Mededeling

Collapse
No announcement yet.

September broeden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • September broeden

    Hoi,
    Ik heb een vraag. Ons kanarie koppel heeft 3 eitjes gelegd. Inmiddels zit ze er constant op, het mannetje voert haar. Is september nog een juiste broedmaand? Of weinig kans dat de eitjes uitkomen? Ze zitten buiten

  • #2
    Sorry, maar mi maakt dit weinig kans. Bij drie eitjes van een kanariepop constateer ik altijd dat de eitjes onbevrucht zijn, anders komen er wel 5-6 of bij uitzondering 4 eieren.
    Kijk even na 9 dagen of ze bevrucht zijn. Doorbroeden is riskant, het wordt buiten koud voor de net geboren jongen, ik denk dat de pop er echt wel eens even afstapt. Daarnaast zal de pop na het broeden later in de rui vallen en dat kan voor de pop in tijden van koude ook fataal worden. Kortom het eea is (mi te) erg afhankelijk van het komende weer.
    Bij bevruchte eieren kun je alsnog het nestje verplaatsen naar binnen, dat gaat echt wel, ook in een kleine kooi, probeer de hoeveelheid (uren) licht niet te veranderen, dat alles geeft de jongen en de pop meer kans op overleven mi.

    Opmerking


    • #3
      Ik ben het met da8 eens. Als ze pas net op de eitjes zit dan kun je overwegen de eitjes weg te gooien, maar anders zou ik ze zeker niet buiten laten zitten.

      Opmerking


      • #4
        [COLOR="#0000FF"]Natuurlijk is de opgegeven maand geen reguliere kweekmaand.
        Goed beschouwd januari- maart ook al niet.

        Nu waren ze 2 maanden oud geweest.
        Ik zou rekening houden met de veranderde omstandig heden.

        Wat je ook kunt overwegen, wat ben je bereid te doen voor leven en welzijn.
        Daar is dan je antwoord te vinden.[/COLOR]

        Opmerking

        Working...
        X