Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vedermijt/veerluis oplossing?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vedermijt/veerluis oplossing?

    Hallo iedereen ik moet snel actie ondernemen want waarschijnlijk hebben mij rode kardinalen vedermijt.
    Krabben zich veel en de man plukt zelfs zijn veren uit bij zijn borst gedeelte.
    wat zijn goeie middelen hiertegen en moet ik ook de voliere waar ze in zitten ook helemaal ontsmetten?
    En dan nog de vraag beinvloed dit niet de kweek als ik het bestrijdingsspul gerbruik, dus krijgen ze nog wel bevruchte eitjes enzo?

    heb zelf ook gegoogled en kwam spuitbussen tegen voor de vogels te sprayen en de voliere te besprayen maar kom ook flesjes tegen waarvan je druppels moet toedienen in de nek van de vogels

  • #2
    Hoi,druppeltje ivomec in de nek werkt prima,na een week nog eens.Goed badwater geven en het wordt vanzelf wel minder.heb zelf nooit het idee gehad dat het de de kweek zou beinvloeden.Houd ook de poten in de gaten of er geen mijt op zit.Eventueel invetten als je ze toch in de hand hebt

    mvg eddie

    Opmerking


    • #3
      Je weet het dus niet zeker. Waarom dan bestrijdingsmiddelen. Je wilt voorkomen, maar kan het niet zijn dat er geen/onvoldoende nestmateriaal ligt

      Opmerking


      • #4
        de nestkast kappelletjes heb ik nu zon week erin hangen splinter nieuwe, en ik heb daar in van die cocos nestjes ingelegd en op de grond wat nieuw nest materiaal gegooid maar daar hebben ze nog niks mee gedaan.
        Het rare is dat de pop niet de veren uit zich trekt? ik heb de man ook zelf niet de veren zien uitrekken bij hem maar er liggen heel wat rode veren op de grond. En je ziet waar die ook zijn weggeplukt bij zijn borst aan de rechterkant.
        zowel de man als de pop krabben zich wel denk toch wel zon 1x in de 10 a 15 minuten bij hun kop/wang. net als een hond zo krabben die zich dan

        Opmerking


        • #5
          oke, maar kan die mijt zich ook verplaatsen in de voliere zelf, dus dan bedoel ik dat je die op de vogels dan bestreden hebt maar stel ze zitten ook op andere plaatsen in de voliere dan kunnen ze weer terug klimmen op de vogels?

          Opmerking


          • #6
            [COLOR=#333333]oke, maar kan die mijt zich ook verplaatsen in de voliere zelf, dus dan bedoel ik dat je die op de vogels dan bestreden hebt maar stel ze zitten ook op andere plaatsen in de voliere dan kunnen ze weer terug klimmen op de vogels?[/COLOR]
            Oorspronkelijk geplaatst door girlits Bekijk Bericht
            Hoi,druppeltje ivomec in de nek werkt prima,na een week nog eens.Goed badwater geven en het wordt vanzelf wel minder.heb zelf nooit het idee gehad dat het de de kweek zou beinvloeden.Houd ook de poten in de gaten of er geen mijt op zit.Eventueel invetten als je ze toch in de hand hebt

            mvg eddie

            Opmerking


            • #7
              [COLOR=#333333]de nestkast kappelletjes heb ik nu zon week erin hangen splinter nieuwe, en ik heb daar in van die cocos nestjes ingelegd en op de grond wat nieuw nest materiaal gegooid maar daar hebben ze nog niks mee gedaan.[/COLOR]
              [COLOR=#333333]Het rare is dat de pop niet de veren uit zich trekt? ik heb de man ook zelf niet de veren zien uitrekken bij hem maar er liggen heel wat rode veren op de grond. En je ziet waar die ook zijn weggeplukt bij zijn borst aan de rechterkant.[/COLOR]
              [COLOR=#333333]zowel de man als de pop krabben zich wel denk toch wel zon 1x in de 10 a 15 minuten bij hun kop/wang. net als een hond zo krabben die zich dan[/COLOR]
              Oorspronkelijk geplaatst door pico Bekijk Bericht
              Je weet het dus niet zeker. Waarom dan bestrijdingsmiddelen. Je wilt voorkomen, maar kan het niet zijn dat er geen/onvoldoende nestmateriaal ligt

              Opmerking


              • #8
                Je zou de uitgetrokken veertjes eens goed moeten bekijken desnoods onder de mikroskoop.Bij vedermijt vraatsporen.

                mvg eddie

                Opmerking


                • #9
                  ik had even een tros veertjes geraapt en via de telefoon met zon vergrootglas app de veertjes eens allemaal bekeken, er is geen spoor te zien ze zien er heel mooi uit zelfs, als je de veertjes zo ziet liggen zou je denken hij is aan het ruien maar dat lijkt me toch sterk dat die nu al ruid?
                  Oorspronkelijk geplaatst door girlits Bekijk Bericht
                  Je zou de uitgetrokken veertjes eens goed moeten bekijken desnoods onder de mikroskoop.Bij vedermijt vraatsporen.

                  mvg eddie

                  Opmerking


                  • #10
                    Badzout proberen? bijv https://www.topvogelvoer.nl/search/?search=badzout
                    of


                    Een parasiet is een eukaryoot organisme, dat voor het volbrengen van zijn natuurlijke ontwikkelingscyclus gebruik maakt van een ander levend organisme (de gastheer). Een parasiet leeft tijdelijk of permanent in of op zijn gastheer. We onderscheiden inwendige (endoparasieten) en uitwendige (ectoparasieten) parasieten. De parasiet ontrekt zijn voedsel aan de gastheer en hierdoor kan hij zich ontwikkelen en voortplanten. Parasieten vormen een afzonderlijke groep welke te onderscheiden is van de virussen, bacteriën en schimmels. Ze kunnen van groot tot heel klein zijn.


                    Ik heb zelf geen idee, maar misschien vind je hier wat
                    succes

                    Opmerking


                    • #11
                      dat badzout kan ik eens testen ja dat kan nooit kwaad. Ik moet zeggen dat als die veren plukte of dat ze gewoon van hem af vielen zoals rui het is gestopt. ik zie geen nieuwe veren meer op de grond liggen. Wel krabben ze zich nog wel eens weet niet of vedermijt ook jeuk veroorzaakt?Ik had ze vandaag eens badwater gegeven met zuur mix, dat geef ik normaal als drinkwater maar denk probeer eens het te geven als badwater misschien dat dat ook iets doet.
                      Oorspronkelijk geplaatst door pico Bekijk Bericht
                      Badzout proberen? bijv https://www.topvogelvoer.nl/search/?search=badzout
                      of


                      Een parasiet is een eukaryoot organisme, dat voor het volbrengen van zijn natuurlijke ontwikkelingscyclus gebruik maakt van een ander levend organisme (de gastheer). Een parasiet leeft tijdelijk of permanent in of op zijn gastheer. We onderscheiden inwendige (endoparasieten) en uitwendige (ectoparasieten) parasieten. De parasiet ontrekt zijn voedsel aan de gastheer en hierdoor kan hij zich ontwikkelen en voortplanten. Parasieten vormen een afzonderlijke groep welke te onderscheiden is van de virussen, bacteriën en schimmels. Ze kunnen van groot tot heel klein zijn.


                      Ik heb zelf geen idee, maar misschien vind je hier wat
                      succes

                      Opmerking

                      Working...
                      X