Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogels Los In De Kamer...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vogels Los In De Kamer...

    Jaren geleden hier voor het laatst geweest.

    Heel erg veel is er veranderd in mijn persoonlijke situatie, maar zit weer te denken om een paar

    vogeltjes [ welke weet ik nog niet ] te nemen, maar die ook gewoon los in de woonkamer rond

    te laten vliegen.

    Ik zit daarbij zeker niet aan parkieten etc etc te denken, maar bijvoorbeeld kanaries of vinken

    Zijn er hier mensen die ook vogeltjes los hebben rondvliegen ?

    ---
    GROETEN HANS

  • #2
    Is er niemand hier die vogels [ of eentje ] los heeft vliegen

    ---
    GROETEN HANS

    Opmerking


    • #3
      Ik heb het zelf nooit gedaan.
      Maar een kanarie of parkiet, kunnen wel los vliegen in de kamer.
      Dat word wel vaker gedaan.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
        Ik heb het zelf nooit gedaan.
        Maar een kanarie of parkiet, kunnen wel los vliegen in de kamer.
        Dat word wel vaker gedaan.
        GROETEN HANS

        Opmerking


        • #5
          Ik had vroeger een kanarie die 's avonds vrij mocht vliegen. Overdag werkte ik immers.
          Het leuke is dat mijn kinderen (dertigers nu) het er nog steeds over hebben.
          Grappig beestje. Hij vloog altijd dezelfde route en ging een tijd achter mij op de kast zitten (tv kijken denk ik net als ik) en op een gegeven moment had hij er genoeg van en vloog hij weer naar zijn kooi

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door pico Bekijk Bericht
            Ik had vroeger een kanarie die 's avonds vrij mocht vliegen. Overdag werkte ik immers.
            Het leuke is dat mijn kinderen (dertigers nu) het er nog steeds over hebben.
            Grappig beestje. Hij vloog altijd dezelfde route en ging een tijd achter mij op de kast zitten (tv kijken denk ik net als ik) en op een gegeven moment had hij er genoeg van en vloog hij weer naar zijn kooi
            Geweldig is dat toch!!

            Ik kwam laatst een filmpje op internet tegen van een Nederlandse vrouw die een paar

            verschillende tropen en een parkiet en een kanarie in een kooi in de kamer had en die liet

            ze regelmatig los in de kamer, wat is dat leuk en gezellig man

            Ik ga nu eerst een kooi bestellen en het gewoon doen

            ---
            GROETEN HANS

            Opmerking


            • #7
              Veel succes.
              Ik was eens bij Jumper, dat is een dierenwinkel. Een vrouw sprak me aan over voer. Voor ik het wist had ik haar beloofd te helpen met "verhuizen" en gordijnen ophangen. Ze ging drie huizen verderop wonen op dezelfde galerij. Haar ex woonde een verdieping lager. Ik ging samen met hem wat spulletjes verhuizen. Ze liet de buitendeur open en de deur van de kooi met kanaries ook. Kijk dat zou ik weer niet doen. Ze zei dat de vogels niet weg zouden vliegen, omdat ze gewend waren en ze of omdat ze jonkies hadden of omdat de pop op eieren zat

              Ik denk als de vogels ons gewend zijn, ze bij ons willen blijven.
              Iemand schreef hier ooit eens dat zijn vogels eigen personeel in dienst had.

              Opmerking


              • #8
                ---
                Ik geef je hier even de link van het filmpje van die Nederlandse vrouw

                wat ik erg inspirerend vond...


                ---
                GROETEN HANS

                Opmerking


                • #9
                  Leuk
                  Heel apart.

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik heb twee tamme blauwe Gouldamadines in de woonkamer. Mijn vrouw heeft deze groot gebracht omdat ze uit het nest waren gegooid. Meestal lukt dat niet want ze waren nog heel klein. Van mij had het trouwens niet gehoeven, maar ik ben natuurlijk niet alleen. Het is op zich best gezellig, maar er komt echt wel wat bij kijken. Je moet voor van alles oppassen, deuren, waar je gaat zitten, je eten, kastjes, koelkast, vaatwasser, enz enz. Daarnaast veel poetsen, door woelen in planten en ontlasting.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Bruijn Bekijk Bericht
                      Ik heb twee tamme blauwe Gouldamadines in de woonkamer. Mijn vrouw heeft deze groot gebracht omdat ze uit het nest waren gegooid. Meestal lukt dat niet want ze waren nog heel klein. Van mij had het trouwens niet gehoeven, maar ik ben natuurlijk niet alleen. Het is op zich best gezellig, maar er komt echt wel wat bij kijken. Je moet voor van alles oppassen, deuren, waar je gaat zitten, je eten, kastjes, koelkast, vaatwasser, enz enz. Daarnaast veel poetsen, door woelen in planten en ontlasting.
                      GROETEN HANS

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik zou zelf bang zijn dat ze tegen de raam vliegen of dat ze wegvliegen als je per ongeluk de deur open laat staan.
                        Een oom en tante van mij hebben ooit een Mozambiquesijs mannetje (ik geloof) 12 jaar binnen gehad.
                        Als ze niet thuis waren zat hij wel in de kooi, hij fluitje ook nog eens schitterend en reageerde ook op hen.

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik heb een kanarie in de woonkamer, deurtje open, maar hij gaat er nooit uit.
                          Het bevalt hem wel in zijn grote kooi denk ik.
                          Wel jammer, toen mijn kinderen nog thuis woonden, had ik ook een kanarie met het deurtje open. Hij vloog 's avonds eruit, ging een tijd achter ons op de kast mee kijken naar tv en vloog na een poosje weer terug naar zijn eigen kooi. Aangezien ze het er af en toe als ze op bezoek komen nog over hebben heb ik besloten de deur van deze jongeman open te zetten.


                          Ik heb zelf de mazzel gehad dat tot twee keer toe een kanarie was weggevlogen, de weide wereld in, maar ze kwamen toch weer thuis.
                          Helaas heb ik niet altijd deze mazzel gehad. Ook wel eens boerenpech gehad

                          Opmerking

                          Working...
                          X