Pagina 4 van de 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 96

Onderwerp: ZWOLLE vogelbeurs

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    459

Post vogelmarkt Zwolle

Er wordt steeds vogelmarkt Zwolle genoemd. Voor de duidelijkheid er zijn daar 2 grote vogelmarkten.

1. Ijsselhal.
    2. W.R.Z.V. Hallen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

zwolle

Hallo Ben,
    lijkt me niet dat je dom bent,zeker niet,maar hou er rekening mee dat op een vogelbeurs(markt) ook kwekers hun vogels aan de man proberen te brengen.
    Ik ben er een aantal tegen gekomen waaronder ook "grote jongens"o.a. èèn uit belgië die (ik zal zijn naam niet noemen) een aantal hier op het forum wel kennen, zeker Winterkoning en Serinus.
    Dus dat op een beurs alleen handelaren staan gaat zeker niet op,ik heb ook een, weliswaar klein ,aantal kwekers/liefhebbers gezien die wel weten hoe het moet dus nette schone kooien met voer en water en hooguit 2 of 3 vogels per kooi en zelfs een lijst bij zich hebben met de ringnummers van de vogels die ze bij zich hebben.
    Je moet het evenals een tt ook als een ontmoetings plaats zien(mijn mening hè) voor de echte liefhebber en ook om contacten te leggen.
    Ik zal er zelf weinig kopen maar als ik wat zie bij een kweker altijd proberen contact te leggen om evt later bij die persoon thuis vogels aan te schaffen.
    Mits het aan te rijden valt.
    Dit is me al meerdere malen gebeurt en heb er goede contacten aan overgehouden.
    mvg,
    Kingfisher

Senior lid
    Thanks
    0

Vraagje off Topic

Ik kom al in geen 10 jaar meer op vogelmarkten,en als ik sommige bovenstaande reacties lees zal dit voorlopig ook wel zo blijven.

Ik kan niet begrijpen dat er in deze tijd nog complimenten gegeven moeten worden aan 1 handelaar die het goed en netjes voor elkaar heeft.

Het had toch allang zover kunnen zijn(door stellen van fatsoens/welzijnseisen)dat er hooguit 1 iemand vernoemd zou moeten worden die het niet goed voor elkaar had,en dat het dus normaal zou zijn dat men de zaken goed voor elkaar had.

Mijn vraag off topic:

handelaar uit breda
    Zou Mij iemand zijn naam of 06 nummer kunnen geven?

De reden hiervoor is dat ik een geintresseerde heb voor door mij aangeboden vogels en diegene uit Breda komt.

Ik wil niet dat de door mij aangeboden vogels in het handelscircuit terecht komen,en wil dit dus graag uitsluiten.

Helaas zijn er tegenwoordig meer handelaren en tussenhandelaren dan liefhebbers/kwekers

BVD Rene

Stamgast
    Thanks
    6
    Beste Kingfisher,

wat u zegt komt me heel bekend voor heb ook me 4e vogel rond 9 jaar terug gekocht in zwolle ijsselhalle. bij een top kweker heb hier een goede basis uit kunnen halen later weer vogels gehaald niet het resultaat wat ik wilde maar door selectie enz. goede stam opgebouwd mijn vader heeft nu vogels nou zo mooi heb ik ze nog niet gehad. gewoon samen selecteren enz. maar wel dus via die markt.

ik zeg niet dat dat niet kan. maar je als je iets niet lijkt je weet vantevoren hoe het is en toch ga je erheen en dan gaat men hier hun beklagen.

ik vind dat je mensen in hun waarde moet laten handelaren moet je in hun waarde laten zolang er mensen genoeg zijn die van de handelaren kopen kun je er niks tegen doen. er zit geld in dus het blijft gewoon simpel zat. het is een probleem en echt niet goed te praten maar dit zijn hele ander soort mensen als ons.

haha even voorbeeldje ik ga naar een voetbal wedstrijd uefa ik weet dat een engelse club moet spelen. maar heb een hekel aan hooligans. ik ga evengoed en na de tijd ga ik lope klage van ja die hooligans dit en dat. als je daar niet tegen kan kun je beter thuis blijven.

mvg Ben

Senior lid alexd's Avatar
    Thanks
    0
    Ben ik zie wel wat in je hooligan antwoord; je gaat er zelf heen en als je goed voorbereid bent weet je wat je kunt verwachten. Hou je niet zo van vogelmarkten, sja ga dan vooral niet naar zwolle.

Maar gezien de grote aantallen vogels, handelaren en bezoekers voorziet een markt als die in Zwolle zeer zeker in een behoefte.
    Maar wat ik, en een hoop andere mensen hier aan proberen te geven zijn verbeterpunten denk ik.

Feit blijft ondanks enkele negatieve punten dat het toch maar even gedaan wordt door vrijwilligers! (iets wat ik in mijn eerdere berichtje even vergeten was op te schrijven bij positieve punten)
    Wat een leuke hobby hebben wij toch!

Stamgast
    Thanks
    6
    ik snap wel dat jullie een paar verbeteringspunten willen geven en natuurlijk zijn er mensen die daar komen die je wel aanspreken zoals bijv. mede vogelliefhebbers en de echte ervaren kwekers enzovoort. maja daar blijft het bij. ik bedoel het blijft een markt en dat is en blijft een magneet voor handelaren met volle kooien vogels. waar veel mensen/vogelliefhebber/vogelhouders zijn worden vogels verkocht en is voor de handelaren geld. en dat is iets waar ze als organisatie van ijsselhallen toch een groot gedeelte van inkomen uithaalt. dus dat is niet zomakkelijk aan te pakken.

ik denk dus ook dat van de lijst met puntjes er voor ons vogelliefhebbers altijd (tenminste de komende jaren) wel een paar op ons lijstje blijven staan.

mvg Ben

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    94
    Vogelbeurs Zwolle. Naar zeggen 9000 bezoekers op de grootste vogelbeurs van Europa dit weekend en niets te vermelden?

gr kees

Senior lid Sytze F's Avatar
    Thanks
    35
    Het was inderdaad erg druk!

Senior lid
    Thanks
    29
    Ik ben voor het eerst sinds jaren weer eens geweest. Ikwas er iets over 8-en. Het eerste wat ik zag toen ik het parkeerterrein opreed was een ontsnapte toekan. Deze is later gelukkig weer gevangen door de brandweer maar helaas bij de verkeerde persoon terechtgekomen, zie ook http://www.destentor.nl/regio/zwolle...nden-1.6915385
    Verder vond ik de entree wat chaotisch. Twee entree's waarbij aan de linkerzijde slechts 1 deur open was. De linkerkassa was gesloten waardoor redelijk wat mensen dwars door de menigte naar de rechterkassa probeerden te komen. Eénmaal in bezit van een kaartje werd er over de hekken geklommen om voor in de rij te komen. Ik had zelf een E-ticket dus hoefde niet te klimmen . Uiteindelijk is mijn ticket geeneens bekeken of gescand!? Dat vond ik wel opvallend. Op deze manier kunnen kaartjes meerdere keren gebruikt worden.

Aan de markt zelf gemengde gevoelens overgehouden. Ik zag een aantal vogels in mindere conditie maar aan de andere kant sprongen er ook enkele verkopers uit die hun kooien mooi met groen hadden ingericht waardoor de vogels wat dekking hadden en daardoor wat rustiger waren. Qua aanbod van Afrikaanse prachtvinken (waarvoor ik zelf kwam) viel het me wat tegen. Ik heb heel snel alle rijen afgelopen om een goed beeld te krijgen en heb goudbuikjes, oranjekaakjes, vuurvinken, blauwkopblauwfazantjes, enkele blauwfazantjes, paar zwartbuikvuurvinken, enkele donkerrode amaranten, een koppel bruinborst negervinken en 1-1-1 nonastrilde gezien (wellicht ben ik nog iets vergeten). Op de laatste vier na dus eigenlijk vooral het standaardaanbod.
    Verder kan ik me verbazen over mensen die met complete steekwagens met lege kooien aan komen lopen en vervolgens met volle kooien weer weggaan. Naast vogels heb ik dus ook mensen bekeken. Dat blijft leuk.

Zelf heb ik uiteindelijk om 10u de markt weer verlaten, een koppel donkerrode amaranten rijker. Ik was eigenlijk op zoek naar twee poppen maar deze worden helaas nergens los aangeboden.

Edit: er zaten ook nog een granaatastrilde man en een elfenastrilde.

Senior lid euphonia's Avatar
    Thanks
    44
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jobert Bekijk Bericht
    ...Aan de markt zelf gemengde gevoelens overgehouden...
    Had ik ook altijd vandaar dat ik al jaren niet meer ben geweest. In de tijd dat ik ging stond men gewoon op het parkeerterrein vanuit de achterbak van de auto dwergpapegaaien te verkopen. Voorgaande zal wel allang verleden tijd zijn neem ik aan.

Het organiseren van een dergelijk evenement is natuurlijk een knappe prestatie op zich. Dat er dan hier en daar iets mis gaat is niet vreemd echter deze beurs wordt daar al jaren gehouden dus zou je mogen verwachten dat met name de entree en kaartcontrole vlotjes zou moeten verlopen.

Pagina 4 van de 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten