Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Datalek.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Datalek.

    Je hoort het steeds meer,datalekken,onlangs bericht dat erbij ticketcounter een groot lek was met meer dan 1,5 miljoen gegevens op straat.De NBvV heeft ook met dit bedrijf gewerkt en heeft hier onlangs melding/waarschuwing van gedaan.Dan vraag je je af. Hoe kan dit?Ik las dat er een menselijke fout in het spel was,gegevens verkeeerde plek opgeslagen,dit al vanaf medio 2017. Bedrijf heeft het bestand direct verwijderd(?) maar dat had weer niet gemoeten en door etische hackers is het bestand weer in het bezit gekregen.Begin te snappen waarom er zoveel datalekken zijn.

  • #2
    Een datalek gebeurd gauw hoor.. post naar de verkeerde bewoner sturen is al een datalek. En niet elke datalek heeft meteen dramatische gevolgen.

    Je zou je verbazen hoeveel bedrijven moeite hebben om hun digitale datastromen inzichtelijk te krijgen, laat staan dat ze die weten te beveiligen. En ergens ook wel logisch.. mensen zijn visuele dieren. Ik kan met jou rond een kantoorpand lopen en wij kunnen prima samen inzichtelijk krijgen hoe een dief binnen kan komen. Mar de digitale wereld is voor veel mensen nog een brug te ver.

    Opmerking


    • #3
      Ik zit ook niet zo in deze digitale wereld maar was wel nieuwsgierig, hoe dit, omdat het mij zelf ook aanging kon gebeuren.Ben bang dat we er mee moeten leren leven.

      Opmerking

      Working...
      X