Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamantvink plukt kameraadje kaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Diamantvink plukt kameraadje kaal

    Ik heb een Diamantvink pop bij een kuif Japans meeuwtje man. Ze leven vrij in huis en zijn onafscheidelijk. De Diamantvink krauwelt graag en hij vindt het heerlijk, maar zij plukt zijn hele nek en nu bijna ook zijn koppie kaal. Ik denk niet dat daar iets tegen te doen is, maar ik denk het toch even te moeten vragen. Komt zij voedingsstoffen tekort? Ze krijgen tropenzaad, groente, appel, eivoer en mineralen en zijn in topconditie.

  • #2
    [COLOR="#0000FF"]Kan ook mijt zijn die het kaal worden veroorzaakt.[/COLOR]

    Opmerking


    • #3
      Kan ook zijn dat de pop nestmateriaal verzamelt.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Dank voor de reacties. Ik heb het ook aan een vogel-dierenarts gevraagd en die zei: teveel liefde...

        Opmerking


        • #5
          Aangezien ik niets nieuws kan bedenken en ik toch wat wil schrijven, hou ik het op een combinatie van alle bovenstaande reacties
          Kan best toch?

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door pico Bekijk Bericht
            Aangezien ik niets nieuws kan bedenken en ik toch wat wil schrijven, hou ik het op een combinatie van alle bovenstaande reacties
            Kan best toch?

            Opmerking


            • #7
              Bedankt voor deze mooie uiteenzetting!! Over alles wat hierboven benoemd wordt hebben ze de beschikking. Badwaterschaal (fervente badderaars) trosgierst, mineralen, groente, fruit, nestje en nestmateriaal en ze vliegen vrij door de kamer. Als hij een nestje bouwt haalt zij (diamantvink) het er weer uit. Zij snapt zijn avances ook niet. Koddig. Maar uiteindelijk heb ik ze uit elkaar moeten halen want het werd te erg. Ik hou het zelf op broeddrift en toch ook wat verveling. Het werd uiteindelijk neurotisch gedrag, ondanks alle vrijheid die ze hadden.

              Opmerking


              • #8
                [COLOR="#0000FF"]Vrijheid kan na een trektocht over duizenden km. een plekje van enkele voerkante meters zijn voor de hele broedtijd.
                Daarom de vraag wat is vrijheid dan.?

                Wat ik niet snapte, was dat de diamantvink de drang had.
                De basis van een diamantvink zal een grove nestplek zijn.
                Kan een behuizing zijn van een grote parkiet, valkparkiet o.i.d.

                Een ruime takkenbos schijnt voor de diamantvink ook al als basis te fungeren.
                De reden kan dan ook zijn dat de beginwaarden te snel worden gepasseerd

                De zebravink komt tot een nestbouw die in de ogen van de diamantvink dan slechts het einde aangeef en mogelijk zelfs dat niet.
                Kijk wat grof materiaal oplevert aan gedrag.

                [/COLOR]

                Opmerking

                Working...
                X