Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Stuifmeel voor kanaries

Senior lid
    Thanks
    0

Stuifmeel voor kanaries

Hallo vogelvrienden
    Ik heb een vraag over stuifmeel voor kanaries
    Wat vinden jullie van stuifmeel waar alle mineralen en vitamine inzit dan waar dan ook en wat is jullie ervaring hier mee groeten louis

Stamgast
    Thanks
    33
    Bij om het even wat, zijn er voor en nadelen.

Vanwege verteerbaarheid, geeft het in poedervorm en niet in oorspronkelijke natuurlijke korrelvorm, pollen.

http://www.vogelcafe.nl/showthread.p...erteerbaarheid

Stamgast
    Thanks
    138
    Misschien nuttig als de kanaries uit conditie zijn, bij verstrekken goede zaadmengeling en ei/krachtvoer lijkt mij gebruik bij kanaries niet nodig.

Senior lid
    Thanks
    0
    Gemalen stuifmeel ongeveer 30 gram door 1 kilo eivoer doen heb ik ergers gelezen was ik vergeten bij te zetten sorry groet louis

Stamgast
    Thanks
    33
    Niet alle soorten stuifmeel, en of soorten eivoer, bezitten de zelfde eigenschappen, voedingswaarde.
    De voedingswaarde neemt met de tijd af. Afhankelijk van de drachtbron waarvan ze afkomstig zijn/waren. Van de wijze waarop ze werden gedroogd, temperatuur, vochtigheidsgraad waarop ze werden bewaard, etc.
    Eigenschappen, voedingswaarden worden ook bepaalt door/via klimaat, weersomstandigheden, grond, bodem, soorten planten:Bloemen, etc.

Voor en of nadelen bij dergelijke producten (supplementen) worden bepaald door totaal voedingsplaatje.
    Doorgaans gebeuren dergelijke doseringen, verhoudingen op "goed geluk ", willekeurig, blindelings. En die daardoor de voor en nadelen nog meer beinvloeden.
    Voor/bij fabrikanten-merken komt er op aan om hun producten zoveel als mogelijk te verkopen.
    Heel wat van dergelijke merken verkopen tegenwoordig ook dergelijke producten.
    Wilt je de "juiste" doseringen, verhoudingen, dan komt er op aan om dergelijke producten van zelfde fabrikanten, merken, te gebruiken.
    Maar hou rekening dat heel wat merknamen, dochter, zuster ondernemingen zijn van elkaar.
    Of sommige merknamen hebben de toelating om dergelijke producten te verkopen onder eigen merknaam.
    Laatst gewijzigd door Josly; 26-10-2020 om 20:43.

Stamgast
    Thanks
    138
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bosman Bekijk Bericht
    Gemalen stuifmeel ongeveer 30 gram door 1 kilo eivoer doen heb ik ergers gelezen was ik vergeten bij te zetten sorry groet louis
    Maak je je eivoer zelf of is het al een uitgebalanceerd kant en klaar eivoer? Stuifmeel toevoegen om een soort veredeld kanarie eivoer te creëren zie ik het nut niet van in.

Senior lid
    Thanks
    0
    Ik heb eivoer van kasper met honing toegevoegd kant en klaar uit de winkel en daar doorheen gemalen stuifmeel dat heb ik gedaan vanwegen de mineralen en vitamine want die zitten denk ik niet zoveel in kanariezaad er zit wel vitamine ln eivoer maar niet zoveel als in stuifmeel en zeker wat mineralen betreft en wat geven jullie als vitamine en mineralen ik heb stuifmeel van avian kun je terug kijken op de site groetjes louis

Soortgelijke onderwerpen

1. Noten voor kanaries
    Door Senne M. in forum Kanaries
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 03-10-2014, 23:01
  2. Entstof voor kanaries
    Door Smiling in forum Kanaries
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 18-01-2007, 20:40

Forum Rechten