Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vuurvinkjes en blauwkop blauwfazantjes : kweek/broedseizoen ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vuurvinkjes en blauwkop blauwfazantjes : kweek/broedseizoen ???

    Hallo,

    Graag had ik geweten in welke periode(s) van het jaar het kweek/broedseizoen valt van de vuurvinkjes en van de blauwkop blauwfazantjes.
    Ik vermoed dat het gezegde "in de maand mei legt ieder vogel een ei" voor deze Afrikaantjes niet geldt ...

    Jan W.

  • #2
    Zitten ze binnen of buiten.Import of nakweek.

    mvg eddie

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Hallo,

        Ik dacht dat ik met deze topic een eenvoudige vraag had ingestuurd ... maar op basis van het aantal reacties, lijkt de precies niet het geval

        Dus : reacties zijn nog altijd welkom.

        Vriendelijke groeten.

        Jan W.

        Opmerking


        • #5
          heb wat exoten betrefd 2 soorten cini beide afrikaans en continu in de buitenvoliere.Deze nestelen hier gewoon buiten en dan begin voorjaar een of twee rondes en /of vanaf nu weer aktief.Zijn broedrijp in afrika na de natte periode en kennen niet anders dan 12 uur licht cq donker. Als je die nu volop licht en warmte geeft breekt voor hun de zomer aan en doen ze niets.Moet proberen hun niet te veel licht,volop badwater,buffalo,s en gekiemd voer te geven.Ook halfrijpe/rijpe bossen graszaden.Nestplekken met kerstgroen creeren .Mijn ervaring,weet niet wat anderen doen.

          mvg eddie

          Opmerking


          • #6
            Ik had mijn blauwfazantjes altijd in de buitenvoliere, het hele jaar door. Ze gingen, net als alle andere vogels, tot broeden over in de maanden mei/juni.
            Dus blijkbaar hielden ze zich toch aan het gezegde!

            Opmerking


            • #7
              Beste Eddie en Jelmertjuhh11,

              Bedankt voor jullie reacties die mij weer wat wijzer hebben gemaakt over de 'levensloop' van de afrikaantjes.

              Beste 'Jelmert' ... ik vind het heel sterk dat uw blauwfazantjes ook de wintermaanden buiten verblijven. Normaal zijn dit toch vogeltjes die gevoelig zijn aan (te) lage temperaturen ?
              Als ik dan denk aan de (vooral) koude winternachten waarmee we af en toe geconfronteerd worden. Mooi ... en nog veel succes (allebei) met jullie vogels.

              Vriendelijke groet,

              Jan W.

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Deze vogels broeden vaak rond juni, maar soms pas vanaf september. Elk jaar en elk koppel wel verschillend. Heeft ook met het weer te maken
                  Groeten, Ben

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11
                      Mooi hoor, soms gaat het onverwacht goed.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #12
                        Mooi Jan gefeliciteerd
                        Groeten, Ben

                        Opmerking


                        • #13
                          mooi,gefeliciteerd en hopen op een paar mooie dagen nog.

                          mvg eddie

                          Opmerking


                          • #14
                            Dag 'Ben86' en 'Girlits',

                            Bedankt voor de felicitaties ... Dat doet deugd ... Tenslotte ben ik maar een gewone vogelliefhebber (met +/- 35 jaar ervaring) en geen beroepskweker.
                            Dan mag je, mijn inziens, al eens kinderlijk gelukkig zijn met dit resultaat.
                            In bijlage zouden jullie enkele (3) foto's moeten vinden ... Ik hoop dat het gelukt is (want dit is de eerste maal dat ik dit doe).

                            Groetjes.

                            Jan W.
                            Bijgevoegde Bestanden

                            Opmerking


                            • #15

                              Opmerking

                              Working...
                              X