Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dode gouldamadines

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Dode gouldamadines

    Heb al meerdere jaren gouldamadines samen met zebravinken in een voliere. Gaat prima. Echter vandaag vond ik ineens alle 4 mijn Goulds dood liggen. 1 op de grond, 3 in een nestkastje bij elkaar. Iemand een idee hoe dit kan? Ziekte in de kooi? Heb ze nagekeken op bloedluis, maar niets gevonden.
    Amadines waren koudkweek, dus temperatuur kan t ook niet zijn. Pfff....

  • #2
    Helemaal niets gezien de afgelopen dagen aan de Goulds? Mochten ze ziek zijn geweest dan zijn er vaak symptomen van te voren zichtbaar. Heb je toevallig nog het borstbeen betast? Bij mij voelde deze altijd scherp aan als er Goulds dood gingen. Ze waren dus broodmager. Ik ben begin dit jaar 18 Goulds kwijt geraakt.
    Last edited by Hans de Bruijn; 13-11-2020, 16:33.

    Opmerking


    • #3
      Genoeg voer, water ?
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Wel frappant zoveel goulds. Kopen jullie zonder dat jullie het van elkaar weten bij dezelfde zaak je voer? Of van dezelfde fabrikant
        Sorry, maar ik kan niets bedenken.

        Opmerking


        • #5
          Waren het blauwe goulds?

          Opmerking


          • #6
            Ik heb dit in dezelfde periode ook gehad. 7 van de 8 Goulds dood in 1 dag. De laatste de dag erna. Andere vogels in de kooi nergens last van. Waren vier koudkweek gekochte en 4 ek. Zagen er de dag van tevoren nog prima en actief uit. Weet ook tot op dag van vandaag de reden niet. Er waren koudere dagen al geweest.

            Opmerking

            Working...
            X