Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Inschakelen SSL verbinding voor de website

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Inschakelen SSL verbinding voor de website

    Ik weet niet of de webmaster mee leest.. maar word het inmiddels niet eens tijd om wat aan de onbeveiligde verbinding te doen? SSL is zo onderhand wel standaard op het internet. En met een gratis certificaat van Lets Encrypt is er eigenlijk ook geen excuus meer om het niet te doen

    Als de webmaster hulp nodig heeft bij het beveiligen van de verbinding, dan bied ik met alle plezier mijn kennis aan

  • #2
    Daar zou ik ook wel iets meer van willen weten. Het schijnt nog aardig wat werk te zijn heb ik begrepen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Dat ligt eigenlijk aan de implementatie van de webhoster ;-) maar.. wat wil je weten?

      Opmerking


      • #4
        Ik heb al iets ingwlezen maar voor mij is het nog koffiedik van hoe dit in mijn website te maken. Voor mijn gevoel is het toch nog aardig wat werk. (Dit is toch om de website beter te beveiligen toch?)
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Nee, ssl maakt de website niet veiliger. ssl in deze context word gebruikt om de verbinding tussen de server (waar de website op staat) en de client (jouw pc) te beveiligen.

          als jij www.vogelcafe.nl bezoekt dan zegt jouw browser (chrome, firefox, edge) tegen de server “Hey! Ik wil de webpagina van www.vogelcafe.nl bekijken” en dan zegt de server “okay, hier heb je de pagina!” dat is dan heel basaal gezegd.

          al dat verkeer tussen jouw browser en de server is niet versleuteld. Dus ik zou dat af kunnen luisteren.. en zo dus jouw wachtwoord kunnen achterhalen. Daarom beveiligen we die verbinding met SSL. Ik kan dan nog steeds afluisteren, maar de enige data die ik dan krijg zijn allemaal rare tekens en getallen waar ik verder niets mee kan.

          de website ZELF beveiligen is weer hele andere koek

          maargoed, tegenwoordig gebruiken de meeste webhosters een “control panel” waarin je aan kan geven dat je ssl in wil schakelen voor de website, en afhankelijk van de hoster kan je dan er voor kiezen om een lets encrypt certificaat te gebruiken, die zijn gratis

          Opmerking


          • #6
            Dan denk ik dat we het toch over hetzelfde iets hebben.
            Ik ben alleen wat minder goed in dat soort zaken. Je legt het wel mooi uit.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Ik zie dat jouw site door google gehost word.. ik zie dat je al SSL gebruikt (dat zie je aan de “https://“ waar een site mee begint)

              Opmerking


              • #8
                Ok, kan je nagaan. Bedankt.
                Nog een klein jaar en dan moet ik een nieuwe site maken. Deze is aan het verouderen.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  Als ik je een tip mag geven? Let op dingen zoals “responsive design”

                  Opmerking


                  • #10
                    Serieus ja?

                    ...

                    Opmerking


                    • #11
                      Misschien moet je je “vermoedens” beperken tot zaken waar je wel verstand van hebt

                      Opmerking

                      Working...
                      X