelf houden is ook een lastige. Wat als je fokt met als doel het deelnemen aan tentoonstellingen, maar daarna vogels verkoopt door gebrek aan ruimte. Heb je dan gekweekt om te verkopen of niet? De regeling is dus helemaal niet zo helder als zegt HJ de Graaf.

                              Opmerking


                              • #60
                                Ikzelf was er ook zaterdag en ik was met een e-ticket op 10min binnen. Ik ben eerst enkele vogels gaan oppikken maar daarna heb ik eens een rondje gedaan. Ik ben geen parkietenliefhebber dus deze heb ik genegeerd.
                                Opvallend vond ik het groot aantal Europese Insecteneters, deze blijken hier altijd goed vertegenwoordigd. Blauwborsten, Grasmussen, Roodborstjes, Pestvogels, Spreeuwen en zelfs een buidelmees heb ik gezien. De normale wildzang als Putter en Goudvink zijn veel minder aanwezig. Ook opvallend vond ik, zijn de vele soorten Duiven, tientallen verschillende soorten heb ik gezien. Kom je anders ook niet veel tegen op een beurs. Enkele steltlopers vielen mij ook op zoals Purperkoeten, Afrikaanse Lelkievit en zeer opvallen een wit Waterhoen.
                                Verder zijn er genoeg handelaars met rariteiten op de beurs die er voor zorgen dat deze beurs zo bijzonder is.
                                Ikzelf vind Zwolle een topbeurs. Ideaal om ook eens met buitenlandse kwekers af te spreken. Zelf heb ik vogels geruild met een Oostenrijker, iets wat ik niet zou doen als ik er zelf voor moest rijden.
                                Als je naar deze beurs komt waar 9000 man rondloopt mag je niet verwachten om eens rustig zonder drukte een wandeling te maken, dat kan gewoon niet. En dat het hier en daar eens opstropt moet je er dan ook bij pakken.

                                Opmerking

                                Working...
                                X