Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kapoetsensijs pop zit bol

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Heel jammer, bedenk dat er meerdere oorzaken kunnen zijn.

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door m.yapan Bekijk Bericht
      Pop heeft het helaas niet gered. Ik weet nu bijna zeker dat r[COLOR=#333333]antsoeneren de oorzaak is geweest. Man is prima, niks mee aan de hand. Bedankt voor alle reacties![/COLOR]
      [COLOR="#0000FF"]Vogels die verschillend dieet hebben, in bepaalde condities, kunnen week in de snavel worden.
      Dan kunnen ze geen harde zaden pellen en verdragen.
      Aanpassen van de voeding is dan de oplossing.
      [/COLOR]

      Opmerking


      • #18
        Jammer dat je pop het niet heeft gered.

        Rantsoeneren bij aangekochte vogels is inderdaad niet altijd verstandig.

        Voer hoeft echter niet altijd de oorzaak te zijn.
        Het kan zijn dat er met de vogels is gekuurd of dat ze kleurstof hebben gehad.
        Als ze dit bij jou niet krijgen kunnen er moeilijkheden ontstaan. Dat is mij ook ooit overkomen.
        Bij aankoop van nieuwe vogels kun je dit het best even vragen.

        Zorg er wel voor dat je deze vogels echt kapoetsensijzen zaad geeft, of Amerikaanse sijzen zaad met extra negerzaad erdoor.
        Dat wordt wel eens vergeten, ze krijgen dan gewoon sijzen zaad en dat is niet voldoende voor kapoetsen sijzen.

        Als je de voorgeschiedenis kent van de vogels en deze zijn niet gekruist geweest met kanaries, is er geen probleem dat er gouldamadines bij zitten. Bij mij zitten deze twee soorten altijd bij elkaar met veel succes.
        groetjes
        Heidi

        Neem eens een kijkje op mijn site.
        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

        Opmerking


        • #19
          Goedemiddag M. Yapan,

          Geeft u nog steeds Dabra compleet aan uw goulds? En zo ja welke in welke verhoudigng? Het is in principe voor duiven. Maar ben even benieuwd


          hoor graag.

          Gr.
          Frank

          Opmerking

          Working...
          X