Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ZWOLLE vogelbeurs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    vogelmarkt Zwolle

    Er wordt steeds vogelmarkt Zwolle genoemd. Voor de duidelijkheid er zijn daar 2 grote vogelmarkten.

    1. Ijsselhal.
    2. W.R.Z.V. Hallen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #32
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #33
        Vraagje off Topic

        Ik kom al in geen 10 jaar meer op vogelmarkten,en als ik sommige bovenstaande reacties lees zal dit voorlopig ook wel zo blijven.

        Ik kan niet begrijpen dat er in deze tijd nog complimenten gegeven moeten worden aan 1 handelaar die het goed en netjes voor elkaar heeft.

        Het had toch allang zover kunnen zijn(door stellen van fatsoens/welzijnseisen)dat er hooguit 1 iemand vernoemd zou moeten worden die het niet goed voor elkaar had,en dat het dus normaal zou zijn dat men de zaken goed voor elkaar had.


        Mijn vraag off topic:

        handelaar uit breda
        Zou Mij iemand zijn naam of 06 nummer kunnen geven?

        De reden hiervoor is dat ik een geintresseerde heb voor door mij aangeboden vogels en diegene uit Breda komt.

        Ik wil niet dat de door mij aangeboden vogels in het handelscircuit terecht komen,en wil dit dus graag uitsluiten.

        Helaas zijn er tegenwoordig meer handelaren en tussenhandelaren dan liefhebbers/kwekers

        BVD Rene

        Opmerking


        • #34
          Beste Kingfisher,

          wat u zegt komt me heel bekend voor heb ook me 4e vogel rond 9 jaar terug gekocht in zwolle ijsselhalle. bij een top kweker heb hier een goede basis uit kunnen halen later weer vogels gehaald niet het resultaat wat ik wilde maar door selectie enz. goede stam opgebouwd mijn vader heeft nu vogels nou zo mooi heb ik ze nog niet gehad. gewoon samen selecteren enz. maar wel dus via die markt.

          ik zeg niet dat dat niet kan. maar je als je iets niet lijkt je weet vantevoren hoe het is en toch ga je erheen en dan gaat men hier hun beklagen.

          ik vind dat je mensen in hun waarde moet laten handelaren moet je in hun waarde laten zolang er mensen genoeg zijn die van de handelaren kopen kun je er niks tegen doen. er zit geld in dus het blijft gewoon simpel zat. het is een probleem en echt niet goed te praten maar dit zijn hele ander soort mensen als ons.

          haha even voorbeeldje ik ga naar een voetbal wedstrijd uefa ik weet dat een engelse club moet spelen. maar heb een hekel aan hooligans. ik ga evengoed en na de tijd ga ik lope klage van ja die hooligans dit en dat. als je daar niet tegen kan kun je beter thuis blijven.

          mvg Ben
          Groeten, Ben

          Opmerking


          • #35
            Ben ik zie wel wat in je hooligan antwoord; je gaat er zelf heen en als je goed voorbereid bent weet je wat je kunt verwachten. Hou je niet zo van vogelmarkten, sja ga dan vooral niet naar zwolle.

            Maar gezien de grote aantallen vogels, handelaren en bezoekers voorziet een markt als die in Zwolle zeer zeker in een behoefte.
            Maar wat ik, en een hoop andere mensen hier aan proberen te geven zijn verbeterpunten denk ik.

            Feit blijft ondanks enkele negatieve punten dat het toch maar even gedaan wordt door vrijwilligers! (iets wat ik in mijn eerdere berichtje even vergeten was op te schrijven bij positieve punten)
            Wat een leuke hobby hebben wij toch!

            Opmerking


            • #36
              ik snap wel dat jullie een paar verbeteringspunten willen geven en natuurlijk zijn er mensen die daar komen die je wel aanspreken zoals bijv. mede vogelliefhebbers en de echte ervaren kwekers enzovoort. maja daar blijft het bij. ik bedoel het blijft een markt en dat is en blijft een magneet voor handelaren met volle kooien vogels. waar veel mensen/vogelliefhebber/vogelhouders zijn worden vogels verkocht en is voor de handelaren geld. en dat is iets waar ze als organisatie van ijsselhallen toch een groot gedeelte van inkomen uithaalt. dus dat is niet zomakkelijk aan te pakken.

              ik denk dus ook dat van de lijst met puntjes er voor ons vogelliefhebbers altijd (tenminste de komende jaren) wel een paar op ons lijstje blijven staan.

              mvg Ben
              Groeten, Ben

              Opmerking


              • #37
                Vogelbeurs Zwolle. Naar zeggen 9000 bezoekers op de grootste vogelbeurs van Europa dit weekend en niets te vermelden?

                gr kees

                Opmerking


                • #38
                  Het was inderdaad erg druk!

                  Opmerking


                  • #39
                    Ik ben voor het eerst sinds jaren weer eens geweest. Ikwas er iets over 8-en. Het eerste wat ik zag toen ik het parkeerterrein opreed was een ontsnapte toekan. Deze is later gelukkig weer gevangen door de brandweer maar helaas bij de verkeerde persoon terechtgekomen, zie ook http://www.destentor.nl/regio/zwolle...nden-1.6915385

                    Opmerking


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jobert Bekijk Bericht
                      ...Aan de markt zelf gemengde gevoelens overgehouden...
                      Had ik ook altijd vandaar dat ik al jaren niet meer ben geweest. In de tijd dat ik ging stond men gewoon op het parkeerterrein vanuit de achterbak van de auto dwergpapegaaien te verkopen. Voorgaande zal wel allang verleden tijd zijn neem ik aan.

                      Het organiseren van een dergelijk evenement is natuurlijk een knappe prestatie op zich. Dat er dan hier en daar iets mis gaat is niet vreemd echter deze beurs wordt daar al jaren gehouden dus zou je mogen verwachten dat met name de entree en kaartcontrole vlotjes zou moeten verlopen.

                      Opmerking


                      • #41
                        Zaten er ook Mexicosijzen?

                        Opmerking


                        • #42
                          Als je dan voor de 65ste! keer de Zwolse vogelbeurs organiseert zou je denken dat alles vlot zou zijn verlopen. Als ik het zo lees niet dus.
                          Ik begrijp best dat deze beurs een hele organisatie vergt maar uiteindelijk zou men het na al die tijd toch een beetje onder de knie moeten hebben?

                          gr kees

                          Opmerking


                          • #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door G de Beer Bekijk Bericht
                            Zaten er ook Mexicosijzen?
                            Niet gezien helaas!
                            Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                            Vergeet niet te kijken op mijn site!
                            http://birdbreeder.simpsite.nl/

                            Opmerking


                            • #44
                              @ Kees:

                              De eigenaar van de IJsselhallen is een van de grootste leisure concerns van Nederland en runt 24 soortgelijke locaties, attractie- en dierenparken.
                              Je zou denken dat een dergelijk clubje wel een beetje berekend zou moeten zijn op de komst van een paar bezoekers meer . . .
                              Amigo de los Psittacidos

                              Look deep into nature and you will understand everything better

                              Opmerking


                              • #45
                                Ben ook geweest en eigenlijk viel mij het binnen komen nog wel mee.
                                Kwam rond 9.15 uur aan en was met 20 min. binnen,ondanks er een flinke rij voor E-ticket stond.
                                Wat fout ging ,rond 12.00 uur wilde menigeen eruit,toen hebben ze nets iets te laat de zijdeur geopend waardoor verlaters geen blokkade vormen voor de intreders.Wel vind ik dat (ver)kopers met karren ,palletswagens ed. een andere ingang moeten krijgen.
                                Ik heb in ieder geval mijn (bestelde)duiven weer in goede orde ontvangen en deze zijn niet binnen geweest.


                                Gr ,Hubert

                                Opmerking

                                Working...
                                X