Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Braziliaanse Blauwe Bisschop pop heel agressief

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Braziliaanse Blauwe Bisschop pop heel agressief

    Hallo,

    ik had ongeveer midden september een koppel braziliaanse bisschoppen aangeschafd
    we hadden gebeld met de kweker voor een koppel van 2020 en die had hij zei die (kweker komt Kinrooi ligt in Belgie)
    Maar we moesten nog wachten totdat ze uit de rui waren
    er gingen 2 weken voorbij (toen was het dan mid september en kregen we een email dat we ze konden ophalen
    eenmaal daar liet die ons eerst een ander koppel zien in een kooi.
    De man was van 2019 en de pop ook alleen had de pop een vleugel probleem en kon niet meer vliegen
    hij vroeg eerst of ik intresse in dat koppel had en hoefde dan 350 euro te betalen alleen moest ik ze dan wel in een kooi houden ivb dat de pop niet kon vliegen
    ik zei nee doe maar gewoon het koppel waarvoor ik kwam
    we gingen naar een vlucht waar 4 bisschoppen zaten en daar zaten 1 ouder koppel en 2 jonge mannen
    hij vangt de 2 mannen eruit liet ze zien ik zei is goed ik neem ze mee
    vervolgens gaat die de dna papieren zoeken en met de dna papieren de ringen te hebben gecheckt bleken het dus 2 mannen te zijn
    oke zei die zet ik hem terug, 1 mannetje deed die dan alvast in een doosje
    dan heb ik een fout gemaakt zei die loop even mee
    toen liep ik met hem mee naar een grotere vlucht waar allerlei verschillende vogels bij elkaar zaten en er vloog 1 bisschop tussen
    zei die dat is dan de pop die je moet hebben
    ik zeg is goed
    hij vangt hem eruit en de pop had een rode ring om dus ik dacht zelf van uh die is volgens mij niet van 2020
    uiteindelijk zei die zelf van dit is een pop van vorig jaar (dus 2019) en de enigste pop die hij nog had die die weg deed
    ik wou eigenlijk ene van 2020 dat zei ik dan ook, en zei hij van je kan beter van deze soort een vogel pakken die al wat ouder is en ervaring hebben
    dus had zoiets van oke dan
    we gingen de dna papieren zoeken, alleen kon hij van die ring niet goed de nummers lezen want het was een vaste kunstof rood gekleurde ring en de nummers waren een beetje aan het vervagen, maar hij wist zeker dat die papieren erbij hoorden. hij gaf me de dna papieren mee nou 500 euro betaald en we gingen naar huis
    eenmaal thuis deed ik de vogels zelf voordat ze de voliere ingingen ook even controleren met de nummers
    de man klopte precies maar de pop niet hij had me dna papieren geven van een pop van 2019 maar de pop bleek dus van 2018 te zijn en ik had daar al een vermoeden van omdat in nederland de ringen van 2018 rood waren maar ik dacht misschien is dat in belgie anders geweest maar nee hetzelfde want op de ring stond 18
    ik ze de voliere ingezet en hem gemaild dat die me de verkeerde vogel heeft gegeven
    stuurde hij terug van o nee dan heb ik de verkeerde papieren meegegeven
    ik typte ook dus van ja maar deze is nog ouder van 2018 zei hij dat dat niet kon ze moet van 2019 zijn maar dan nog zegt die een vogel van 2 3 of zelfs 5 jaar oud wil niet zeggen dat die niet meer jongen kunnen groot brengen
    ik stelde nog vragen van is de pop geen eier pikker of jongen uit het nest gooier of een onbevruchte eier legger
    zei die van nee dat is ze allemaal niet en het wilt niet zeggen dat als ze bij mij 10 jongen groot trekt dat ze dat volgend jaar ook weer doet he
    ik zei oke en dat van die jongen groottrekken wist ik ook wel dat dat ieder jaar anders kon zijn
    ik had bij hem nog appelvinken gereserveerd en zei die als je de appelvinken komt halen geef ik je de goede papieren mee (ook die appelvinken vroeg ik van 2020 maar uiteindelijk bood hij me een koppel aan van 2017)

    Oke nu bij mij thuis ging het ongeveer een week goed met de bisschoppen
    totdat ineens ik de man op de grond zag zitten, ik bleef even toekijken nog vanaf een afstand en zag dat als de man omhoog wou vliegen de pop meteen op hem indook
    uiteindelijk durfde hij zich niet meer te bewegen. Ik had de pop eruit gevangen en der in een vlucht gezet tegenover de vlucht waar ze eerst inzat.
    ik zag dat het voorhoofd van de man flink toegetakeld was bloed en veren weg
    na een tijdje durfde de man weer te eten en te drinken dat ging die meteen doen
    ik de voirge eigenaar nog gemaild erover en zei dat ik goed gehandeld had om ze uit elkaar te halen want dat moet hij ook veel doen bij zijn vogels het is altijd opletten zei die
    ik heb ze toen tot gisteren uit elkaar gelaten
    ik zit op facebook op zon groeps facebook over kardinalen,appelvinken en kernbijters.
    en daar heb ik de agressie van de pop uitgelegd
    stuurde 1 man dat het kon dat die pop nog misschien de broeddrift inzich had zittenen dat dat nu wel weg moest zijn en nu wel weer bij elkaar konden worden gezet
    dus ik dacht oke we proberen het dan weer
    ik ze bij elkaar gezet en het ging eigenlijk de hele dag goed
    tot vandaag, ik ging naar de vluchten om de vogels te voeren en ging eigenlijk meteen kijken bij de bisschoppen of het nog goed ging
    ik zag de pop zitten op de bovenste stok maar zag de man niet, goed kijken en daar zag ik hem zitten in een hoek dik bevederd, voorhoofd helemaal onder de sneeen zijn ogen waren eigenlijk net niet geraakt.
    ben de voliere ingegaan en heb hem meteen opgeraapt hij weerde zich niet eens alleen schreeuwen deed die.
    had ik hem nog in een tt kooitje gedaan maar in mij handen zag ik al dat die gewoon aan het sterven was
    en dat deed die ook na zon 5 minuten schat ik was die gestorven

    ik de vorige eigenaar gebeld en verteld wat er gebeurd was, hij vond het erg dit en dat en zei dat die er niks voor kon doen
    ik hem eigenlijk nog gezegd dat dit komt doordat de pop ouder was en de jonge man niks in te brengen heeft tegen een oudere vogel
    en dat ik hoofdzakelijk eigenlijk toen kwam voor een koppel van 2020
    maar daar zei die op dat het ook bij een jong koppel had kunnen gebeuren, hij zei ook nog dat hij de goeie papieren had gevonden en als ik de appelvinken kwam halen hij ze me meegaf maar alweer zei die 2019 ik weer gezegd dat de pop van 2018 is maar het dringt niet echt bij hem door hij kan het niet geloven dat de pop van 2018 is
    uiteindelijk doelloos het gesprek beeindigd
    naderhand heb ik nog gemaild dat ik de appelvinken van 2017 niet meer hoefde omdat ik weer een nieuwe man moet zoeken voor de bisschop pop. want een bisschop kost 250 euro en het koppel appelvinken moet hij ook 250 euro voor hebben dus kan dan beter een andere bisschop halen.

    Maar heb eigenlijk nagedacht om de pop te gaan verkopen omdat ik denk dat geen 1 mannetje van 2020 bij haar kan worden gezet die zijn denk ik allemaal te jong
    die weren zich niet als zei tegen ieder mannetje zo doet. en dan was ik aan het denken voor een oudere man te pakken maar dan ga je je ook afvragen waarom die weer verkocht word na zoveel jaar
    dus denk toch het beste misschien is om de pop te verkopen en dan maar weer wachten tot volgend jaar weer.
    maar ik denk persoonlijk dat de kweker wel wist dat die pop niet te hendelen was. want waarom zat zij tussen andere soorten vogels en niet net als de andere bisschoppen samen
    omdat ze denk ik dan die misschien ook allemaal aanviel
    ook met die 2 mannen wat die eerst uitving ik denk dat die dat wel wist dat dat 2 mannen waren
    hij is heel vriendelijk en grappig eigenlijk ook wel maar op de een of andere manier is hij toch wel sluw
    heb toen eens in 2018 een koppel schamalijsters bij hem gekocht moesten ook van dat jaar zijn eigenlijk maar kwam aan en kreeg een pop van 2018 en een man van 2017
    die man heeft mijn pop ook gedood, heb ik in 2019 een nieuwe pop voor gehaald en ook toen 2 keer apart moeten zetten zelfs nu zit die weer apart. ook in de kweek tijd paarde hij niet, de pop intresserde hem eigenlijk helemaal niet, kijken hoe het volgend kweekjaar gaat anders word het een andere man halen.
    heb ook toen eens een koppel japanse nachtegalen gekocht bij hem moesten ook van 2019 zijn toen.
    kom daar aan man was geringd van 2019 pop was ongeringd en had geen ring om en kwam van een medekweker van hem vandaan maar zei dat die echt van 2019 was.
    wat blijkt eenmaal met die aan de hand te zijn iedere keer als ze eitjes legt pikt ze de eitjes kapot, man toen apart gezet omdat ik dacht dat hij dat deed nee was toch echt de pop.
    dus dat was rede dat ik die kreeg van zijn medekweker.

    wat heb ik geleerd hiervan, ik heb geleerd dat ik nooit meer vogels pak die al een aantal jaar oud zijn. zit toch meestal een rede achter waarom die weg moeten. hoeft niet altijd zo te zijn natuurlijk maar ik riskeer het niet meer zeker niet met vogels in die prijs klasse

    wat vinden jullie hier allemaal van? en hoe kan het dat de pop zo agressief is. Het mannetje was eigenlijk maar een kindje vergeleken met haar dus kansloos zij heeft alles al meegemaakt
    het voer dat ik gaf was wildzangzaad met zonnepitten en insectenpate gemengd met eivoer, en van die nutribird korrels kregen ze. dus niks van levend voer.

    en is het dus inderdaad beter om de pop weg te doen, of toch te houden en een nieuwe man te zoeken voor der, of is de kans groot dat ook hij eraan gaat

  • #2
    Braziliaanse blauwe bischoppen zijn geen vogels die gemakkelijk zijn en dat is te zien aan het prijskaartje dat er aan hangt.
    Heb er meer in de vriezer liggen dan in de voliere omdat ik ook wel problemen met ze heb en heb gehad.Ze zitten bij mij in de gezeldschapsvoliere en doen daar niemand kwaad.Zitten meest kleinere vogeltjes bij.Voer ze van alles en volop ook de meelwormen.Ook wel in de ruime broedkooien met zijn tweeen.Totdat je een goedklikkend koppel hebt heel goed in de gaten houden.Ook koppels die goed samenzitten kunnen omdraaien als een blad aan de boom
    Oude en jonge samenzetten alleen onder toezicht en als je er bij weg gaat weer scheiden kan een hoop frustratie voorkomen.
    De verkoper aanvallen heeft weinig zin,je hebt voor je ze inpakt de vogels gezien en ze meegenomen dan moet je achteraf niet de man wat verwijten
    Hebt volgens jou al meer problemen bij hem gehad met schama,s ,appelvinken en nachtegalen.Blijf er dan weg.
    De pop verkopen is een beetje een ander er mee opzadelen.Kijk gewoon of je een overjarige blauwe man kunt kopen en zet deze in een voliere ernaast of in een ruime kooi er bij in en wacht tot het broedseizoen.Als de man volop zingt en de pop voor hem in de houding gaat of met nestmateriaal rondvliegt even een paar dagen de vogels omwisselen van kooi en dan eens samendoen.Weer bijblijven en best in het weekend dan heb je de hele dag.Als je paringen ziet en de pop wordt gevoerd gaat het meestal wel goed.

    mvg eddie

    Opmerking


    • #3
      Beste Vink,

      Voor de aanschaf van nieuwe vogels rij ik soms een paar honderd kilometer, maar als de besproken vogels echter niet blijken te voldoen aan de afspraak, dan maak ik direct rechtsomkeert en kom daar nooit meer terug.

      Dit vereist discipline, maar anders kom je geheid met rotzooi terug.

      Grtn Gert

      Opmerking


      • #4
        Dus had dat dus moeten doen, zodra ik weg ging ze weer gescheiden houden.
        In februari kan ik me bij een andere kweker een koppel rode kardinalen halen van 2020, is het bij deze vogel hetzelfde verhaal kunnen ook die heel erg agressief naar elkaar doen tot de dood. Aangezien het toch een beetje dezelfde soort vogels zijn in mijn ogen?
        Maarja zijn wel jonge dus misschien iets minder agressief.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door girlits Bekijk Bericht
          Braziliaanse blauwe bischoppen zijn geen vogels die gemakkelijk zijn en dat is te zien aan het prijskaartje dat er aan hangt.
          Heb er meer in de vriezer liggen dan in de voliere omdat ik ook wel problemen met ze heb en heb gehad.Ze zitten bij mij in de gezeldschapsvoliere en doen daar niemand kwaad.Zitten meest kleinere vogeltjes bij.Voer ze van alles en volop ook de meelwormen.Ook wel in de ruime broedkooien met zijn tweeen.Totdat je een goedklikkend koppel hebt heel goed in de gaten houden.Ook koppels die goed samenzitten kunnen omdraaien als een blad aan de boom
          Oude en jonge samenzetten alleen onder toezicht en als je er bij weg gaat weer scheiden kan een hoop frustratie voorkomen.
          De verkoper aanvallen heeft weinig zin,je hebt voor je ze inpakt de vogels gezien en ze meegenomen dan moet je achteraf niet de man wat verwijten
          Hebt volgens jou al meer problemen bij hem gehad met schama,s ,appelvinken en nachtegalen.Blijf er dan weg.
          De pop verkopen is een beetje een ander er mee opzadelen.Kijk gewoon of je een overjarige blauwe man kunt kopen en zet deze in een voliere ernaast of in een ruime kooi er bij in en wacht tot het broedseizoen.Als de man volop zingt en de pop voor hem in de houding gaat of met nestmateriaal rondvliegt even een paar dagen de vogels omwisselen van kooi en dan eens samendoen.Weer bijblijven en best in het weekend dan heb je de hele dag.Als je paringen ziet en de pop wordt gevoerd gaat het meestal wel goed.

          mvg eddie
          [COLOR=#333333]Dus had dat dus moeten doen, zodra ik weg ging ze weer gescheiden houden.[/COLOR]
          [COLOR=#333333]In februari kan ik me bij een andere kweker een koppel rode kardinalen halen van 2020, is het bij deze vogel hetzelfde verhaal kunnen ook die heel erg agressief naar elkaar doen tot de dood. Aangezien het toch een beetje dezelfde soort vogels zijn in mijn ogen?[/COLOR]
          [COLOR=#333333]Maarja zijn wel jonge dus misschien iets minder agressief.[/COLOR]

          Opmerking


          • #6
            Sluit me volledig aan bij Girlitz, zelf heb ik Twatwa's en deze zijn erg verwant aan de BBB's, met dezelfde nukken en eigenaardigheden van dit soort vogels.

            Deze vogels leven erg lang en als je er mee wilt kweken moet je juist wat oudere vogels kopen, zelf net een nestje gehad van een pop van 8 en een man van 10 jaar oud.

            Bij de eerste aanval van de pop naar de man had je die al moeten weg halen, dat was al een teken dat de pop die man(nog) niet accepteerde.

            Zoals Eddie al zegt, het gedrag van dit soort vogels kan om slaan als een blad aan een boom, de ene dag alles pais en vree de volgende dag oorlog tot de dood er op volgt.

            Ik hou deze vogels s'winters allemaal gescheiden van elkaar, alleen in de zomer gaan ze gezamenlijk de buitenvoliere in, en dan is het nog een kwestie van observeren en blijven kijken of het goed gaat, zodra je blijvend ruzie ziet ga je meteen uitvangen want het kan zo maar eens de dag erna afgelopen zijn en vind je doden vogels op de grond.

            Succes met de hobby.
            video, delen, cameratelefoon, videotelefoon, gratis, uploaden
            Last edited by populier; 08-12-2020, 14:23.
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              Last edited by Gert Wolf; 08-12-2020, 15:33. Reden: Aanvulling

              Opmerking


              • #8
                Ja eigenlijk als ik bij de kweker ben kijken of ze bij hem al samen zaten of zitten dan weet je al of ze goed gaan samen. Maar hij heeft aparte fotos van de mannen samen en de poppen samen dus denk dat ze apart zitten weet het niet zeker.
                Ik had de vogels inderdaad eerder al willen ophalen, maar heb vanaf september tot nu al een aantal vogels gekocht en kan nu dus even het geld niet missen en kon gelukkig bij deze man een koppel met aanbetaling reserveren.
                Deze vogels had ik dan tot nu gekocht: 1 noorse barmsijs man en 2 noorse barmsijs poppen 2020,1 sijs man 2020 (pop had ik al,eigen kweek) 1 koppel boomklevers 2020, 1 koppel kuifmezen man 2020 pop 2019 (die wou ik eerdere jaren ook al maar waren niet uit te halen) 1 koppel witkopstaartmeesjes 2020 (deze heb ik dankzij een kweker die ik ken kunnen krijgen via een kweker uit duitsland anders had ik ze niet gehad, zeer zeldzaam vogeltje dus maar ze zijn schitterend) 1 koppel schotse groenvinken 2020 (deze zocht ik ook al eerdere jaren maar steeds als ik bij de kweker kwam ware het in mijn ogen geen echte schotse maar halflingen die waren iets groter dan de gewone groenvink, terwijl ze wel steeds werden aangeboden als schotse. En dit jaar in oktober had ik via facebook de echte schotse groenvinken gekocht, en dat zijn knapen hebben me wel 100 euro gekost voor een koppel maar het was het waard. die kweker had ook nog een soort groenvink zitten maltese groenvinken ook dat waren al flinke jongens.En had nog een boekvink man gekocht 2020 voor de zang. Ja en had dan dus dat koppel braziliaanse blauwe bisschoppen gehaald waar dit onderwerp dus over ging. Dus ben al behoorlijk al wat geld kwijt met de vogels.

                Opmerking


                • #9
                  Als je 1 x belazerd word, ga je nooit meer daar wat kopen.
                  Dit is zo amateuristisch, zonde van je geld.
                  Als je bijvoorbeeld bij kees de boer in Bussum gaat kijken, zie je iemand die er verstand van heeft.
                  En dat is waar voor je geld.
                  Last edited by Ton; 08-12-2020, 21:36.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik heb goede ervaring met vogels naast elkaar laten zitten met gaas er tussen. Bij agressieve vogels merk ik dat deze wen tijd erg goed werkt. Sommige moet je meer geduld hebben als andere. Zou nooit 2 nieuwe vogels gelijk bij elkaar zetten. Eerst wennen en kijken hoe ze op elkaar reageren. Soms even een verken moment maar bij half verkeerde signalen gelijk weer naast elkaar. Jonge vogels of oudere zal het verschil niet maken. Beginnen met een nieuwe soort levert altijd leergeld momenten... succes met je vervolg keuzes hopelijk heb je straks meer succes
                    Groeten, Ben

                    Opmerking

                    Working...
                    X