Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rustige kanaries als pleegouders.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Rustige kanaries als pleegouders.

    Hallo,
    Misschien een domme vraag, maar weet er iemand wat nu in feite de rustigste kanaries zijn.
    Ik heb zo het idee dat gepigmenteerden onrustiger zijn dan de lipochromen. Juist?
    En wat met de verschillende postuurkanaries of de harzer?

  • #2

    Opmerking


    • #3
      [COLOR="#0000FF"]De Harzer wegens eeuwen opvoeding de meest geschikte.
      De rest is daar ondergeschikt aan.

      Oppassen voor de nieuwe generatie liefhebbers.
      Zij hebben geen nesten van 5 jongen in de kweek, door de pop netjes groot gebracht.
      Ooit was dat de norm , dat wel.[/COLOR]

      Opmerking


      • #4
        @ Eduard
        Wat bedoel je met
        Oppassen voor de nieuwe generatie liefhebbers.
        Zij hebben geen nesten van 5 jongen in de kweek, door de pop netjes groot gebracht.
        Ooit was dat de norm , dat wel.

        En het aantal jongen heb je toch niet in de hand? Of wel
        Ik kan me herinneren dat ooit long time ago mijn buurman, ik was een snotneus, supertrots was een pop 2 nesten 2 keer vijf. Hij zei dat het kwam door het geven van kiemzaad.
        Ik heb nooit 5 jonkies gehad . Drie en een enkele keer vier. Ik schrijf over kanaries.

        Opmerking


        • #5
          [COLOR="#0000FF"]Het staat of valt met de selectie van de ouder dieren Pico.
          Tegenwoordig zijn ze allemaal dokter of de gelijkenis ervan.
          Kopen de gezondheid in zak of fles.

          Oorzaak te veel geld en daarom, zal het wel te koop zijn.
          Kanaries krijgen 5-6 eieren en om die reden moet je dat als begineis stellen om te kweken.
          Minder kan maar dan doe jezelf en de vogels te kort.
          Vitaal houdt je stam vogels in stand, vandaar.

          Zie zelfs bij de zebravinkjes al nesten van 2-3 stuks als normaal geaccepteerd worden
          Ook bij goulds kleine nesten en afnemende vruchtbaarheid van de kweekvogels.
          Op die manier graaf je het eigen graf naar de toekomst.

          Bedenk dat een kweek koppel nooit geen sanatorium of zieken boeg mag zijn.
          Lang geleden was hier langer dan een halve eeuw.
          Toen had je nog verenigingen met uitsluitend zang kanarie kwekers.
          De besten onder hen de thuiswerkers zoals kleermakers en andere beroepen aan huis.

          Daar kwam die kennis vandaan, over goed, beter en ook het slechte.
          Een kanarie werd gefokt met als eivoer twee beschuiten en een hard gekookt ei, ter voorkoming van de toen vrijwel altijd aanwezige paratyfus.
          De poppen op een koele ruimte overwinterd, met een reepje ongezouten spek.
          Groen was het onvolprezen vogel muur ( Stelleria media}.

          Heb zo ongeveer alle veranderingen gezien en meegemaakt ,helaas nog geen overtreffend vervolg op welk gebied dan ook.
          Leven laat zich nu eenmaal niet pakken ,mogelijk amper aanraken.[/COLOR]

          Opmerking


          • #6
            @ Eduard.
            Bedankt. Ik denk, nee eigenlijk weet ik het wel zeker, dat je gelijk hebt
            Uit mijn jongere jaren (ik ben bijna65) herinner ik mij drie kwekers. Een daarvan, Jan, zei ook altijd dat kopen geen kunst was. De kunst is om met beperkte middelen hele goede resultaten te halen. Hij kweekte alleen waterslagers.
            Het is iets van tegenwoordig. Mijn buurvrouw zegt dat alle plastic dingen, zoals zwembadje voor de kinderen, na het seizoen weggegooid worden, schaar erin zegt ze, te veel werk om het schoon te maken. (maar ik moet het niet aan haar man zeggen)

            Opmerking


            • #7
              [COLOR="#0000FF"] De natuur kent de prijs van geld niet.
              Blijf liefhebber naar je hart en volg zoveel als mogelijk de lessen uit de natuur.
              Kan je aangenaam verpozen in de hobby en met de gevederde vrienden en lang liefhebber blijven.
              [/COLOR]

              Opmerking

              Working...
              X